Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Occupational socialization and psychological capital levels of Physical education teachers

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 58 - 67, 15.06.2019
https://doi.org/10.18826/useeabd.492207

Öz

Aim: The purpose of this study was to analyse Occupational Socialization and Psychological capital levels of Physical Education Teachers.

Methods: Descriptive methods were used in the study. The universe of the research was composed of 31.976 physical education teachers working in high and equivalent schools affiliated to the Ministry of National Education in the year of 2016-2017 in 81 provinces in Turkey, and also the sample of the research was composed of 500 Physical Education Teachers. In order to collect the data of the study, “Positive Psychological Capital Scale” developed by Tösten and Özgan (2014) and “Professional Socialization Scale” developed by Özbek and Ercan (2014) were used. Psychological Capital Scale and Professional Socialization Scale of Physical Education Teachers’ are 5 likert type scale. Since the data were found to be normal distributions, t-test and ANOVA tests were used for parametric tests.

Results: According to research findings, there was no significant difference in the social and psychological capital levels of physical education teachers according to gender, marital status and education variables. There was a statistically meaningful difference in the views of occupational socialization and psychological capital with respect to the marital status of participants.

Conclusion: As a result of the research, physical education teachers' psychological capital and occupational socialization levels were found to be high.

Kaynakça

  • Abbas, M. & Raja, U. (2010). Impact of psychological capital on innovative performance and job stress, Ref No: 449.
  • Abbott, A. (1988). Professional choices: Values at work. USA: National Association of Social Workers Incorporation.
  • Akman, Y. & Korkut, F. (1993). Umut ölçeği üzerine bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9, s:193-202.
  • Aslan, İ. (2017). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yükseklisans Tezi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Avey, J.B., Tara, S.W. & Luthans, F. (2008). University of Nebraska–Lincoln can positive employees help positive organizational change? Impact of Psychological Capital and Emotions on Relevant Attitudes and Behaviors, The Journal of Applied Behavioral Science, 44 (1), s:48-70.
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme: Kuram strateji ve taktikler. (2. basım). Ankara: Pegem.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercises of control. Newyork: Freeman.
  • Barut, A. (2017). “Öğretmenlerin işyeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Berberoğlu, N. (2013). Psikolojik sermayenin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisi: bir alan araştırması. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı.
  • Boamah, S. & Laschınger, H. (2015). Engaging new nurses: The role of psychological capital and workplace empowerment. Journal of Research in Nursing, 20 (4), s:265-277.
  • Burgaz, B., Koçak, S. & Büyükgöze, H. (2013). Öğretmenlerin mesleki ve bürokratik sosyalleştirmeye yönelik değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 1, s:39-54.
  • Büyükgöze, H. (2014). Lise öğretmenlerinin görüşlerine göre algılanan örgütsel destek ve psikolojik sermaye ilişkisi, Yükseklisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Castro, A.J., Kelly, J. & Shih, M. (2010). Resilience strategies for new teachers in high-needs areas. Teaching and Teacher Education, 26, s:622-629.
  • Çimen, İ. (2015). Öğretmenlerin psikolojik sermaye algısına ilişkin faktörlerin incelenmesi. Yükseklisans tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Çoban, D. & Demirtaş, H. (2011). Okulların akademik iyimserlik düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), s: 317-348.
  • Dodds, P. (1989). Trainees, field experiences, and socialization into teaching. T. Templin & P. Schempp (Eds.), Socialization into physical education: Learning to teach, s: 81-104. Indianapolis: Benchmark.
  • Envick, B.R. (2005). “Beyond human and social capital: The importance of positive psychological capital for entrepreneurial success”, The Entrepreneurial Executive, 10, s: 41-52.
  • Erkuş, A. & Fındıklı, M. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 42 (2), s: 302-318.
  • Gooty, J.M, Gavin, P., Johnson, M. & Lance F.D. (2009). In the eyes of the beholder: transformational leadership, positive psychological capital, and performance, Journal of Leadership and Organizational Studies, 15 (4), s: 353-367.
  • Gratton, L. & Ghoshal, S. (2003). "Managing personal human capital: new ethos for the 'volunteer' employee", European Management Journal, 21(1), p: 1-10.
  • Harichandan, D. & Pandya, S.R. (2012). Teacher education and ICT. New Delhi, India: APH. http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/201112/2011nxscfz05a2.pdf E.T: 09.01.2016.
  • Kartal, S. (2009). Yeni göreve başlayan öğretmenlerin mesleki sosyalleşmeleri. Verimlilik Dergisi, 1, s: 57-66.
  • Kaya, A., Balay, R. & Demirci, Z. (2014). “Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeylerinin incelenmesi (Şanlıurfa İli Örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (48), s:47-68.
