Ülkeler arası gelişim ve etkileşim sürecinin en önemli argümanlarından olan bilgi ve iletişim teknolojileri kamu ve özel sektörde iş yapış biçimlerini ciddi şekilde etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşüm sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran, 2006-2010 Bilgi Toplumu Stratejisi Eki Eylem Planı içerisinde tanımlanan “E-Devlet Kapısı Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması” projesinin nasıl hayata geçirildiği ticaret başlığına odaklanılarak değerlendirilmiştir. Yaklaşık 40 kuruluş ile görüşülerek yürütülen çalışmalarda yaklaşık 100 e-hizmet saptanmış ve bir e-dönüşüm yöntemi geliştirilmiştir. Çalışmada, özellikle “ticaret” başlığı altında değerlendirilen ve 10’un üzerinde kamu kurum kuruluşu ile yapılan çalışmalar ayrıntılarıyla tartışılmıştır.
Information and communication technologies, which are considered most important elements of development and interaction processes among countries, significantly influence and change the way business is performed in both public and private sectors. In this study, implementation of "Dissemination of E-Government Gateway Services" project defined within Information Society Strategy and Action Plan (2006-2010), which is facilitating Turkey's transformation into an information society, will be reviewed with a focus on the title “trade”. Feasibility studies conducted with approximately 40 public sector agencies led to identification of approximately 100 e-services and development of a method for e-transformation; in particular, studies evaluated under the “trade” title conducted with more than 10 agencies are discussed in detail.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | January 15, 2010 |
Submission Date | October 23, 2017 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 2 Issue: 1 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.