Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ SORUN, ÇÖZÜM VE ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 79 - 96, 20.06.2020
https://doi.org/10.29131/uiibd.741314

Öz

Performans değerlendirme insan kaynakları faaliyetlerinde kritik ve önemli bir yere sahiptir. Performans değerlendirme sistemlerinin organizasyonlarda yürütülmesinden teknik olarak birinci derecede sorumlu olan insan kaynakları yöneticilerinin, performans değerlendirme sistemlerinin işleyişine ilişkin görüş ve değerlendirmelerinin bilinmesi bu sistemin etkinliğinin arttırılması için bir gerekliliktir. Yapılan bu çalışma, 50 ayrı şirketteki insan kaynakları yöneticilerinin performans değerlendirme sistemi sorununa, çözümüne ve etkinliğine yönelik görüşleri alınarak, nitel araştırma yöntem ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan yararlanılarak, konuyla ilgili çalışan akademisyenlere ve insan kaynakları yöneticilerine tavsiyelerde bulunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Yok

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Bach, S. (2000). From Performance Appraisal to Performance Management. İçerisinde; S. Bach & K. Sisson (Eds.). Personnel Management: A Comprehensive Guide to Theory and Practice (pp. 241–265). Oxford: Blackwell.
  • Banks, C. G. & Murphy, K. R. (1985). Toward Narrowing the Research-Practice Gap in Performance Appraisal. Personnel Psychology, 38(2), 335–345.
  • Bernardin, J. H., & Villanova, P. (2005). Research Streams in Rater Self-Efficacy. Group & Organization Management, 30(1), 61–88.
  • Boswell, W. R. & Boudreau, J. W. (2002). Separating the Developmental and Evaluative Performance Appraisal Uses. Journal of Business and Psychology, 16, 391–412.
  • Çalışkan, A., Turunç, Ö., ve Akkoç, İ. (2014). "How does Organisational Culture Affect the Innovative behaviours? The Mediating Role of Perceived İnsider Status". Int. J. Innovation and Learning , 16(2),151.
  • Çalışkan, A. (2013), İç Odaklı Örgüt Kültürünün Yenilikçi Davranışa Etkisinde Personel Güçlendirmenin Aracılık Rolü, "İş, Güç" Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, 2013, ss: 88-112.
  • Çalışkan, A. (2015). Örgütsel Adaletin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Etik İkliminin Aracılık Rolü, Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2),115-141.
  • Çalışkan, A. & Turunç, Ö. & Mert, İ. S. (2019). Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisinde Örgütsel Desteğin Aracılık Rolü. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(10), 1-22.
  • Fletcher, C. (2001). Performance Appraisal and Management: Developing the Research Agenda. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 74, 473-487.
  • Grint, K. (1995). Whats Wrong with Performance Appraisals? A Critique and a Suggestion. Human Resource Management Journal, 3(3), 61-77.
  • Grote, D. (2000). Performance Appraisal Reappraised. Harvard Business Review. Jan-Feb.
  • Gürbüz, S. & Mert, İ. S. (2008). 360 Derece Geri Bildirim Sisteminde Toplumsal Kültürün Önemi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5/2, 1–21.
  • Gürbüz, S. & Mert, İ. S. (2011). Impact of the Strategic Human Resource Management on Organizational Performance: Evidence from Turkey. International Journal of Human Resource Management, 22(8), 1803–1822.
  • Heathfield, S. (2007). Performance Appraisals Don't Work-What Does? Journal for Quality & Participation, 30(1), 6-9.
  • Helvacı, M. A. (2002). Performans Yönetimi Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi. A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 155-169.
  • Holsti, O. R. (1969). Content Analysis for the Social Sciences and Humanities. Addison- Wesley. Menlo Park, C. A.
  • Ilgar, E. (2014). İnsan Kaynaklari Yönetiminde Performans Değerlendirme: Spor Genel Müdürlüğü Üzerine Bir Araştirma (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Sağlik Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dali, Ankara.
  • İbrahimoğlu, N. & Mert, İ. S. (2015). An Explanatory Research to Detect the Managerial Business Ethics Competencies and Unethical Managerial Behaviors. Journal of Academic Research in Economics, 8(1), 101-114.
  • Judge, T. A. & Ferris, G. R. (1993). Social Context of Performance Evaluation Decisions. Academy of Management Journal, 36, 80–105.
  • Kamble, S. S. (2005). An Assessment of effectiveness of Performance Appraisal System in Selected Large and Medium Size Manufacturing Organizations- An Empirical Study. Abhigyan, 12(4), 28-39.
  • Kaya, B. & Abubakar M. & Behravesh E. & Yıldız H. & Mert İ. S. (2020). Antecedents of Innovative Performance: Findings from PLS-SEM and Fuzzy Sets (fsQCA). Journal of Business Research, 114, 278-289.
  • Keeping, L. M. & Levy, P. E. (2000). Performance Appraisal Reactions: Measurement, Modeling, and Method Bias. Journal of Applied Psychology, 85, 708–723.
  • Kenet R. S. & Waldman D. A. & Graves S. B. (1994). Process Performance Appraisal Systams: A working Substitute to Individual Performance Appraisal. Total Quality Management, 5(5), 267-280.
  • Kondrasuck J. N. (2002). An Elusive Panacea, The Ideal Performance Appraisal. Journal of Managerial Psychology, 64(2), 15-31.
  • Kuvaas, B. (2006). Performance Appraisal Satisfaction and Employee Outcomes: Mediating and Moderating Roles Of Work Motivation. The International Journal Of Human Resource Management, 17(3), 504-522.
  • Latham, G. & Sulsky, L. & Macdonald, H. (2008). Performance management. In Boxall, P. & Purcell, J. & Wright, P. (2008). Oxford Handbook of Human Resource Management. Oxford: Oxford University Press.
  • Linna, A. & Elovainio, M. & Bos, K. & Kivimäki M. & Pentti J. & Vahtera J. (2012). Can usefulness of performance appraisal interviews change organizational justice perceptions? A 4-year longitudinal study among public sector employees. The International Journal of Human Resource Management, 23(7), 1360-1375.
  • Longnecker, C. & Gioia, D. (1991). Neglected at the top: Executives Talk about Executive Appraisals. Sloan Management Review, 29(2), 41-48
  • Longnecker, C. & Gioia, D. (1991). Neglected at the top: Executives Talk about Executive Appraisals. Sloan Management Review. 29(2), 41-48.
  • McAdams R. P. & Barilla M. A. (2003). Theory and Practice in Performance Appraisal of School Administrators. Research for Educational Reform, 8(19), 19-35. Mert, İ. S. & Abubakar, A. M. (2020). Arabuluculuk Yetkinliği Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İş Ve İnsan, 7(1), 49-57.
  • Mert, İ. S. & Nurzait, K. & Baş, T. (2011). Adaletsizlik, Bir Yönetim Stratejisi Olabilir mi? Bankacılık Sektöründe Keşfedici Bir Araştırma. Amme İdaresi Dergisi, 44(29), 99–129.
  • Mert, İ. S. & Turgut H. (2018). Do We Have The Most Appropriate Human Resource In Ahighly Mortality Salienced World? Evidence from Turkey. International Journal of Economics, Commerce and Management, 6(8), 169-180.
  • Mert, İ. S. & Uludağ, C. & Güney, S. (2010). Performans değerlendirmede analitik hiyerarşi prosesi. T.C. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 18 (1), 53-68.
  • Mert, İ. S. (2011). Çalışanların Performans Değerlendirme Sisteminin Çıktı ve Engellerine Yönelik Algıları. Business and Economics Research Journal, 2(3), 87–108.
  • Mert, İ. S. (2011). Yöneticinin Kullandığı Motivasyonel Dil Ve Performans Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 197-213.
  • Mert, İ. S. (2013). Kamudaki Yöneticilerin Değerlendirilmesinde Performans ve Potansiyel Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Amme İdaresi Dergisi, 46(2), 1-24.
  • Mert, İ. S. (2020). Performans Geribildirimi Üzerine Keşfedici Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38(1), 133-148.
  • Miller, P. & Rose, N. (1990). Governing Economic Life. Economy and Society. 19(1), 1-31.
  • Morén, E. N. (2013). The negotiated character of performance appraisal: how interrelations between managers matters. The International Journal of Human Resource Management, 24(4), 853-870.
  • Murphy, K. R., & Cleveland, J. N. (1995). Performance Appraisal: An Organizational Perspective. Boston, MA: Allyn and Bacon
  • Redman, T. (1991). Performance Appraisal. In Redman, T. & Wilkinson, A. (Eds.). Contemporary Human Resource Management, Prentice Hall.
  • Schraeder, M. & Becton B. & Portis R. (2007). A critical examination of performance appraisal: An organization's friend or foe? Journal for Quality & Participation, 30(1), 20-25.
  • Silverman, D. (2001). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk. Text and Interaction. SAGE Publication, London.
  • Smith, W. J. & Harrington, K. V. & Houghton, J. D. (2000). Predictors of Performance Appraisal Discomfort. Public Personnel Management, 29(19), 21–32.
  • Şentürk, B. (2015). 360 Derece Performans Değerlendirme Sisteminin E-Performans Değerlendirme Sisteminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Townley, B. (1993). Performance Appraisal and the Emergence of Management. Journal of Management Studies, 30(2), 221-238.
  • Townley, B. (1994). Reframing Human Resource Management: Power, Ethics and the Subject at Work. London: Sage.
  • Turgut H. & Mert İ. S. (2014). Evaluation of Performance Appraisal Methods through Appraisal Errors by Using Fuzzy VIKOR Method. International Business Research, 7(5), 170-178.
  • Turgut, H. & Bekmezci M. & Mert İ. S. (2017). From Which Characteristics of the Job Employees Perform are their Job and Life Satisfactions Affected? International Journal of Recent Scientific Research Research, 8(7), 18526-18536.
  • Tziner A. & Murphy K. R. & Cleveland J. N. (2001). Relationship Between Attitudes Toward Organizations and Performance Appraisal Systems and Rating Behavior. International Journal of Selection and Assessment, 9(3), 226-239.
  • Tziner, A. & Murphy, K. R. (1999). Additional Evidence of Attitudinal Influences in Performance Appraisal. Journal of Business and Psychology, 13(3), 407–419.
  • Villanova, P. & Bernardin, H. J. & Dahmus, S. A. & Sims, R. L. (1993). Rater Leniency and Performance Appraisal Discomfort. Educational and Psychological Measurement, 53(3), 789–799.
  • Wiese, D. & Buckley, R. (1998). The Evolution of Performance Appraisal Process. Journal of Management History, 4(3), 233-249.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Güncelleştirilmiş ve Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.

HUMAN RESOURCES MANAGERS’ EVALUATION TOWARD THE PROBLEMS, SOLUTIONS, AND EFFECTIVENESS OF PERFORMANCE APPRAISAL SYSTEMS

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 1, 79 - 96, 20.06.2020
https://doi.org/10.29131/uiibd.741314

Öz

Performance evaluation plays a critical and important role in human resources activities. Detecting the thoughts and evaluations of the human resources managers -who are technically responsible for the execution of performance evaluation systems in organizations- about performance appraisal systems is a necessity to be able to increase the efficiency of performance appraisal systems. In this study, the evaluations of the human resources managers from different 50 companies, regarding the problem, solution and effectiveness of the performance appraisal system are analyzed by qualitative research method. Based on the findings, the suggestions for the academics and human resources managers are discussed.

Proje Numarası

Yok

Kaynakça

  • Bach, S. (2000). From Performance Appraisal to Performance Management. İçerisinde; S. Bach & K. Sisson (Eds.). Personnel Management: A Comprehensive Guide to Theory and Practice (pp. 241–265). Oxford: Blackwell.
  • Banks, C. G. & Murphy, K. R. (1985). Toward Narrowing the Research-Practice Gap in Performance Appraisal. Personnel Psychology, 38(2), 335–345.
  • Bernardin, J. H., & Villanova, P. (2005). Research Streams in Rater Self-Efficacy. Group & Organization Management, 30(1), 61–88.
  • Boswell, W. R. & Boudreau, J. W. (2002). Separating the Developmental and Evaluative Performance Appraisal Uses. Journal of Business and Psychology, 16, 391–412.
  • Çalışkan, A., Turunç, Ö., ve Akkoç, İ. (2014). "How does Organisational Culture Affect the Innovative behaviours? The Mediating Role of Perceived İnsider Status". Int. J. Innovation and Learning , 16(2),151.
  • Çalışkan, A. (2013), İç Odaklı Örgüt Kültürünün Yenilikçi Davranışa Etkisinde Personel Güçlendirmenin Aracılık Rolü, "İş, Güç" Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi, Cilt: 15, Sayı: 1, 2013, ss: 88-112.
  • Çalışkan, A. (2015). Örgütsel Adaletin Örgütsel Bağlılığa Etkisi: Etik İkliminin Aracılık Rolü, Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 1(2),115-141.
  • Çalışkan, A. & Turunç, Ö. & Mert, İ. S. (2019). Personel Güçlendirmenin İş Performansına Etkisinde Örgütsel Desteğin Aracılık Rolü. Toros Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(10), 1-22.
  • Fletcher, C. (2001). Performance Appraisal and Management: Developing the Research Agenda. Journal of Occupational and Organizational Psychology, 74, 473-487.
  • Grint, K. (1995). Whats Wrong with Performance Appraisals? A Critique and a Suggestion. Human Resource Management Journal, 3(3), 61-77.
  • Grote, D. (2000). Performance Appraisal Reappraised. Harvard Business Review. Jan-Feb.
  • Gürbüz, S. & Mert, İ. S. (2008). 360 Derece Geri Bildirim Sisteminde Toplumsal Kültürün Önemi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5/2, 1–21.
  • Gürbüz, S. & Mert, İ. S. (2011). Impact of the Strategic Human Resource Management on Organizational Performance: Evidence from Turkey. International Journal of Human Resource Management, 22(8), 1803–1822.
  • Heathfield, S. (2007). Performance Appraisals Don't Work-What Does? Journal for Quality & Participation, 30(1), 6-9.
  • Helvacı, M. A. (2002). Performans Yönetimi Sürecinde Performans Değerlendirmenin Önemi. A.Ü.Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1-2), 155-169.
  • Holsti, O. R. (1969). Content Analysis for the Social Sciences and Humanities. Addison- Wesley. Menlo Park, C. A.
