Porter’in
Jenerik Rekabet Stratejileri Modelinin Otelcilik Sektöründe kullanımının
araştırıldığı bu çalışmanın birinci bölümünde Stratejik Yönetimi ile ilgili
genel bilgilere ilişkin arka plan detaylı bir şekilde incelenmiş ve ikinci
bölümde kavramsal olarak Rekabete ilişkin teorik arka plan detaylı bir şekilde
analize dilmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde ise İstanbul Otelcilik
Sektöründe 3, 4 ve 5 yıldızlı otel yöneticileri üzerine bir anket çalışması
uygulanmış elde edilen veriler SPSS aracılığı ile analiz edilerek yorumlanmış,
araştırma raporu oluşturularak öneriler geliştirilmiştir. Araştırma kapsamında
Türk Otelcilik Sektöründe uygulanan Rekabet Analizlerinin üç genel bağlamda
doğruluğu araştırılırken; katılımcılardan alınan cevaplarda otel işletmesinin
hedef kitlesinin ne olduğuna, otelin uyguladığı bir rekabet stratejinin olup
olmadığına, aynı zamanda işletmenin büyüme yönüne değinilmiş, otel türünün A,
B, C, D otel türlerinden hangisi olduğu ile ilgili sorular sorulmuş ve yanıtlar
alınmıştır.
In the first part of this work, which explores the use of Porter's generic Competition Strategy model in the hospitality sector, the background for general information on strategic management is explored in detail. In the second part, conceptual theoretical background of the competition is analyzed in detail. In the third part of the study, a questionnaire study was conducted on 3, 4 and 5 star hotel managers in Istanbul Hotel Management Sector. The obtained data were analyzed and interpreted through SPSS and a research report was prepared and suggestions were developed. While investigating the validity of the competition analyzes applied in the Turkish hospitality sector in three general contexts; participants were asked whether there was a target strategy for the hotel operation, whether the hotel had a competitive strategy and whether it was a hotel type A, B, C, or D, referring to the growth direction of the business.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Şubat 2019 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 6 |