Bu çalışmada elektrikli
araçlarda kullanılmak üzere yüksek verimli, güç yoğunluğu yüksek, çevresel
etkilerden mümkün olduğunca az etkilenen bir fırçasız doğru akım motorunun
tasarımı gerçekleştirilmiş ve bu alanda uluslararası düzeyde rekabet
edebilecek, öncelikli olarak elektrikli araç yarışlarında yeni bir bakış açısı
ile elektrikli motorların en büyük sıkıntısı olan negatif yönde indüklenen
gerilimi azaltmaya yönelik çalışmalara yer verilmiştir. Stator ve rotor
arasındaki mesafeyi değiştirerek motorun nominal değerlerini değiştirmek
hedeflenmiştir. Elde edilen sonuçlar,
çalışmada anlatılan yöntemin dünyada yaygın olarak kullanılan fırçasız doğru
akım motorlarının yüksek hız uygulamalarında da kullanılmasını sağlayabileceğini
göstermiştir.
Fırçasız Doğru Akım Motoru Zıt Elektromotor Kuvvet Kalıcı Mıknatıs Elektromanyetik Tasarım Ters İndüklenme
This study was included in the
design of the brushless direct current motor that for the using in electric
vehicles which has high efficiency and high power density, little affected by
environmental factors and priority was given to a new perspective with the
largest shortage of electric motors, and it is devoted to efforts to reduce the
voltage induced in the negative direction to compete at the international level
in this area. Changing the distance between
stator and rotor is targeted to change the motor nominal value.The
obtained results have shown that the method used in the study also provides the
use in high speed applications commonly used brushless direct current motors.
Brushless Direct Current Motor Back Electromotive Force Permanent Magnet Elektromangnetic Design Back Induction
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | June 15, 2016 |
Submission Date | October 24, 2017 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 8 Issue: 2 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.