  • Ilgar, E. (2014). İnsan Kaynaklari Yönetiminde Performans Değerlendirme: Spor Genel Müdürlüğü Üzerine Bir Araştirma (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi Sağlik Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dali, Ankara.
  • İbrahimoğlu, N. & Mert, İ. S. (2015). An Explanatory Research to Detect the Managerial Business Ethics Competencies and Unethical Managerial Behaviors. Journal of Academic Research in Economics, 8(1), 101-114.
  • Judge, T. A. & Ferris, G. R. (1993). Social Context of Performance Evaluation Decisions. Academy of Management Journal, 36, 80–105.
  • Kamble, S. S. (2005). An Assessment of effectiveness of Performance Appraisal System in Selected Large and Medium Size Manufacturing Organizations- An Empirical Study. Abhigyan, 12(4), 28-39.
  • Kaya, B. & Abubakar M. & Behravesh E. & Yıldız H. & Mert İ. S. (2020). Antecedents of Innovative Performance: Findings from PLS-SEM and Fuzzy Sets (fsQCA). Journal of Business Research, 114, 278-289.
  • Keeping, L. M. & Levy, P. E. (2000). Performance Appraisal Reactions: Measurement, Modeling, and Method Bias. Journal of Applied Psychology, 85, 708–723.
  • Kenet R. S. & Waldman D. A. & Graves S. B. (1994). Process Performance Appraisal Systams: A working Substitute to Individual Performance Appraisal. Total Quality Management, 5(5), 267-280.
  • Kondrasuck J. N. (2002). An Elusive Panacea, The Ideal Performance Appraisal. Journal of Managerial Psychology, 64(2), 15-31.
  • Kuvaas, B. (2006). Performance Appraisal Satisfaction and Employee Outcomes: Mediating and Moderating Roles Of Work Motivation. The International Journal Of Human Resource Management, 17(3), 504-522.
  • Latham, G. & Sulsky, L. & Macdonald, H. (2008). Performance management. In Boxall, P. & Purcell, J. & Wright, P. (2008). Oxford Handbook of Human Resource Management. Oxford: Oxford University Press.
  • Linna, A. & Elovainio, M. & Bos, K. & Kivimäki M. & Pentti J. & Vahtera J. (2012). Can usefulness of performance appraisal interviews change organizational justice perceptions? A 4-year longitudinal study among public sector employees. The International Journal of Human Resource Management, 23(7), 1360-1375.
  • Longnecker, C. & Gioia, D. (1991). Neglected at the top: Executives Talk about Executive Appraisals. Sloan Management Review, 29(2), 41-48
  • Longnecker, C. & Gioia, D. (1991). Neglected at the top: Executives Talk about Executive Appraisals. Sloan Management Review. 29(2), 41-48.
  • McAdams R. P. & Barilla M. A. (2003). Theory and Practice in Performance Appraisal of School Administrators. Research for Educational Reform, 8(19), 19-35. Mert, İ. S. & Abubakar, A. M. (2020). Arabuluculuk Yetkinliği Ölçeği: Bir Ölçek Geliştirme Çalışması. İş Ve İnsan, 7(1), 49-57.
  • Mert, İ. S. & Nurzait, K. & Baş, T. (2011). Adaletsizlik, Bir Yönetim Stratejisi Olabilir mi? Bankacılık Sektöründe Keşfedici Bir Araştırma. Amme İdaresi Dergisi, 44(29), 99–129.
  • Mert, İ. S. & Turgut H. (2018). Do We Have The Most Appropriate Human Resource In Ahighly Mortality Salienced World? Evidence from Turkey. International Journal of Economics, Commerce and Management, 6(8), 169-180.
  • Mert, İ. S. & Uludağ, C. & Güney, S. (2010). Performans değerlendirmede analitik hiyerarşi prosesi. T.C. Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Dergisi, 18 (1), 53-68.
  • Mert, İ. S. (2011). Çalışanların Performans Değerlendirme Sisteminin Çıktı ve Engellerine Yönelik Algıları. Business and Economics Research Journal, 2(3), 87–108.
  • Mert, İ. S. (2011). Yöneticinin Kullandığı Motivasyonel Dil Ve Performans Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 197-213.
