Yıl 2019, Cilt 11 , Sayı 1, Sayfalar 109 - 123 2019-01-31

Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi

Ukbe Usame Uçar [1] , Selçuk Kürşat İşleyen [2]


Türkiye’ de her yıl binlerce öğrenci farklı üniversitelerin endüstri mühendisliği bölümünden mezun olmakta ve çeşitli sektörlerde iş hayatına başlamaktadır. Öğrenciler, üniversitelerinden aldıkları eğitim ve vizyon sayesinde çalıştıkları sektörlerde başarılı olabilmektedir. Alınan eğitimlerin değerlendirilmesi ise ancak mezun olduktan sonra anlaşılabilmektedir. Bu çalışmada, Türkiye’ de endüstri mühendisliği eğitimi veren üniversitelerin değerlendirilmesi ve karşılaştırılması için mezun görüşlerine dayalı bir anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasının güvenilirliğinin test edilmesinde Cronbach Alpha testi, elde edilen sonuçların analiz edilmesinde ise istatistiksel metotlar kullanılmıştır. Bu çalışma ile Türkiye’ de verilen endüstri mühendisliği eğitiminin mevcut durumunu analiz edip, güçlü ve zayıf yönlerinin tespit edilmesi amaçlanmış, bu sayede, Türkiye’ de, endüstri mühendisliği eğitiminin daha iyi bir yere taşınmasına katkıda bulunulması hedeflenmiştir.

Endüstri Mühendisliği, Anket Çalışması, İstatistiksel Analiz
  • https://www.google.com.tr/search?q=%C3%BCniversite+e%C4%9Fitim&rlz=1C1NDCM_trTR717TR717&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiC5YSz467XAhWEOsAKHaMlANsQ_AUIDCgD&biw=1366&bih=662#imgrc=hzYidfsD59m4mM: (Erişim Tarihi: 13.01.2018)
  • Biles, W. E. (1991). The engineering science of industrial engineering: a viewpoint of the industrial engineering curriculum. IIE transactions, 23(3), 208-214.
  • Buzacott, J. A. (1984). The future of industrial engineering as an academic discipline. IIE Transactions, 16(1), 35-43.
  • Chen, C. K., Jiang, B. C., & Hsu, K. Y. (2005). An empirical study of industrial engineering and management curriculum reform in fostering students’ creativity. European Journal of Engineering Education, 30(2), 191-202.
  • Ellis, R. L., & Pun, K. F.(2010). Future of ındustrıal engıneerıng traınıng at the unıversıty of the west ındıes: a currıculum proposal. 2nd Industrial Engineering and Management (IEM-2010) Conference (https://www.researchgate.net/publication/287990311_FUTURE_OF_INDUSTRIAL_ENGINEERING_TRAINING_AT_THE_UNIVERSITY_OF_THE_WEST_INDIES_A_CURRICULUM_PROPOSAL Erişim Tarihi: 13.01.2018)
  • Elsayed, E. A. (1999). Industrial engineering education: A prospective. European Journal of Engineering Education, 24(4), 415-421
  • Ercan, S., Metin, B. C., & Düzdar, İ. (2005). Endüstri mühendisliğine güncel bir bakış.
  • Erginel, N., Tekçe, M., Küçük, G., & Alper, A. (2016). Türkiye’de endüstri mühendisliği mesleğine bilimsel açıdan bir bakış. Journal of Industrial Engineering (Turkish Chamber of Mechanical Engineers), 27(1).
  • Köksal, G., & Eğitman, A. (1998). Planning and design of industrial engineering education quality. Computers & industrial engineering, 35(3-4), 639-642.
  • Kuo, W. (2003). The direction of education and research in ındustrial engineering. Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers, 20(2), 83-90.
  • Mummolo, G. (2007). The future for industrial engineers: education and research opportunities. European Journal of Engineering Education, 32(5), 587-598.
  • Schutte, C. S., Kennon, D., & Bam, W. (2016). The status and challenges of industrial engineering in South Africa. South African Journal of Industrial Engineering, 27(1), 1-19.
  • Yaşar, M. (2014). İstatistiğe Yönelik Tutum Ölçeği: Geçerlilik Ve Güvenirlik Çalışması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 36, 59-75.
Birincil Dil tr
Konular Mühendislik, Ortak Disiplinler
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yazar: Ukbe Usame Uçar (Sorumlu Yazar)
Kurum: Fırat Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği, ELAZIĞ, TÜRKİYE
Ülke: Turkey


Yazar: Selçuk Kürşat İşleyen
Kurum: Gazi Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Endüstri Mühendisliği, Ankara, Türkiye
Ülke: Turkey


Tarihler

Yayımlanma Tarihi : 31 Ocak 2019

Bibtex @araştırma makalesi { umagd385030, journal = {International Journal of Engineering Research and Development}, issn = {}, eissn = {1308-5514}, address = {Kırıkkale Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanlığı Kampüs 71450 Yahşihan/KIRIKKALE}, publisher = {Kırıkkale Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {11}, pages = {109 - 123}, doi = {10.29137/umagd.385030}, title = {Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi}, key = {cite}, author = {Uçar, Ukbe Usame and İşleyen, Selçuk Kürşat} }
APA Uçar, U , İşleyen, S . (2019). Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi. International Journal of Engineering Research and Development , 11 (1) , 109-123 . DOI: 10.29137/umagd.385030
MLA Uçar, U , İşleyen, S . "Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi". International Journal of Engineering Research and Development 11 (2019 ): 109-123 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/umagd/issue/39915/385030>
Chicago Uçar, U , İşleyen, S . "Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi". International Journal of Engineering Research and Development 11 (2019 ): 109-123
RIS TY - JOUR T1 - Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi AU - Ukbe Usame Uçar , Selçuk Kürşat İşleyen Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - doi: 10.29137/umagd.385030 DO - 10.29137/umagd.385030 T2 - International Journal of Engineering Research and Development JF - Journal JO - JOR SP - 109 EP - 123 VL - 11 IS - 1 SN - -1308-5514 M3 - doi: 10.29137/umagd.385030 UR - https://doi.org/10.29137/umagd.385030 Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Uluslararası Mühendislik Araştırma ve Geliştirme Dergisi Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi %A Ukbe Usame Uçar , Selçuk Kürşat İşleyen %T Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi %D 2019 %J International Journal of Engineering Research and Development %P -1308-5514 %V 11 %N 1 %R doi: 10.29137/umagd.385030 %U 10.29137/umagd.385030
ISNAD Uçar, Ukbe Usame , İşleyen, Selçuk Kürşat . "Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi". International Journal of Engineering Research and Development 11 / 1 (Ocak 2019): 109-123 . https://doi.org/10.29137/umagd.385030
AMA Uçar U , İşleyen S . Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi. IJERAD. 2019; 11(1): 109-123.
Vancouver Uçar U , İşleyen S . Türkiye’deki Endüstri Mühendisliği Eğitiminin Mezun Görüşlerine Dayalı Analizi. International Journal of Engineering Research and Development. 2019; 11(1): 123-109.