Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının Montessori yaklaşımına yönelik algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma modeli desenlerinden olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalında eğitim görmekte olan 105 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Bu formda öğretmen adaylarının “Montessori yaklaşımı…... gibidir. Çünkü ……” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda; en fazla ‘Kuş, Yapboz ve Yaşam/hayat’ metaforları olmak üzere toplamda 59 çeşit metafor geliştirdikleri görülmüştür. Öğretmen adaylarının Montessori yaklaşımına yönelik en fazla yaklaşımın felsefesi ile ilgili olarak özgürlük kategorisine yönelik metafor oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır. Araştırma bulguları yaklaşımın doğası ve ilgili literatür ışığında değerlendirilmiştir.
Montessori yaklaşımı okul öncesi öğretmen adayları metafor metaforik algı
In this study, it was aimed to determine preservice preschool teachers' perceptions of the Montessori approach through metaphors. Phenomenology design, one of the qualitative research model designs, was used in the study. The study group of the research consists of 105 preservice teachers studying at Afyon Kocatepe University, Faculty of Education, Department of Preschool Education. A semistructured interview form was used as a data collection tool. In this form, preservice teachers were asked to complete the sentence "Montessori approach is like ....... Because ......" sentence was asked to complete. The data obtained were analysed by content analysis technique. As a result of the research, it was seen that they developed a total of 59 types of metaphors, the most common of which were 'Bird, Puzzle and Life/living' metaphors. It was concluded that preservice teachers created metaphors about the Montessori approach mostly in the category of freedom related to the philosophy of the approach. The research findings were evaluated in the light of the nature of the approach and the related literature.
Montessori approach preservice preschool teachers metaphor metaphorical perception.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 6 Sayı: 3 |