Sosyal bir varlık olarak bireyin toplum içindeki eylemleri bazen kasıtlı olarak bazen ise eylemlerine bağlı olarak damgalanabilmektedir. Bireyin kendisine atfedilen bu etiketler nedeniyle yapmış olduğu olumlu davranışların bile çoğu kez olumsuz algılanmasına neden olan ve bireyin toplum içindeki kimliği haline dönüşen damgalar, özellikle eğitim kurumlarında öğrencilerin kendi benliklerinin bir parçası haline gelebilmektedir. Örneğin “Tembel” olarak damgalanan bir birey için artık çalışmanın anlamı kalmamakta, “ne kadar çalışsam da tembel damgasından kurtulamam” inancının gelişmesine neden olmaktadır. Damgalama toplumun diğer üyeleri tarafından önyargılar sonucunda oluşabilmekte, bireyin itibar kaybetmesine neden olabilmektedir. Sosyal bağlamda kişiler arasındaki etkileşim sonucunda damgalanan bireyin aynı zamanda sosyal kimliğinde ve değerinde düşüklük oluşur. Eğitim kurumlarında öğrenciler bazen öğretmenleri bazen de akranlarınca damgalanabilmektedirler. Özellikle öğretmenlerin yapmış olduğu damgalama diğer öğrenciler arasında da yaygınlaşarak bireye karşı psikolojik şiddete dönüşebilmektedir. Bu nedenle eğitim kurumlarında damgalamanın önüne geçilmesi, öğrencilerin ön yargılara kurban edilmemesi, akranları arasında alay konusu edilerek psikolojik şiddetin önüne geçilebilmesi açısından önemli görülmektedir. Bu çalışmada, literatürde yapılmış çalışmalar doğrultusunda eğitimde damgalama konusun incelenmiştir.
Çalışma bütünüyle yazarlara ait. Çalışmaya ait tüm sorumluluğu kabul ediyoruz.
As a social being, an individual's actions in society can be stigmatized, sometimes intentionally and sometimes depending on their actions. Stigmas, which cause even the positive behaviors of the individual to be perceived negatively due to these labels attributed to him/her and turn into the identity of the individual in society, can become a part of the students' self-identity, especially in educational institutions. For example, for an individual who is labeled as "lazy", working no longer has any meaning, causing the belief that "no matter how hard I work, I cannot get rid of the lazy stigma". Stigma can occur as a result of prejudices by other members of society, causing the individual to lose reputation. As a result of the interaction between people in the social context, the stigmatized individual also has a low social identity and value. In educational institutions, students can sometimes be stigmatized by their teachers and sometimes by their peers. Stigma, especially by teachers, can spread among other students and turn into psychological violence against individuals. For this reason, it is considered important to prevent stigmatization in educational institutions, to prevent students from falling victim to prejudices, and to prevent psychological violence by being ridiculed among their peers. In this study, the issue of stigma in education was examined in line with studies conducted in the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültür, Temsil ve Kimlik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Haziran 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 18 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 1 |