This study, which was conducted to examine the views of primary school teachers from generations X, Y and Z on the Life Sciences course, a case study design was used. The study group of the study consisted of 30 primary school teachers working in the province of Yozgat. Convenient sampling technique was used when determining the participants of the study. A semi-structured interview form prepared by the researchers was used as a data collection tool in the study. The data obtained were analyzed using the descriptive analysis technique. As a result of the study, it was concluded that the views of teachers from all three generations on the Life Sciences course, the methods/techniques they used in the course, materials, technological tools and equipment, their studies on values education, priority skills that should be taught to students, and their studies on certain days and weeks were generally similar. In addition, it was observed that the problems teachers encountered in the Life Sciences course and their suggestions for a more effective Life Sciences course were generally similar according to the views of teachers across generations. For an effective Life Sciences course teaching, it may be recommended that teachers use different materials other than textbooks and smart boards along with an interactive and practical learning process.
Skills Value Life Sciences Generation Primary School Teachers
X, Y, Z kuşağı sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi amacıyla yapılan bu çalışmada durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Yozgat ilinde görev yapan 30 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcıları belirlenirken uygun örnekleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniğiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda üç kuşakta yer alan öğretmenlerin de Hayat Bilgisi dersine, derste kullandıkları yöntem/tekniklere, materyallere, teknolojik araç-gereçlere, değerler eğitimiyle ilgili yaptıkları çalışmalara, öğrencilere kazandırılması gereken öncelikli becerilere, belirli gün ve haftalarla ilgili yaptıkları çalışmalara yönelik görüşlerinin genellikle benzerlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin Hayat Bilgisi dersinde karşılaştıkları sorunlarının ve daha etkili bir Hayat Bilgisi dersi öğretimi için ortaya koydukları önerilerinin de kuşaklar arasındaki öğretmen görüşlerine göre genellikle benzer olduğu görülmüştür. Etkili bir Hayat Bilgisi dersi öğretimi için öğretmenlerin etkileşimli ve uygulamalı öğrenme süreciyle birlikte ders kitapları ve akıllı tahta dışında da farklı materyalleri kullanmaları önerilebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 3 Şubat 2025 |
Kabul Tarihi | 11 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.