This study argues the role of science in the field of environmental policy in terms of the authority of science. The study utilizes the conceptual model developed by van den Hove, which frames science - policy interfaces as outputs of science, its processes, actors and its context, to point out arguments for and against the authority of science in environmental governance. The study suggests that cognitive and moral authority of science which is based on an idealized image of science (academic science or mode 1) has become controversial in environmental policy as well as other fields of public policy because of the emergence of post academic science or mode 2.
Bu çalışmada, çevre politikası alanında bilimin rolü, bilimin otoritesi açısından tartışılmaktadır. Bu çalışmada çevre yönetişiminde bilimin rolünün lehinde ve aleyhindeki argümanlara işaret etmek için bilim ve politikanın arayüzlerini (kesişme alanlarını) bilimin ürünleri, süreçleri, aktörleri ve bağlamı olarak çerçeveleyen van den Hove tarafından geliştirilen kavramsal model kullanılmaktadır. Çalışmada idealleştirilmiş bilim imajına (akademik bilim veya mode 1) dayanan bilimin bilişsel ve ahlaki otoritesinin post akademik bilimin veya mode 2’nin ortaya çıkışıyla birlikte diğer kamu politikası alanlarının yanı sıra çevre politikasında da tartışmalı hale geldiği ileri sürülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 22 |