Bu
çalışmanın amacı, Türk bankacılık sektöründe faaliyet gösteren bankaların
bireysel bankacılık uygulamaları, rekabet stratejisi ve işletme performansı
arasındaki ilişkilerin incelenmesi olarak belirlenmiştir. Araştırma soruları
bankaların üst düzey yöneticileri ile derinlemesine yüz yüze görüşmeler ve
destekleyici soru formları yoluyla sorgulanmıştır. Veri seti içerik analizi ile
yorumlanmıştır. Bulgular bankaların performanslarını arttıran rekabet
stratejilerinin sırasıyla fiyat farklılaştırma stratejisi (özel ürün
fiyatlandırma uygulamaları), imaj farklılaştırma stratejisi (pazarlama
yeniliğine yönelik uygulamalar) ve kalite farklılaştırma stratejisi (süreç
yeniliğine yönelik uygulamalar) olduğunu göstermiştir. Ayrıca bulgular kamu
sermayeli bankalar haricindeki diğer bankaların düşük maliyetli operasyonel
faaliyetleri ile performanslarını arttırdığına dair bilgiler de sunmuştur.
The purpose of
this study is to examine the relationships among the retail banking services,
competitive strategies and performance of the banks operating in the Turkish
banking sector. Research questions were explored through in depth interviews
with the upper level managers of the banks supplemented by some survey
questions. The data set was interpreted by content analysis. The results showed
that increasing competitive strategies of the banks were the price
differentiation strategy (special product pricing applications), image
differentiation strategy (applications for marketing innovation) and quality
differentiation strategy (applications for process innovation) respectively. In
addition, the findings submit also information with increasing performance of
low-cost operational activities in other banks than the public banks.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |