Bu çalışma ; Giriş, Altı Bölüm, Sonuç-Öneriler ve Kaynaklar‟ dan oluşmaktadır. Giriş bölümünde, „ Türkçenin Yabancılara Öğretimi‟ ile ilgili kısa bir değerlendirme yapılmış ve bu çalışmanın asıl amacının öğretmenin; „ Yabancılara Türkçeyi nasıl öğreteceği ve nasıl bir yöntem uygulayacağı „ olduğu ifade edilmiştir. Birinci bölümde, “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” nin tarihi süreci üzerinde durulmuştur. Genel olarak VIII. yüzyıldan günümüze kadar yer alan tarihî kökenler ve anekdotlar kısaca verilmiştir. Uygurlar, Karahanlılar, Harezm- Kıpçak, Çağatay ve Anadolu sahaları ile diğer dünya devletlerinden; “Almanya, Avusturya, Belçika, Çek, Danimarka, İngiltere, İtalya, Macaristan, vb. ülkelerde bu konuda çalışan Türkologlar ve onların çalışmalarından kısa örnekler verilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Other ID | JA27BA48SS |
Journal Section | Turcology |
Authors | |
Publication Date | June 4, 2016 |
Published in Issue | Year 2014 Volume: 1 Issue: 1 - Volume: 1 Issue: 1 |
TURKOPHONE | 2014 | ISSN: 2148-6808
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.