Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

E-Devlet Kapısı Hizmetlerinin Fizibilite Çalışmalarında Ticaret Başlığı Uygulamalarına Genel Bakış

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 15, 15.01.2010

Öz

Ülkeler arası gelişim ve etkileşim sürecinin en önemli argümanlarından olan bilgi ve iletişim teknolojileri kamu ve özel sektörde iş yapış biçimlerini ciddi şekilde etkilemekte ve değiştirmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’nin bilgi toplumuna dönüşüm sürecini kolaylaştıran ve hızlandıran, 2006-2010 Bilgi Toplumu Stratejisi Eki Eylem Planı içerisinde tanımlanan “E-Devlet Kapısı Hizmetlerinin Yaygınlaştırılması” projesinin nasıl hayata geçirildiği ticaret başlığına odaklanılarak değerlendirilmiştir. Yaklaşık 40 kuruluş ile görüşülerek yürütülen çalışmalarda yaklaşık 100 e-hizmet saptanmış ve bir e-dönüşüm yöntemi geliştirilmiştir. Çalışmada, özellikle “ticaret” başlığı altında değerlendirilen ve 10’un üzerinde kamu kurum kuruluşu ile yapılan çalışmalar ayrıntılarıyla tartışılmıştır.

Kaynakça

  • [1] 2003/12 sayılı BaĢbakanlık Genelgesi, e-DönüĢüm Türkiye Projesi, BaĢbakanlık, Personnel ve Prensipler Genel Müdürlüğü, 27 ġubat 2003, Ankara. [2] KumaĢ, E., Balci, A., Medeni, T.D., Medeni T., “Development And Implementation Of E-Government Services @ Turksat: Addressing Citizen Satisfaction, Standards Integration And Interoperability Issues In Turkey”, Handbook of Research on Semantic Web and Teleservices, Portugal, Pages: 924-945, 2009. [3] “The User Challenge Benchmarking The Supply Of Online Public Services” , Capgemini, http://www.ch.capgemini.com/m/ch /tl/EU_eGovernment_Report_2007.pdf, EriĢim: 24.08.2009. [4] E-Devlet Kapısı Ġhale Dokümanları, ġartnameler ve Ekleri, Türk Telekomünikasyon A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2005. [5] E-Hizmetler Fizibilite Raporları, Türksat Uydu HaberleĢme Kablo TV ve ĠĢletme A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2007.] [6] Kumas, E., Balcı, A., Sungu, E., Tasdelen, H., Medeni, T, Medeni, T.D., (2008), “Development and Implementation of e-Government Services in Turkey: Issues of Standardization, Inclusion, Citizen Satisfaction, Integration and Interoperability”, 2nd International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance, Cairo, Egypt, 1-4 December 2008, Vol: 351, Pages: 337-343, (ICEGOV2008). [7] E-Devlet Kapısı Ġhale Dokümanları, ġartnameler ve Ekleri, Türk Telekomünikasyon A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2005.] [8] Bilgi Toplum Stratejisi ve Eki Eylem Planı, http://mevzuat.dpt.gov.tr/ypk/2006/38.htm , EriĢim: 12.10.2009. [9] e-Fatura GeçiĢ Yapan Pilot Firmalar ve Durum Bilgisi, http://www.efatura.gov.tr , EriĢim : 24.08.2009.

E-Devlet Kapısı Hizmetlerinin Fizibilite Çalışmalarında Ticaret Başlığı Uygulamalarına Genel Bakış

Yıl 2010, Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 15, 15.01.2010

Öz

Information and communication technologies, which are considered most important elements of development and interaction processes among countries, significantly influence and change the way business is performed in both public and private sectors. In this study, implementation of "Dissemination of E-Government Gateway Services" project defined within Information Society Strategy and Action Plan (2006-2010), which is facilitating Turkey's transformation into an information society, will be reviewed with a focus on the title “trade”. Feasibility studies conducted with approximately 40 public sector agencies led to identification of approximately 100 e-services and development of a method for e-transformation; in particular, studies evaluated under the “trade” title conducted with more than 10 agencies are discussed in detail.

Kaynakça

  • [1] 2003/12 sayılı BaĢbakanlık Genelgesi, e-DönüĢüm Türkiye Projesi, BaĢbakanlık, Personnel ve Prensipler Genel Müdürlüğü, 27 ġubat 2003, Ankara. [2] KumaĢ, E., Balci, A., Medeni, T.D., Medeni T., “Development And Implementation Of E-Government Services @ Turksat: Addressing Citizen Satisfaction, Standards Integration And Interoperability Issues In Turkey”, Handbook of Research on Semantic Web and Teleservices, Portugal, Pages: 924-945, 2009. [3] “The User Challenge Benchmarking The Supply Of Online Public Services” , Capgemini, http://www.ch.capgemini.com/m/ch /tl/EU_eGovernment_Report_2007.pdf, EriĢim: 24.08.2009. [4] E-Devlet Kapısı Ġhale Dokümanları, ġartnameler ve Ekleri, Türk Telekomünikasyon A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2005. [5] E-Hizmetler Fizibilite Raporları, Türksat Uydu HaberleĢme Kablo TV ve ĠĢletme A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2007.] [6] Kumas, E., Balcı, A., Sungu, E., Tasdelen, H., Medeni, T, Medeni, T.D., (2008), “Development and Implementation of e-Government Services in Turkey: Issues of Standardization, Inclusion, Citizen Satisfaction, Integration and Interoperability”, 2nd International Conference on Theory and Practice of Electronic Governance, Cairo, Egypt, 1-4 December 2008, Vol: 351, Pages: 337-343, (ICEGOV2008). [7] E-Devlet Kapısı Ġhale Dokümanları, ġartnameler ve Ekleri, Türk Telekomünikasyon A.ġ., UlaĢtırma Bakanlığı, 2005.] [8] Bilgi Toplum Stratejisi ve Eki Eylem Planı, http://mevzuat.dpt.gov.tr/ypk/2006/38.htm , EriĢim: 12.10.2009. [9] e-Fatura GeçiĢ Yapan Pilot Firmalar ve Durum Bilgisi, http://www.efatura.gov.tr , EriĢim : 24.08.2009.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erhan Kumaş Bu kişi benim

Burak Birgören

Yayımlanma Tarihi 15 Ocak 2010
Gönderilme Tarihi 23 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kumaş, E., & Birgören, B. (2010). E-Devlet Kapısı Hizmetlerinin Fizibilite Çalışmalarında Ticaret Başlığı Uygulamalarına Genel Bakış. International Journal of Engineering Research and Development, 2(1), 11-15.
Tüm hakları saklıdır. Kırıkkale Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi.