Aim: The purpose of this study is to examine the attitudes of students studying in the field of sports sciences towards learning according to some variables.
Methods: A survey model, one of the descriptive research models, was used in this research. A total of 425 university students, 199 female and 226 male, studying in the sports sciences faculties of four different universities in Türkiye participated in the research. The Attitude Towards Learning Scale was used to determine the participants' attitudes towards learning. Pearson correlation analysis and multivariate analysis of variance (MANOVA) were used in the analysis of data.
Results: In the analysis conducted on the gender variable, no difference was found in the nature of learning and anxiety towards learning sub-dimensions, while females scored higher than males in terms of expectations, openness to learning, and overall attitude scores (p<0.05). Statistically significant differences were found in the nature of learning, expectations, openness, and general attitude scores of students in terms of their departments. The attitude scores of first-year students were found to be lower than those of second, third, and fourth-year students (p<0.05). It was determined that the anxiety scores of fourth-year students were lower than those of first-year students (p<0.05). Additionally, it was found that as the age of the students increased, the scores for the nature of learning and openness to learning increased, while the anxiety scores decreased (p<0.05).
Conclusion: Gender, age, department, and class level are effective in determining the attitudes of students studying at sports sciences faculties towards learning.
Amaç: Bu çalışmanın amacı, spor bilimleri alanında öğrenim gören öğrencilerin öğrenmeye yönelik tutumlarını bazı değişkenlere göre incelemektir.
Yöntem: Araştırmada betimsel araştırma modellerinden biri olan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmaya Türkiye'deki dört farklı üniversitenin spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören 199 kadın ve 226 erkek olmak üzere toplam 425 üniversite öğrencisi katılmıştır. Çalışmada, katılımcıların öğrenmeye yönelik tutumlarını belirlemek için Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde pearson korelasyon analizi ve çok değişkenli varyans analizi (MANOVA) kullanılmıştır.
Bulgular: Cinsiyet değişkeni üzerinden yapılan analizde öğrenmenin doğası ve öğrenmeye ilişkin kaygı alt boyutunda farklılık bulunmazken öğrenmeye ilişkin beklentiler, açıklık ve toplam tutum puanında kadınların erkeklerden yüksek puan aldığı tespit edilmiştir (p<0,05). Öğrencilerin bölümleri açısından öğrenmenin doğası, beklentiler, açıklık ve genel tutum puanlarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Birinci sınıfta okuyan öğrencilerin öğrenmenin doğasına ilişkin tutum puanı ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğrencilere göre daha düşük bulunmuştur (p<0,05). Dördüncü sınıfta okuyan öğrencilerin öğrenmeye ilişkin kaygılar puanının birinci sınıftaki öğrencilere göre daha düşük olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Ayrıca, spor bilimleri fakültesi öğrencilerinin yaşı ilerledikçe öğrenmenin doğası ve öğrenmeye açıklık puanlarının arttığını, öğrenmeyle ilgili kaygı puanlarının ise azaldığını gösteren istatistiksel olarak anlamlı bulgular elde edilmiştir (p<0,05).
Sonuç: Araştırma sonucunda spor bilimleri fakültelerinde öğrenim gören öğrencilerin öğremeye ilişkin tutumlarını belirlemede cinsiyet, yaş, öğrenim görülen bölüm ve sınıf düzeyinin etkili olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Beden Eğitimi ve Spor Pedagojisi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 4 |