  • Mert, İ. S. (2013). Kamudaki Yöneticilerin Değerlendirilmesinde Performans ve Potansiyel Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. Amme İdaresi Dergisi, 46(2), 1-24.
  • Mert, İ. S. (2020). Performans Geribildirimi Üzerine Keşfedici Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 38(1), 133-148.
  • Miller, P. & Rose, N. (1990). Governing Economic Life. Economy and Society. 19(1), 1-31.
  • Morén, E. N. (2013). The negotiated character of performance appraisal: how interrelations between managers matters. The International Journal of Human Resource Management, 24(4), 853-870.
  • Murphy, K. R., & Cleveland, J. N. (1995). Performance Appraisal: An Organizational Perspective. Boston, MA: Allyn and Bacon
  • Redman, T. (1991). Performance Appraisal. In Redman, T. & Wilkinson, A. (Eds.). Contemporary Human Resource Management, Prentice Hall.
  • Schraeder, M. & Becton B. & Portis R. (2007). A critical examination of performance appraisal: An organization's friend or foe? Journal for Quality & Participation, 30(1), 20-25.
  • Silverman, D. (2001). Interpreting Qualitative Data: Methods for Analysing Talk. Text and Interaction. SAGE Publication, London.
  • Smith, W. J. & Harrington, K. V. & Houghton, J. D. (2000). Predictors of Performance Appraisal Discomfort. Public Personnel Management, 29(19), 21–32.
  • Şentürk, B. (2015). 360 Derece Performans Değerlendirme Sisteminin E-Performans Değerlendirme Sisteminde Uygulanabilirliği Üzerine Bir Araştırma (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Townley, B. (1993). Performance Appraisal and the Emergence of Management. Journal of Management Studies, 30(2), 221-238.
  • Townley, B. (1994). Reframing Human Resource Management: Power, Ethics and the Subject at Work. London: Sage.
  • Turgut H. & Mert İ. S. (2014). Evaluation of Performance Appraisal Methods through Appraisal Errors by Using Fuzzy VIKOR Method. International Business Research, 7(5), 170-178.
  • Turgut, H. & Bekmezci M. & Mert İ. S. (2017). From Which Characteristics of the Job Employees Perform are their Job and Life Satisfactions Affected? International Journal of Recent Scientific Research Research, 8(7), 18526-18536.
  • Tziner A. & Murphy K. R. & Cleveland J. N. (2001). Relationship Between Attitudes Toward Organizations and Performance Appraisal Systems and Rating Behavior. International Journal of Selection and Assessment, 9(3), 226-239.
  • Tziner, A. & Murphy, K. R. (1999). Additional Evidence of Attitudinal Influences in Performance Appraisal. Journal of Business and Psychology, 13(3), 407–419.
  • Villanova, P. & Bernardin, H. J. & Dahmus, S. A. & Sims, R. L. (1993). Rater Leniency and Performance Appraisal Discomfort. Educational and Psychological Measurement, 53(3), 789–799.
  • Wiese, D. & Buckley, R. (1998). The Evolution of Performance Appraisal Process. Journal of Management History, 4(3), 233-249.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Güncelleştirilmiş ve Genişletilmiş 5. Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 54 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İbrahim Sani Mert 0000-0002-2850-1865

Proje Numarası Yok
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 16 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Mert, İ. S. (2020). İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİCİLERİNİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME SİSTEMİ SORUN, ÇÖZÜM VE ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN DEĞERLENDİRMELERİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 6(1), 79-96. https://doi.org/10.29131/uiibd.741314

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823