BibTex RIS Kaynak Göster

1980 SONRASI GELENEKSEL BÜROKRATİK YÖNETİM PARADİGMASINDA DEĞİŞİM ve YÖNETSEL - SİYASAL YENİDEN YAPILANMA ARAYIŞLARI

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 92 - 103, 05.08.2016

Öz

Uzun bir tarihi geçmişi olan “bürokrasi kavramı”, geleneksel kamu yönetimi anlayışı ile birlikte etkinlik kazanmış, 1929 Ekonomik Krizi ve II. Dünya Savaşı sonucunda ortaya çıkan “Refah Devleti” uygulamaları ile altın çağını yaşamıştır. 20. yy son çeyreğinde Refah Devleti‟ne olan inanç sarsılmış, bürokrasi verimsizliğin, kırtasiyeciliğin, kaynak israfının ve kuralcılığın hakim olduğu, yapılanmalar olarak görülmeye başlanmıştır. 1980‟lerde özellikle Yeni Sağ söylemler, yönetsel ve siyasal yeniden yapılanma model arayışlarının temelini oluşturmuş, işletme veya piyasa tipi mekanizmaların hakim olduğu yeni kamu yönetimi anlayışı ile geleneksel bürokratik yapılar tasfiye edilerek “alternatif bürokratik” kurumlar oluşturulmuştur. Çalışmamızda yönetsel ve siyasal yeniden yapılanma arayışları özetlenmiştir.

Kaynakça

  • 1. AKTEL Mehmet, KüreselleĢme ve Türk Kamu Yönetimi, Asil Yayın Dağıtım, 1. Baskı, Ankara: 2003.
  • 2. Büyüme ve Devlet, www.gencbilim.com, 12.04.2007.
  • 3. DEMİR Demokaan, Küresel Eksende Devletin Yeni Kimliği: “Etkin 4. Devlet” , SayıĢtay Dergisi, S. 60, Ankara: 2006.
  • 5. DİNÇER Ömer, YILMAZ Cevdet, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, DeğiĢimin Yönetimi Ġçin Yönetimde DeğiĢim, T. C. Başbakanlık Yayınları, Ankara: Ekim – 2003.
  • 6. FARNHAM David, HORTON Sylvia, “The New Public Service Managerialism: An Assessment.” Managing New Public Services , Macmillan, 1993.
  • 7. FREDERICKSON George, MARINI Frank (ed.), “Toward a New Public
  • 8. Administration,” The Minnowbrook Perspective, 1971.
  • 9. GÖKBUNAR Ramazan, Birol KOVANCILAR, Sosyal Refah Devleti ve Değişim, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 3(Güz), Isparta:1998.
  • 10. GÜL Songül Sallan, Sosyal Devlet Bitti YaĢasın Piyasa, Yeni Liberalizm ve Muhafazakârlık Kıskacında Refah Devleti, Etik Yayınları, İstanbul: 2004.
  • 11. GÜL Hüseyin, “Kamu Yönetiminde Piyasa Temelli Yeni Model Arayışları ve Türk Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanabilirliği”, Kamu Yönetiminde Kalite 2. Ulusal Kongresi - Bildiriler, TODAİE Yayını, Ankara: 1999.
  • 12. GÜLER Birgül A., Yeni Yönetim Anlayışı: Dinsel ve Militer Kökler Üzerine, Okumalar Notu, 30-Aralık–2005.
  • 13. GÜZELSARI Selime, Kamu Yönetimi Disiplininde Yeni Kamu İşletmeciliği ve Yönetişim Yaklaşımları, Halkın Hakları Grubu, Nisan– 2007.
  • 14. HEEKS Richard, “Information Systems and Public Sector Accountability”, Working Paper Series, http://www.sed.manchester.ac.uk/publications/wp/igov/igovwp01.ht m, 22.12.2007).
  • 15. H. KÖSE Ömer, “Küreselleşme Sürecinde Devletin Yapısal ve İşlevsel Dönüşümü”, SayıĢtay Dergisi, S.49, 2003.
  • 16. KLIKSBERG Bernardo, “The „Necessary State‟: A Strategic Agenda for Discussion,” International Review of Administrative Sciences, Vol.60, No.2, June 1994.
  • 17. MURPHY Jim, WOOLAS Phil, Consent Regimes – Reducing Unnecessary Bureaucracy, Office Of The Deputy Prime Minister, London: March/ 2006.
  • 18. OKUR Fatma, Ahmet Burhan ÇAKICI, KüreselleĢme Sürecinde YerelleĢme ve Yerel Demokrasi, www.akademikbakis.org/sayi11/makale/fatmaokur.doc, (11.11.2007).
  • 19. SEZEN Seziye, Türkiye’de Planlama, TODAIE Yayınları, Yayın No: 293, Ankara: Mayıs 1999.
  • 20. OWEN E Hughes, Public Management & Administration: An Introduction, St. Martin Pres, New York:1994.
  • 21. ÖKE M. Kemal, SAY Sait, Türk Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Gereksinimi, http.www.iibf.ibu.edu.trbolumlerkamuyonetimimkepdf5.pdf, (03.08.2007).
  • 22. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Kamu Yönetiminin ĠyileĢtirilmesi ve Yeniden Yapılandırılması Özel Ġhtisas Komisyonu Raporu, Ankara: 2000, http://ekutup.dpt.gov.tr/kamuyone/oik527.pdf, (12.07.2007).
  • 23. ŞAYLAN Gencay, DeğiĢim, KüreselleĢme ve Devletin Yeni ĠĢlevi, İmge Kitabevi, Ankara: l995.
  • 24. ŞENER Hasan Engin, Yeni Sağ‟ın Yerellik Söylemindeki Değişimi Anlamlandırmak, Kamu Yönetimi Dünyası Dergisi, Ekim/Aralık 2003.
  • 25. YILMAZ Osman, Kamu Yönetimi Reformu: Genel Eğilimler ve Ülke Deneyimleri, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Hukuki Tedbirler ve Kurumsal Düzenlemeler Dairesi Başkanlığı, Şubat 2001, http://ekutup.dpt.gov.tr, 12.04.2007.
  • 26. WELCH Eric, WONG Wilson, “Public Administration in a Global Context: Bridging the Gapsof Theory and Practice between Western and Non-Western Nations.” Public Administration Review, c.58(1), 1998.

