BibTex RIS Kaynak Göster

THE IMPORTANCE OF GRAPHIC DESIGN FOR THE CITY AESTHETIC

Yıl 2013, , 0 - 0, 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01

Öz

ABSTRACT Cities are described as the architectural places which are the complements of the human products-different from the other materials that individual perceives in the nature and which serve himself, and which are shaped as much as the natural conditions let or sometimes by large scale plans Cities are like living beings and they include the traces of social lives, such as wars, large content organizations. Cities aren’t formed in short time.While they are being formed according to large scale plans, attentions is paid to its geopolitical position, natural resources, economic gainings and their service to social aims. Cities obtain identity with their original characteristics. In the identity of a city, the dominant properties of the city which come forward are decisive. So, while some cities come forward with their spatial properties, others come forward with socio-cultural properties. The works of art and graphic design products which take place in cities have a holistic structure which, reflect the problems of the society, contribute to delivery of cultural-artistic and design accumulation, make the city unite with the environment and the society that lives in it, help the city and environment togetherness to have a meaning. Graphic design is one of the most important elements to be paid attention in order to fulfil the social expectations for communicaton and form aesthetic values. Because graphic design is an effective discipline to provide meaningful exchange between people, to inform a society, to make their lives easier, to keep socialization alive and to form aesthetic consciousness. Graphic design products are of the indispensables of a city. So, graphic design products take place among the most colourful, most remarkable, and informative means of a city. Many graphic products such as, orientation and informative graphics, billboards, banners, pictograms, signboards, city maps, building and car dressings etc. are designs that people always face. The design of these graphic products qualitatively add incontrovertible values firstly to the design and visual culture and then to the aesthetic of the city. Keywords: Graphic Design, Aesthetic, Urban and Environmental

Kaynakça

  • Benzel, K.F. Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007.
  • Dündar, B. Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011.
  • Twemlow A. Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: YEM Yayın, 2006.

-

Yıl 2013, , 0 - 0, 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01

Öz

Kaynakça

  • Benzel, K.F. Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007.
  • Dündar, B. Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011.
  • Twemlow A. Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: YEM Yayın, 2006.

ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ

Yıl 2013, , 0 - 0, 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01

Öz

ÖZET Kentler, birey için doğada algıladığı diğer nesnelerden farklı olarak insan ürünü olan ve ona hizmet eden, bazen doğal şartların elverdiği ölçülerde bazen de geniş ölçekli planlamalarla şekillenen mimarlık ürünü mekanlar olarak tanımlanırlar. Kentler canlı varlıklar gibidirler ve toplumsal yaşantıların izlerini barındırırlar; savaşlar, geniş kapsamlı organizasyonlar bunlara örnek olarak verilebilir. Kentler kısa sürede oluşmazlar. Onlar geniş ölçekli planlamalar yapılarak oluşturulurken jeopolitik konumuna, doğal kaynaklarına, ekonomik getirisine ve toplumsal hedeflere hizmet etmelerine dikkat edilir. Kentler kendilerine özgü karakterleri ile kimlik kazanırlar. Bir kentin kimliğinde o kentin öne çıkan baskın özellikleri belirleyici olur. Bu anlamda bir kısım kentler mekansal özellikleri ile öne çıkarken bir kısmı ise sosyo-kültürel özellikleri ile ön plana çıkmaktadır. Kent mekanlarında yer alan sanat yapıtları ve grafik tasarım ürünleri, toplumun problemlerini yansıtan, kültürel-sanatsal ve tasarım birikimlerinin iletilmesine katkı oluşturan, kentin çevresi ve içerisinde barındırdığı toplum ile bütünleşmesini sağlayan, kent ve çevre birlikteliğinin anlam kazanmasına yardımcı olan bütünsel bir yapıya sahiptir. İletişim bakımından toplumsal beklentilere cevap verebilmede ve estetik değerler oluşturmada grafik tasarım bir kent için en önemsenmesi gereken unsurlardan biridir. Çünkü grafik tasarım insanlar arasındaki anlamlı değiş tokuşu sağlaması, bir toplumu bilgilendirmesi, yaşamlarını kolaylaştırması, sosyalleşmeyi canlı tutması ve estetik bilinç oluşturması bakımından etkili bir disiplindir. Grafik tasarım ürünleri bir kentin vazgeçilmezlerindendir. Bu açıdan düşünüldüğünde bir kentin en renkli, en dikkat çekici ve bilgilendirici araçları arasında grafik tasarım ürünleri yer alır. Örneğin, kent yaşamında yer alan yönlendirme ve bilgilendirme grafikleri, bilboardlar, afişler, piktogramlar, tabelalar, kent haritaları, bina ve araç giydirmeleri vb. gibi bir çok grafik ürün insanların sürekli olarak yüzleştiği tasarımlardır. Bu grafik ürünlerin nitelikli olarak tasarlanması, kentin öncelikle tasarım ve görsel kültürüne, sonra da estetiğine yadsınamaz değerler katar. Anahtar Kelimeler: Grafik Tasarım, Estetik, Kent ve Çevre.

Kaynakça

  • Benzel, K.F. Kent Rehberi. GRAFİST 11. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2007.
  • Dündar, B. Babylon İçin Afişler. GRAFİST XV. İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi, 2011.
  • Twemlow A. Grafik Tasarım Ne İçindir?. İstanbul: YEM Yayın, 2006.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Mercin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Mercin, L. (2013). ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01
AMA Mercin L. ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2013;1(1). doi:10.7816/ulakbilge-01-01-01
Chicago Mercin, Levent. “ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 1 (Haziran 2013). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01.
EndNote Mercin L (01 Haziran 2013) ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1 1
IEEE L. Mercin, “ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 1, 2013, doi: 10.7816/ulakbilge-01-01-01.
ISNAD Mercin, Levent. “ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1/1 (Haziran 2013). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-01-01.
JAMA Mercin L. ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;1. doi:10.7816/ulakbilge-01-01-01.
MLA Mercin, Levent. “ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 1, 2013, doi:10.7816/ulakbilge-01-01-01.
Vancouver Mercin L. ÇEVRE VE KENT ESTETİĞİ AÇISINDAN GRAFİK TASARIMIN ÖNEMİ. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;1(1).