Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI: ORDU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 10, 45 - 56, 15.06.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı sürekli olarak sporla içiçe bulunan ve buna bağlı olarak bazı
saldırganlık eylemlerinden kendilerini soyutlamış oldukları düşünülen Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu öğrencilerinin saldırganlık düzeylerini ortaya koymaktır. Bu düşünce içerisinde
Ordu Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinden rasgele örnekleme
yöntemi kullanılarak 231 öğrenci ile görüşülmüş ve bu öğrencilere sosyo – demografik bilgileri
içeren ve sonrasında da Buss – Perry Saldırganlık Ölçeği (BPSÖ)’nin yer aldığı anket
uygulanmıştır.
Ölçek sorularının ANOVA testi ile değerlendirilmesi sonucunda, katılımcıların
BPSÖ’nin alt ölçeklerinden birisi olan Sözel Saldırganlık’ı daha yoğun bir şekilde (2.99)
uyguladıkları görülmüştür. Ayrıca dövüş sporları izleme oranının artmasına bağlı olarak,
fiziksel saldırı uygulama oranı da artmaktadır (3.11). Aynı şekilde dövüş sporlarını izleme
oranının artmasıyla beraber, bireylerin öfkelenme (3.05) ve sözel saldırganlık (3.25) durumları
da artmaktadır. Ayrıca judo, teakwondo vb. gibi temas içerikli sporlarla ilgilenen bireyler,
dövüş sporlarını daha fazla süre ile izlemektedirler. Bunun yanısıra erkek katılımcıların, bayan
katılımcılara nazaran dövüş sporlarını daha fazla oranda izledikleri ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Akami, A. A. (2014), “History of Terrorsm, Youth Pschology and Unemployment in Nigeria”, The Journal of Pan African Studies, Vol. 7, No. 3, September, pp. 65-76. Madran, H. A. D. (2012). Buss – Perry Saldırganlık Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlilik ve Güvenirlilik Çalışması, (iç): Türk Psikiyatri Dergisi, 23. Anderson, Craig A. and Bushman, Brad J. (2002), “Human Aggression”, Annual Reviews Pschology, Vol. 53, pp. 27-51. Baird, Shannon M. and McGannon, Kerry R. (2009), “Mean(ing) to Me: A Symbolic Interactionist Approach to Aggression in Sport Psychology”, Quest, Vol. 61, pp.377-396. Bandura, Albert (1969), “Social-Learning Theory of Identificatory Process”, In David A. Goslin, ed., Handbook of Socialization Theory and Research, Rand McNally. Bandura, Albert (1971), Social Learning Theory, General Leaaring Press, New York. Ferguson, Christopher J. and Dyck, Dominic (2012), “Paradigm Change in Aggression Research: The Time Has Come to Retire The General Aggression Model” Aggression and Violent Behavior, Vol. 17, February, pp. 220-228. Fromm, Erich (1990), Sevginin ve Şiddetin Kaynağı, Payel Yayınları, İstanbul. Fromm, Erich. (1993), Freud Düşüncesinin Büyüklüğü ve Sınırları, Çev: A. Arıtan, Arıtan Yayınları, İstanbul. McAllister, Bradley and Schmid, Alex P. (2011), “Theories of Terrorism”, The Routledge Handbook of Terrorism Research, Ed. Alex P. Schmid, Routledge, New York, pp. 201-271. McCauley, Clarc (2007) “Psychological Issue in Understanding Terrorism and The Response to Terrorism”, Psychologicy of Terrorism, Ed. Bruce Bongar, et all. Oxford Universty Press, New York, pp. 13-31. Mngomezulu, Bheki R. (2015), “What makes Terrorism Special in Africa?”, African Renaisance, Vol. 12, Number: 1, pp. 27-46. Priks, Mikael (2010), “Does Frustration Lead to Violence? Evidence from the Swedish Hooligan Scene”, Address at the Department of Economics, Stockholm, Sweden, November. Victoroff, Jeff et all (2006), “Sympathy for Terrorism: Possible Interaction Between Social, Emotional, and Neuroendocrine Risk Factors”, Tangled Roots: Social and Psychological Factors In The Genesis of Terrorism, Ed. Jeff Victoroff, IOS Press, Amsterdam, pp. 227- 234. Wong, Marian and Balshine, Sigal (2011), “Aggression in a Social Hierarchy”, Biology Letters, Vol. 7, September, pp. 190-193.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ayhan Dever

Erol Bulut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 2 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Dever, A., & Bulut, E. (2017). BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN SALDIRGANLIK DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI: ORDU ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Munzur Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 45-56.