CHANGE IN THE TRADITIONAL BUREAUCRATIC ADMINISTRATION AFTER THE 1980’S AND PURSUIT FOR RESTRUCTURING ADMINISTRATIVE AND POLITICAL MODEL

Yıl 2009, Cilt: 1 Sayı: 1, 92 - 103, 05.08.2016

Öz

The “notion of Bureaucracy” which has a long history has been gained great significant with the traditional public administration perspective. It has lived its golden age with the “Welfare State” formed as a result of 1929 Economic Crisis and World War II. With the disbelief to the Welfare State in the last quarter of the 20thCentury the bureaucracy has started to be seen as a structure of unproductiveness, red tapism, source wasting and formalism. Especially in 1980‟s the “New Right” debates have formed the root of the searches for the new administrative and political model to re-structure it, and the “alternative bureaucratic” institutions have been created by abolishing the traditional bureaucratic structures with the understanding of a new public administration with the domination of the mechanisms like business or market style. In our studies, the reflection of the bureaucratic transformation perspective, has been analyzed

Kaynakça

  • 1. AKTEL Mehmet, KüreselleĢme ve Türk Kamu Yönetimi, Asil Yayın Dağıtım, 1. Baskı, Ankara: 2003.
  • 2. Büyüme ve Devlet, www.gencbilim.com, 12.04.2007.
  • 3. DEMİR Demokaan, Küresel Eksende Devletin Yeni Kimliği: “Etkin 4. Devlet” , SayıĢtay Dergisi, S. 60, Ankara: 2006.
  • 5. DİNÇER Ömer, YILMAZ Cevdet, Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma, DeğiĢimin Yönetimi Ġçin Yönetimde DeğiĢim, T. C. Başbakanlık Yayınları, Ankara: Ekim – 2003.
  • 6. FARNHAM David, HORTON Sylvia, “The New Public Service Managerialism: An Assessment.” Managing New Public Services , Macmillan, 1993.
  • 7. FREDERICKSON George, MARINI Frank (ed.), “Toward a New Public
  • 8. Administration,” The Minnowbrook Perspective, 1971.
  • 9. GÖKBUNAR Ramazan, Birol KOVANCILAR, Sosyal Refah Devleti ve Değişim, Süleyman Demirel Üniversitesi Ġktisadi ve Ġdari Bilimler Fakültesi Dergisi, S. 3(Güz), Isparta:1998.
  • 10. GÜL Songül Sallan, Sosyal Devlet Bitti YaĢasın Piyasa, Yeni Liberalizm ve Muhafazakârlık Kıskacında Refah Devleti, Etik Yayınları, İstanbul: 2004.
  • 11. GÜL Hüseyin, “Kamu Yönetiminde Piyasa Temelli Yeni Model Arayışları ve Türk Kamu Yönetiminde Toplam Kalite Yönetiminin Uygulanabilirliği”, Kamu Yönetiminde Kalite 2. Ulusal Kongresi - Bildiriler, TODAİE Yayını, Ankara: 1999.
  • 12. GÜLER Birgül A., Yeni Yönetim Anlayışı: Dinsel ve Militer Kökler Üzerine, Okumalar Notu, 30-Aralık–2005.
  • 13. GÜZELSARI Selime, Kamu Yönetimi Disiplininde Yeni Kamu İşletmeciliği ve Yönetişim Yaklaşımları, Halkın Hakları Grubu, Nisan– 2007.
  • 14. HEEKS Richard, “Information Systems and Public Sector Accountability”, Working Paper Series, http://www.sed.manchester.ac.uk/publications/wp/igov/igovwp01.ht m, 22.12.2007).
  • 15. H. KÖSE Ömer, “Küreselleşme Sürecinde Devletin Yapısal ve İşlevsel Dönüşümü”, SayıĢtay Dergisi, S.49, 2003.
  • 16. KLIKSBERG Bernardo, “The „Necessary State‟: A Strategic Agenda for Discussion,” International Review of Administrative Sciences, Vol.60, No.2, June 1994.
  • 17. MURPHY Jim, WOOLAS Phil, Consent Regimes – Reducing Unnecessary Bureaucracy, Office Of The Deputy Prime Minister, London: March/ 2006.
  • 18. OKUR Fatma, Ahmet Burhan ÇAKICI, KüreselleĢme Sürecinde YerelleĢme ve Yerel Demokrasi, www.akademikbakis.org/sayi11/makale/fatmaokur.doc, (11.11.2007).
  • 19. SEZEN Seziye, Türkiye’de Planlama, TODAIE Yayınları, Yayın No: 293, Ankara: Mayıs 1999.
  • 20. OWEN E Hughes, Public Management & Administration: An Introduction, St. Martin Pres, New York:1994.
  • 21. ÖKE M. Kemal, SAY Sait, Türk Kamu Yönetiminde Yeniden Yapılanma Gereksinimi, http.www.iibf.ibu.edu.trbolumlerkamuyonetimimkepdf5.pdf, (03.08.2007).
  • 22. Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı, Kamu Yönetiminin ĠyileĢtirilmesi ve Yeniden Yapılandırılması Özel Ġhtisas Komisyonu Raporu, Ankara: 2000, http://ekutup.dpt.gov.tr/kamuyone/oik527.pdf, (12.07.2007).
  • 23. ŞAYLAN Gencay, DeğiĢim, KüreselleĢme ve Devletin Yeni ĠĢlevi, İmge Kitabevi, Ankara: l995.
  • 24. ŞENER Hasan Engin, Yeni Sağ‟ın Yerellik Söylemindeki Değişimi Anlamlandırmak, Kamu Yönetimi Dünyası Dergisi, Ekim/Aralık 2003.
  • 25. YILMAZ Osman, Kamu Yönetimi Reformu: Genel Eğilimler ve Ülke Deneyimleri, İktisadi Sektörler ve Koordinasyon Genel Müdürlüğü Hukuki Tedbirler ve Kurumsal Düzenlemeler Dairesi Başkanlığı, Şubat 2001, http://ekutup.dpt.gov.tr, 12.04.2007.
  • 26. WELCH Eric, WONG Wilson, “Public Administration in a Global Context: Bridging the Gapsof Theory and Practice between Western and Non-Western Nations.” Public Administration Review, c.58(1), 1998.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57KU87PV
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökhan Kalağan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kalağan, G. (2016). 1980 SONRASI GELENEKSEL BÜROKRATİK YÖNETİM PARADİGMASINDA DEĞİŞİM ve YÖNETSEL - SİYASAL YENİDEN YAPILANMA ARAYIŞLARI. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 1(1), 92-103.

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838