Bu çalışmanın temel amacı, 2012 ve 2022 yıllarındaki fen bilimleri öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dair sınıf içi uygulamalarını karşılaştırmaktır. Araştırma, 2012'de Diyarbakır'da görev yapan 30 öğretmen ile 2022'de aynı öğretmenlerden ulaşılan 22 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmış ve betimsel analiz yöntemiyle değerlendirilmiştir. Analiz sonuçlarına göre, 2012'de yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının uygulanmasını engelleyen başlıca faktörler; fiziki koşullardaki eksiklikler, öğrencilerin düşük hazır bulunuşluk düzeyleri, coğrafi etkenler, veli ilgisizliği ve öğretmenlerin deneyim yetersizliğidir. 2022'de ise uzaktan eğitimle ilgili yeni zorluklar, zaman yönetimi sorunları, etkileşim sınırlamaları ve müfredat yoğunluğu gibi problemlere yol açmıştır. 2012'de öğretmenler, kalabalık sınıflar ve düşük hazır bulunuşluk düzeyleri nedeniyle genellikle düz anlatım yöntemini kullanmışlardır. Ancak, 2022'de öğretmenlerin öğretim yöntemlerini çeşitlendirmeye çalıştıkları görülmüştür. Laboratuvar kullanımı konusunda 2012'de yetersiz olanaklar ve öğrenci kontrolü zorlukları varken, 2022'de laboratuvar malzemelerine erişimde çeşitlilik gözlemlenmiştir. Ölçme araçları konusunda ise, 2012'de yazılı sınavlar tercih edilirken, 2022'de öğretmenlerin değerlendirme yöntemlerinde çeşitlilik artmıştır.
Fen bilimleri öğretmeni yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı öğretmen görüşleri
The primary aim of this study is to compare the classroom practices of science teachers regarding the constructivist learning approach in 2012 and 2022. The research involved 30 teachers working in Diyarbakır in 2012 and 22 of the same teachers reached in 2022. Data were collected through semi-structured interview forms and analyzed using descriptive analysis. According to the analysis results, the main factors hindering the implementation of the constructivist learning approach in 2012 were inadequate physical conditions, low student readiness levels, geographical factors, lack of parental interest, and insufficient teacher experience. In 2022, new challenges related to distance education, time management issues, interaction limitations, and curriculum density emerged. In 2012, teachers primarily used lecture methods due to large class sizes and low student readiness levels. However, in 2022, efforts to diversify teaching methods were observed. Regarding laboratory use, 2012 saw inadequate facilities and difficulties in student control, whereas in 2022, there was greater access to laboratory materials. In terms of assessment tools, written exams were preferred in 2012, while in 2022, there was increased diversity in teachers' assessment methods.
Science teacher constructive learning approach teachers’ opinions
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Eğitim Sosyolojisi |
| Bölüm | Makaleler |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2024 |
| Kabul Tarihi | 6 Şubat 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |