This study is a qualitative study that aims to examine the concepts of climate, climate change and climate change in education with an interdisciplinary understanding of the studies carried out in the field of science education and social studies education between 2000-2023. In this direction, a study was carried out. Within the scope of the study, first the literature was scanned and articles on relevant topics were collected in an article pool. There are 62 studies in the article pool. 37 of these studies are in the field of science education and 25 are in the field of social science education. The identified studies were examined under 11 headings. These headings are: distribution of studies by disciplines, distribution by years, distribution by content, distribution by research methods, distribution by research models, distribution by sample groups, distribution by sample size, measurement tools used in the studies, data analysis methods used in the studies and subjects of the studies. The study results show that more studies are being done in science education on related topics. It shows that the first studies in both areas were carried out in 2012 and later. However, the study results indicate that studies were conducted with different research models and sample sizes in both fields, while similar measurement tools and similar data analysis methods were used.
Interdisciplinary Science Education Social Science Education Climate Climate Education
Bu çalışma ile 2000-2023 yılları arasında fen eğitimi ve sosyal bilgiler eğitimi alanlarında yapılmış iklim, iklim değişikliği ve eğitimde iklim değişikliği kavramlarını içeren çalışmaların disiplinler arası bir anlayışla incelenmesi amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda bir doküman analizi çalışması yürütülmüştür. Çalışma kapsamında öncelikle literatür taranmış ve ilgili konu başlıklarında yer alan makaleler bir makale havuzunda toplanmıştır. Makale havuzunda 62 çalışma yer almaktadır. Bu çalışmalardan 37'si fen eğitimi alanında, 25'İ sosyal bilgiler eğitimi alanındadır. Tespit edilen çalışmalar 11 başlıkta incelenmiştir. Bu başlıklar çalışmaların disiplinlere göre dağılımı, türleri, yıllara göre dağılımı, içeriklerine göre dağılımı, araştırma yöntemlerine göre dağılımı, araştırma modellerine göre dağılımı, örneklem gruplarına göre dağılımı, örneklem büyüklüğüne göre dağılımı, çalışmalarda kullanılan ölçme araçları, çalışmalarda kullanılan veri analiz yöntemleri ve çalışma konuları şeklindedir. Çalışma sonuçları ilgili konu başlıklarında fen eğitiminde daha sık çalışma yapıldığını ve her iki alanda da ilk çalışmaların 2012 ve sonrasında yürütüldüğünü göstermektedir. Bununla birlikte her iki alanda da farklı araştırma modelleri ve örneklem büyüklükleri ile çalışmaların yürütüldüğü tespit edilmiştir. Son olarak çalışma sonuçları her iki alanda da benzer ölçme araçlarının ve benzer veri analiz yöntemlerinin kullanıldığına işaret etmektedir.
Disiplinlerarası İnceleme Fen eğitimi Sosyal Bilgiler Eğitimi İklim İklim eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Fen Bilgisi Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Nisan 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.