  • Keser, S. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kıran, E. (2017). “Örgütsel sinizm ve işe gömülü olmanın psikolojik sermaye ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkideki aracılık rolü: kamu çalışanları üzerine bir araştırma”, Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kline, R.B. (2011), Principles and practice of structural equation modelling, NewYork: The Guilford Press. USA.
  • Küçükbayram, C. (2015). Sınıf öğretmenlerinin mesleki sosyalleşme süreçleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lacey, C. (1988). Professional socialization of teachers. in M. J. Dunkin (ed), The international encyclopedia of teaching and teacher education, Pergamon Press, s: 634-645.
  • Lawson, A.H. (1983a). Toward a model of teacher socialization in physical education: The subjective warrant, recruitment, and teacher education. Journal of Teaching in Physical Education. 2(3), s: 3-16.
  • Lawson, A.H. (1983b). Toward a model of teacher socialization in physical education: entry into schools, teacher’ role orientations, and longevity in teaching (Part 2). Journal of Teaching in Physical Education. 3(1), s: 3-15.
  • Lawson, A.H. (1989). From rookie to veteran: Workplace conditions in physical education and induction into the profession. T. Tempiin & P. Schempp (Eds.), Socialization into physical education: Learning to teach, Indianapolis: Benchmark Press, s: 145-164.
  • Li, L. I., & He, X. P. (2011). The researches on positive psychological capital and coping style of female university graduates in the course of seeking jobs. In Proceedings of 2011 International Symposium—the Female Survival and Development. Hawthorn East: St Plum-Blossom Press Pty Ltd p. 221-226.
  • Liu L, Wu H, Yang Y, Wang L, & Xu X (2015). Associations of psychological capital, demographic and occupational factors with cigarette smoking among Chinese underground coal miners. BMC Public Health, 15(1), p:1-19.
  • Lortie, D.C. (1975). Schoolteacher.Chicago: University of Chicago.
  • Luthans, F. & Youssef, C.M. (2015). “Psychological capital and well-being”, s: 145.
  • Luthans, F., Norman, S.M, Avolio, B.J. & Avey, J.B. (2008). The mediating role of psychological capital in the supportive capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship. Journal of Organizational Behaviour, 29, s: 219-238.
  • Luthans, F., Youssef, C.M. & Avolio, B.J. (2007). Psychological capital: developing the human competitive edge. Oxford University Press: New York.
  • MEB. (1973). Milli Eğitim temel kanunu. Tarih: 24/6/1973 Sayı: 14574, Tertip: 5 Cilt: 12 s: 2342.
  • MEB. (1995). Milli Eğitim Bakanlığı aday memurların yetiştirilmelerine ilişkin yönetmelik, Tebliğler Dergisi, 2423.3 Nisan 2014 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/html/42 sayfasından erişilmiştir.
  • Memduhoğlu, H.B. (2008). Örgütsel sosyalleşme ve Türk eğitim sisteminde örgütsel sosyalleşme süreci. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), s: 137-153.
  • Nesler, M.S., Hanner, M.B., Melburg, V. & Mcgowan, S. (2001). Professional socialization of Baccalaureate nursing students: Can students in distance nursing programs become socialized?. Journal of Nursing Education, 40(7), s: 293-302.
  • Northcraft, B.G. & Neale, A.M., (1999). Organizational behavior, USA: The Dreyden Press.
  • Özbek, O., & Ercan, Ö. (2014). “Beden Eğitimi öğretmenleri için mesleki sosyalleşme düzeyini ölçme aracının geliştirilmesi”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5, (16), s.80-93.
  • Okun, O. (2017). Psikolojik sermayenin iş gören sesliliğine etkisinde iyi olma halinin aracı rolü, Doktora tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özbek, O. (2008). Beden Eğitimi Öğretmeni Meslek Etiği, Spor Yayınevi: Ankara.
  • Page, G. (2004). Professional socialization of valuation students: What the literatüre says. 10th Pacific Rim Real Estate Society Conference, Bangkok.
  • Patterson, J.H., Collins, L. & Abbott, G. (2004). A Study of teacher resilience in urban schools. Journal of Instructional Psychology, 31(1), s: 3-11.
  • Roman, O.S. (2004). Teacher resilience and job satisfaction. Doctor Thesis, University Of North Carolina, Chape Hill.
  • Savur, N. (2013). Otantik liderlik ve çalışanların psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi. Afyon Karahisar Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı.
  • Schempp, G.P. & Graber, C.K. (1992). Teacher Socialization from a Dialectical Perspective: Pretraining Through Induction. Journal of Teaching in Physical Education. 11, s: 329-348.
  • Snyder, R.C. (2000). Handbook of Hope, San Diego, Academic Press, Ca.
  • Tösten R. &, Özgan H (2014). Pozitif psikolojik sermaye ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 18(59), 424-442.
  • Tösten, R. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi. Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi, Ankara, Detay Yayıncılık. 3. Baskı.
  • Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2), s: 143-178.
  • Waugman, W.R. & Lohrer, D.J. (2000). From nurse to nurse anaesthetist: The influence of age and gender on professional socialization and a career commitment of advanced practice nurses. Journal of Professional Nursing, 16(1), s: 47-56.

Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sosyalleşme ve psikolojik sermaye düzeyleri

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 2, 58 - 67, 15.06.2019
https://doi.org/10.18826/useeabd.492207

Öz

AmaçBu araştırmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sosyalleşme ve psikolojik sermaye düzeylerini incelemektir. 

Materyal ve Yöntem: Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma evrenini, Türkiye’de 81 ilde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı lise ve dengi okullarda 2016-2017 yıllarında görev yapan 31,976 beden eğitimi öğretmeni, örneklemini ise 500 Beden Eğitimi Öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmanın verilerini toplamak için Tösten ve Özgan (2014) tarafından geliştirilen Pozitif Psikolojik Sermaye Ölçeği ile Özbek ve Ercan (2014) tarafından geliştirilen Mesleki Sosyalleşme Ölçeği kullanılmıştır. Psikolojik Sermaye Ölçeği ve Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Mesleki sosyalleşme ölçeği 5’li likert tipi bir ölçektir. Verilerin normal dağıldığı saptandığı için, parametrik testlerden t testi ve ANOVA testi kullanılmıştır.

Bulgular: Araştırma bulgularına bakıldığında beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki sosyalleşme ve psikolojik sermaye düzeylerinde cinsiyet, medeni durum ve eğitim değişkenlerine göre anlamlı bir fark saptanmamıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin medeni durum değişkenine göre ise mesleki sosyalleşme ve psikolojik sermaye görüşlerin anlamlı bir farklılık görülmüştür.

Sonuçlar: Araştırma sonucundabeden eğitimi öğretmenlerinin psikolojik sermaye ve mesleki sosyalleşme düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Abbas, M. & Raja, U. (2010). Impact of psychological capital on innovative performance and job stress, Ref No: 449.
  • Abbott, A. (1988). Professional choices: Values at work. USA: National Association of Social Workers Incorporation.
  • Akman, Y. & Korkut, F. (1993). Umut ölçeği üzerine bir çalışma, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 9, s:193-202.
  • Aslan, İ. (2017). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermaye algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi, Yükseklisans Tezi, Siirt Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Avey, J.B., Tara, S.W. & Luthans, F. (2008). University of Nebraska–Lincoln can positive employees help positive organizational change? Impact of Psychological Capital and Emotions on Relevant Attitudes and Behaviors, The Journal of Applied Behavioral Science, 44 (1), s:48-70.
  • Balcı, A. (2003). Örgütsel sosyalleşme: Kuram strateji ve taktikler. (2. basım). Ankara: Pegem.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercises of control. Newyork: Freeman.
  • Barut, A. (2017). “Öğretmenlerin işyeri ruhsallığı ile pozitif psikolojik sermaye algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi”, Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Berberoğlu, N. (2013). Psikolojik sermayenin örgütsel vatandaşlık davranışı üzerine etkisi: bir alan araştırması. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı Yönetim ve Organizasyon Bilim Dalı.
  • Boamah, S. & Laschınger, H. (2015). Engaging new nurses: The role of psychological capital and workplace empowerment. Journal of Research in Nursing, 20 (4), s:265-277.
  • Burgaz, B., Koçak, S. & Büyükgöze, H. (2013). Öğretmenlerin mesleki ve bürokratik sosyalleştirmeye yönelik değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı, 1, s:39-54.
  • Büyükgöze, H. (2014). Lise öğretmenlerinin görüşlerine göre algılanan örgütsel destek ve psikolojik sermaye ilişkisi, Yükseklisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi.
  • Castro, A.J., Kelly, J. & Shih, M. (2010). Resilience strategies for new teachers in high-needs areas. Teaching and Teacher Education, 26, s:622-629.
  • Çimen, İ. (2015). Öğretmenlerin psikolojik sermaye algısına ilişkin faktörlerin incelenmesi. Yükseklisans tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Çoban, D. & Demirtaş, H. (2011). Okulların akademik iyimserlik düzeyi ile öğretmenlerin örgütsel bağlılığı arasındaki ilişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 17(3), s: 317-348.
  • Dodds, P. (1989). Trainees, field experiences, and socialization into teaching. T. Templin & P. Schempp (Eds.), Socialization into physical education: Learning to teach, s: 81-104. Indianapolis: Benchmark.
  • Envick, B.R. (2005). “Beyond human and social capital: The importance of positive psychological capital for entrepreneurial success”, The Entrepreneurial Executive, 10, s: 41-52.
  • Erkuş, A. & Fındıklı, M. (2013). Psikolojik sermayenin iş tatmini, iş performansı ve işten ayrılma niyeti üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma. İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi. 42 (2), s: 302-318.
  • Gooty, J.M, Gavin, P., Johnson, M. & Lance F.D. (2009). In the eyes of the beholder: transformational leadership, positive psychological capital, and performance, Journal of Leadership and Organizational Studies, 15 (4), s: 353-367.
  • Gratton, L. & Ghoshal, S. (2003). "Managing personal human capital: new ethos for the 'volunteer' employee", European Management Journal, 21(1), p: 1-10.
  • Harichandan, D. & Pandya, S.R. (2012). Teacher education and ICT. New Delhi, India: APH. http://www.seiofbluemountain.com/upload/product/201112/2011nxscfz05a2.pdf E.T: 09.01.2016.
  • Kartal, S. (2009). Yeni göreve başlayan öğretmenlerin mesleki sosyalleşmeleri. Verimlilik Dergisi, 1, s: 57-66.
  • Kaya, A., Balay, R. & Demirci, Z. (2014). “Ortaöğretimde görev yapan öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeylerinin incelenmesi (Şanlıurfa İli Örneği), Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 13 (48), s:47-68.
  • Keser, S. (2013). İlköğretim okulu yöneticilerinin otantik liderlik ve psikolojik sermaye özelliklerinin karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kilimci, S. (2006). Almanya, Fransa, İngiltere ve Türkiye’de sınıf öğretmeni yetiştirme programlarının karşılaştırılması. Doktora tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Kıran, E. (2017). “Örgütsel sinizm ve işe gömülü olmanın psikolojik sermaye ile işten ayrılma niyeti arasındaki ilişkideki aracılık rolü: kamu çalışanları üzerine bir araştırma”, Yüksek lisans tezi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kline, R.B. (2011), Principles and practice of structural equation modelling, NewYork: The Guilford Press. USA.
  • Küçükbayram, C. (2015). Sınıf öğretmenlerinin mesleki sosyalleşme süreçleri, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Lacey, C. (1988). Professional socialization of teachers. in M. J. Dunkin (ed), The international encyclopedia of teaching and teacher education, Pergamon Press, s: 634-645.
