Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 51 - 83, 10.12.2020

Öz

Kaynakça

  • The article references can be accessed from the .pdf file.

Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Öğretmenlerin Bu Problemlerin Üstesinden Gelebilmek İçin Yaptığı Uygulamalar

Yıl 2020, Cilt: 5 Sayı: 2, 51 - 83, 10.12.2020

Öz

This study aims to determine the problems that classroom teachers face from the moment they start to work and what kind of applications they do against these problems and to determine the solution suggestions of these teachers. This study is a case study which was established within the framework of qualitative research approach. Snowball sampling method was used in the study. The data obtained in the study were collected by the researcher through a semi-structured interview. The data obtained from the research were analyzed using content analysis. The frequency values of the responses given in the interpretation of the data were taken into consideration. Classroom management, inclusion students in unwanted student behavior classes, teaching process, courses with the most problems, parents' problems related to administrative affairs sub-dimensions of teachers were identified and what they did in the face of these problems were revealed. Suggestions were made regarding these results.

Kaynakça

  • The article references can be accessed from the .pdf file.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Psikolojide Davranış-Kişilik Değerlendirmesi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Tekin Güler 0000-0003-4300-2228

Salih Demir Bu kişi benim 0000-0001-8106-3537

Leyla Kılıç Bu kişi benim 0000-0002-4751-0257

Bahar Demir Bu kişi benim 0000-0003-3644-7587

Yayımlanma Tarihi 10 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güler, T., Demir, S., Kılıç, L., Demir, B. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Öğretmenlerin Bu Problemlerin Üstesinden Gelebilmek İçin Yaptığı Uygulamalar. Yıldız Journal of Educational Research, 5(2), 51-83.