Araştırma Makalesi
PDF Zotero Mendeley EndNote BibTex Kaynak Göster

MATHEMATICS TEACHERS' OPINIONS ABOUT STUDENT COURSE BOOK

Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 3, 156 - 165, 27.12.2016

Öz

In this study it was aimed to determine mathematics teachers’ views on student course

book. For this purpose qualitative research method which is one of the research methods was used. The study was

carried out within the scope of the special case study. The interview technique was used as data collection

instrument. In this context validity analysis were made and a semi-structured interview form consisting of 5

questions was prepared by the researcher. 15 elementary school mathematics teachers constitute the sample group

who has been teaching in different parts of Turkey, NVIVO software was used to analyze the interviews. According

to the results of analysis, the vast majority of teachers have the opinion that the textbook is inadequate in terms of

sample questions. Therefore it has reported that teachers benefit from different supportive sources except course

books.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Şahin, F., & Gürdal, A. (2002). Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Kavram Haritası
  • Çizilerek Değerlendirilmesi, V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 3, 156 - 165, 27.12.2016

Öz

Bu araştırmada matematik öğretmenlerinin öğrenci ders kitabı hakkındaki görüşlerinin

belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla bilimsel araştırma yöntemlerinden nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır.

Çalışma özel durum çalışması kapsamında gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak görüşme tekniği

kullanılmıştır. Bu kapsamda araştırmacı tarafından, geçerlik çalışması yapılmış 5 sorudan oluşan yarı

yapılandırılmış mülakat formu hazırlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'nin çeşitli illerinde öğretmenlik

yapan 15 ilköğretim matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Mülakatlardan elde edilen verilerinin analizinde,

NVIVO programı kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin büyük çoğunluğu ders kitaplarının örnek

soru bakımından yetersiz olduğunu söylemişlerdir. Bu yüzden öğretmenlerin ders kitapları dışında yardımcı

kaynaklardan yararlandıkları raporlanmıştır.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O., Şahin, F., & Gürdal, A. (2002). Fen Bilgisi Ders Kitaplarının Kavram Haritası
  • Çizilerek Değerlendirilmesi, V. Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi,

Ayrıntılar

Konular Sosyal
Bölüm Articles
Yazarlar

Muhammet KATİPOĞLU
0000-0002-0134-4425


Sevde Nur KATİPOĞLU Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Aralık 2016
Yayınlandığı Sayı Yıl 2016, Cilt 2, Sayı 3

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { uebt281497, journal = {Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi}, issn = {}, eissn = {2458-8628}, address = {}, publisher = {Ahmet AKÇAY}, year = {2016}, volume = {2}, pages = {156 - 165}, doi = {}, title = {MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {Katipoğlu, Muhammet and Katipoğlu, Sevde Nur} }
APA Katipoğlu, M. & Katipoğlu, S. N. (2016). MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi , 2 (3) , 156-165 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/26733/281497
MLA Katipoğlu, M. , Katipoğlu, S. N. "MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ" . Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 2 (2016 ): 156-165 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/uebt/issue/26733/281497>
Chicago Katipoğlu, M. , Katipoğlu, S. N. "MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 2 (2016 ): 156-165
RIS TY - JOUR T1 - MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ AU - Muhammet Katipoğlu , Sevde Nur Katipoğlu Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 156 EP - 165 VL - 2 IS - 3 SN - -2458-8628 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ %A Muhammet Katipoğlu , Sevde Nur Katipoğlu %T MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ %D 2016 %J Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi %P -2458-8628 %V 2 %N 3 %R %U
ISNAD Katipoğlu, Muhammet , Katipoğlu, Sevde Nur . "MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ". Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi 2 / 3 (Aralık 2016): 156-165 .
AMA Katipoğlu M. , Katipoğlu S. N. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2016; 2(3): 156-165.
Vancouver Katipoğlu M. , Katipoğlu S. N. MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi. 2016; 2(3): 156-165.
IEEE M. Katipoğlu ve S. N. Katipoğlu , "MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENCİ DERS KİTABI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ", Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, c. 2, sayı. 3, ss. 156-165, Ara. 2016
e-ISSN: 2458-8628