  • Lawson, A.H. (1983a). Toward a model of teacher socialization in physical education: The subjective warrant, recruitment, and teacher education. Journal of Teaching in Physical Education. 2(3), s: 3-16.
  • Lawson, A.H. (1983b). Toward a model of teacher socialization in physical education: entry into schools, teacher’ role orientations, and longevity in teaching (Part 2). Journal of Teaching in Physical Education. 3(1), s: 3-15.
  • Lawson, A.H. (1989). From rookie to veteran: Workplace conditions in physical education and induction into the profession. T. Tempiin & P. Schempp (Eds.), Socialization into physical education: Learning to teach, Indianapolis: Benchmark Press, s: 145-164.
  • Li, L. I., & He, X. P. (2011). The researches on positive psychological capital and coping style of female university graduates in the course of seeking jobs. In Proceedings of 2011 International Symposium—the Female Survival and Development. Hawthorn East: St Plum-Blossom Press Pty Ltd p. 221-226.
  • Liu L, Wu H, Yang Y, Wang L, & Xu X (2015). Associations of psychological capital, demographic and occupational factors with cigarette smoking among Chinese underground coal miners. BMC Public Health, 15(1), p:1-19.
  • Lortie, D.C. (1975). Schoolteacher.Chicago: University of Chicago.
  • Luthans, F. & Youssef, C.M. (2015). “Psychological capital and well-being”, s: 145.
  • Luthans, F., Norman, S.M, Avolio, B.J. & Avey, J.B. (2008). The mediating role of psychological capital in the supportive capital in the supportive organizational climate-employee performance relationship. Journal of Organizational Behaviour, 29, s: 219-238.
  • Luthans, F., Youssef, C.M. & Avolio, B.J. (2007). Psychological capital: developing the human competitive edge. Oxford University Press: New York.
  • MEB. (1973). Milli Eğitim temel kanunu. Tarih: 24/6/1973 Sayı: 14574, Tertip: 5 Cilt: 12 s: 2342.
  • MEB. (1995). Milli Eğitim Bakanlığı aday memurların yetiştirilmelerine ilişkin yönetmelik, Tebliğler Dergisi, 2423.3 Nisan 2014 tarihinde http://mevzuat.meb.gov.tr/html/42 sayfasından erişilmiştir.
  • Memduhoğlu, H.B. (2008). Örgütsel sosyalleşme ve Türk eğitim sisteminde örgütsel sosyalleşme süreci. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), s: 137-153.
  • Nesler, M.S., Hanner, M.B., Melburg, V. & Mcgowan, S. (2001). Professional socialization of Baccalaureate nursing students: Can students in distance nursing programs become socialized?. Journal of Nursing Education, 40(7), s: 293-302.
  • Northcraft, B.G. & Neale, A.M., (1999). Organizational behavior, USA: The Dreyden Press.
  • Özbek, O., & Ercan, Ö. (2014). “Beden Eğitimi öğretmenleri için mesleki sosyalleşme düzeyini ölçme aracının geliştirilmesi”, Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi, 5, (16), s.80-93.
  • Okun, O. (2017). Psikolojik sermayenin iş gören sesliliğine etkisinde iyi olma halinin aracı rolü, Doktora tezi, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özbek, O. (2008). Beden Eğitimi Öğretmeni Meslek Etiği, Spor Yayınevi: Ankara.
  • Page, G. (2004). Professional socialization of valuation students: What the literatüre says. 10th Pacific Rim Real Estate Society Conference, Bangkok.
  • Patterson, J.H., Collins, L. & Abbott, G. (2004). A Study of teacher resilience in urban schools. Journal of Instructional Psychology, 31(1), s: 3-11.
  • Roman, O.S. (2004). Teacher resilience and job satisfaction. Doctor Thesis, University Of North Carolina, Chape Hill.
  • Savur, N. (2013). Otantik liderlik ve çalışanların psikolojik sermayeleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Yayımlanmamış Yükseklisans tezi. Afyon Karahisar Üniversitesi İşletme Anabilim Dalı.
  • Schempp, G.P. & Graber, C.K. (1992). Teacher Socialization from a Dialectical Perspective: Pretraining Through Induction. Journal of Teaching in Physical Education. 11, s: 329-348.
  • Snyder, R.C. (2000). Handbook of Hope, San Diego, Academic Press, Ca.
  • Tösten R. &, Özgan H (2014). Pozitif psikolojik sermaye ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Ekev Akademi Dergisi, 18(59), 424-442.
  • Tösten, R. (2015). Öğretmenlerin pozitif psikolojik sermayelerine ilişkin algılarının incelenmesi. Doktora Tezi. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Gaziantep.
  • Ural, A. & Kılıç, İ. (2011). Bilimsel araştırma süreci ve spss ile veri analizi, Ankara, Detay Yayıncılık. 3. Baskı.
  • Veenman, S. (1984). Perceived problems of beginning teachers. Review of Educational Research, 54(2), s: 143-178.
  • Waugman, W.R. & Lohrer, D.J. (2000). From nurse to nurse anaesthetist: The influence of age and gender on professional socialization and a career commitment of advanced practice nurses. Journal of Professional Nursing, 16(1), s: 47-56.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm SPOR YÖNETİM BİLİMLERİ
Yazarlar

Ahmet Dinç 0000-0003-0441-3673

Oğuz Özbek Bu kişi benim 0000-0003-2405-1622

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2019
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dinç, A., & Özbek, O. (2019). Occupational socialization and psychological capital levels of Physical education teachers. International Journal of Sport Exercise and Training Sciences - IJSETS, 5(2), 58-67. https://doi.org/10.18826/useeabd.492207