Amaç ve Kapsam

Yeni Medya iletişim araştırmaları, teknoloji ve dijital kültür alanlarında çalışmaları yılda iki sayı (Güz/Bahar) yayınlayan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir. Derginin belli sayılarında farklı dosya konuları odağa alınabileceği gibi, tema konusunun dışında makaleler de yayınlanabilmektedir.

Yeni Medya Dergisi dijital medya ekosistemini yeni teknolojiler, dijital medya endüstrisindeki dönüşümler ve regülasyonlar gibi konular etrafında inceleyerek daha geniş sosyo-kültürel, ekonomik ve siyasal sorunları tespit edip, bu sorunlara yanıt arar. Derginin amacı yayınlanan özgün çalışmalar aracılığıyla yeni medyaya ilişkin akademik bilgi birikimine katkıda bulunmak, alandaki güncel yaklaşımları ve araştırma konularını ilgili akademisyenlere ulaştırmaktır. Böylece alana ilişkin teorik ya da uygulamaya dönük araştırma perspektiflerine katkı sunulması hedeflenmektedir.

Bu amaçlar doğrultusunda disiplinlerarası bir perspektife sahip olan dergi; hem sosyal bilimler hem de beşeri bilimler alanından iletişim, medya ve kültürel çalışmalar başta olmak üzere sosyoloji, coğrafya, antropoloji, ekonomi ve siyaset bilimi ile bilgi/belge yönetimi gibi alanlardan özgün çalışmaları yayınlar.

Yeni Medya Dergisi ücretsiz ve açık erişimli olarak, yılda iki kez Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından yayınlanan hakemli, elektronik, uluslararası bir dergidir.

Yeni medyadan kaynaklanan etik ve yasal sorunları, toplumsal dönüşümü, kavramları ve yaklaşımları hem teorik hem de ampirik olarak tartışmaya açan çalışmalar dergide yayınlanmaktadır.

Dergiye gönderilen bilimsel makaleler Türkçe ya da İngilizce olmalıdır.

Yeni medya alanında yapılmış özgün, bilimsel yayın niteliklerine ve yayın ilkelerine uygun araştırma makaleleri, derleme yazılar, söyleşiler, görüşler, çeviriler ve kitap eleştirileri değerlendirmeye alınmaktadır.

Dergi kapsamında yayınlanabilecek ana konular şunlardır:
• Yeni Medya (yeni medyanın bireysel, toplumsal, kültürel, teknolojik, ekonomik ve siyasi boyutları vb.)
• İnternet ve kitle iletişim araçları (video yayıncılığı, internet gazeteciliği, dijital oyunlar, sinema, televizyon ve radyoda dijitalleşme)
• Dijitalleşme ve yakınsama (geleneksel medya ile karşılaştırmalı çalışmalar, dijital medyada etik ve yasal düzenlemeler vb.)
• Sosyal medya ve mobil iletişim (sosyal medya platformları, mobil uygulamalar vb.)
• Dijital kültür ve ağ toplumu (dijital çağda toplumda gözlenen dönüşüm, gözetim toplumu, ağlaşmış kamu, etkileşim vb.)
• Kullanım pratikleri ve dijital eşitsizlikler
• İnsan-makine iletişimi, makineler arası iletişim, nesnelerin interneti

Yayımlanma Ayları
Haziran Aralık