Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Determination of the Factors That Impede Academicians’ Participation in Recreational Activities: Tourism Faculties as an Example

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 7, 9 - 29, 21.09.2019

Öz

The aim of this study is to determine the factors that prevent
academicians working at both of Selçuk University and Necmettin Erbakan
University faculties of tourism from participating in recreational activities.
Within the scope of the research, the most related literature has been
examined. We have used “leisure barriers scale” and a semi-structured interview
form to validate the primary data. A total of 43 academicians from Selcuk
University and Necmettin Erbakan University have participated in a survey
especially prepared for this study. As a result of the findings, the factors
preventing the participation of academicians in recreational activities have been
detected to be work intensity, family responsibilities, economic status, lack
of time, energy, motivation, etc.

Kaynakça

  • Akintunde, V. O. & Akintunde, P. G. (2009). Recreation as Antidote to Delinquencies in Universities in the Millennium. https://ssrn.com/abstract=1591422 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1591422 Erişim Tarihi: 12.12.2018
  • Alexandris, K. & Carroll, B. (1997). Demographic Differences in The Perception of Constraints on Recreational Sport Participation: Results From A Study in Greece. Leisure Studies, 16(2), 107-125.
  • Altunay, B. & Balcı, V. (2018). Ankara İli Keçiören İlçesindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zaman Etkinliklerine Katılım Motivasyonu. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9(1), 50-63.
  • Amin, T. T., Suleman, W., Ali, A., Gamal, A. & Wehedy, A. A. (2011). Pattern, Prevalence, and Perceived Personal Barriers Toward Physical Activity Among Adult Saudis in Al-Hassa, KSA. Journal of Physical Activity and Health, 8, 775-784.
  • Aydoğan, İ. & Gündoğdu, F. (2006). Kadın Öğretim Elemanlarının Boş Zamanlarını Değerlendirme Etkinlikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(21), 217-232.
  • Balcı, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/158/balci.htm Erişim Tarihi: 15 Kasım 2018.
  • Broadhurst, R. (2001). Managing Environments For Leisure And Recreation. New York: Routledge.
  • Crawford D. W. & Godbey, G. (1987). Reconceptualizing Barriers to Family Leisure. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal, 9(2), 119-127.
  • Dalay, Y. (2018). Akademik Personelin Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi (Batman Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Demirel, M. & Harmandar D. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Etkinliklere Katılımlarında Engel Oluşturabilecek Faktörlerin Belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 838-846.
  • Ekinci, N., Kalkavan, A., Üstün, Ü. & Gündüz, B. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sportif ve Sportif Olmayan Rekreatif Etkinliklere Katılmalarına Engel Olabilecek Unsurların İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Emir, E. (2012). Rekreatif Etkinliklere Katılımın Önündeki Engellerin Belirlenmesi: Üniversite Öğrencileri Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Forgasz, H. & Leder, G. (2003). Academics: How do they spend their time?. Australian Association for Research in Education/NZARE Conference, Auckland.
  • Gül, T. (2014). Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım. Ali Yaylı (Ed.), Rekreasyona Giriş içinde (s. 2-69). An-kara: Detay Yayıncılık.
  • Gültekin, P., Özdede, S., Korkut, C., Esentürk, A., Gül, H. & Topçu, K. (2018). Rekreasyonel Aktivitelere Katılımın Mental Sağlığa Etkilerinin Değerlendirilmesi: Düzce Kenti Örneği. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-41.
  • Has, F. (2016). Sağlık Sektöründe Çalışanların Boş Zamanlarında Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarının Önündeki Engellerin Belirlenmesi (Osmaniye İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Hawkins, B. A., Peng, J., Hsieh, C.M. & Eklund. S. J. (1999). Leisure Constraints: A Replication and Extension of Construct Development. Leisure Sciences, 21(3), 179-192.
  • Karaçar, E. & Paslı, M. M. (2014). Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 29-38.
  • Karaküçük, S. (1995). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara. https://books.google.com.tr/books?id=3C2jBAAAQBAJ&pg=PA326&dq
  • Keskin, M., Akova, O. & Öz, M. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Rekreasyonel Etkinliklere Katılımlarının Önündeki Engellerin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Recreation and Tourism Research, 2(4), 37-45.
  • Kılbaş, Ş. (2001). Gençlik ve Boş Zaman Değerlendirme. Adana: Anaca Yayınları.
  • Koçak, G. N. & Eryılmaz, G. (2018). Rekreasyon Araştırmaları İçin Temel Bir Araştırma Yapısı ve Ölçek Önerisi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 61-84.
  • Lee, Y. & Bhargava, V. (2004). Leisure Time: Do Married and Single Individuals Spend It Differently?. Family and Consumer Sciences Research Journal, 32(3), 254-274.
  • Mana, T. (2018). Feeling Overwhelmed? Simple Solutions for Busy People. https://www.selfgrowth.com/articles/Mana4.html E.T. 15.11.2018
  • Metin, T. C., Kesici, M. & Kodaş, D. (2013). Rekreasyon Olgusuna Akademisyenlerin Yaklaşımları. Journal of Yaşar University, 30(8), 5021-5048.
  • Müderrisoğlu, H., Aşıkkutlu, H., Kalaycı, A. & Salantur, B. (2006). Rekreasyonel Motivasyonların Belirlenmesi: Spor Tesisi Örneği. Ormancılık Dergisi, 15-23.
  • Özkan, S. (2018). Kamu Personelinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımlarına Engel Teşkil Eden Faktörler ile Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımı Kolaylaştıran Faktörlerin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 126-131.
  • Öztürk, H. (2016). The Obstacles Affecting Shopping Center Employees’ Participation in Recreational Activities. Journal of Social Sciences, 47(1), 41-48.
  • Sabancı, G. (2016). Öğretim Elemanlarının Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sevil, T. (2012). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stebbins, R. A. (2005). Choice and Experiential Definitions of Leisure. Leisure Sciences, 27(4), 349-352.
  • Thrane, C. (2000). Men, Women, and Leisure Time: Scandinavian Evidence of Gender Inequality. Leisure Sciences, 22(2), 109-122.
  • Tel, M. (2007). Öğretim Üyelerinin Boş Zaman Etkinlikleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Doğu Anadolu Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tel, M. & Köksalan, B. (2008). Öğretim Üyelerinin Spor Etkinliklerinin Sosyolojik Olarak İncelenmesi (Doğu Anadolu Örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 261-278.
  • Temir, Ö. & Gürbüz, B. (2012). Rekreasyonel Aktivitelere Katılımın Önündeki Engellerin İncelenmesi. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 1040-1045. Antalya.
  • Tezcan, M. (1982). Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi. Ankara: A.Ü. Yayını.
  • Tolukan, E. (2010). Özel Yetenekle İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Aktivitelere Katılımlarına Engel Olabilecek Unsurların Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Tunçkol, M. (2001). Selçuk Üniversitesi’ndeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Weiss, O. (2001). Identity Reinforcement In Sport, Revisiting the Symbolic Interactionist Legacy. International Review for the Sociology of Sport, 36(4), 393-405.
  • Yağmur, Y. & İçigen, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreci ve Rekreasyon Faaliyetlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 227-242.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. & Ulaş, M. (2016). Kadınların Rekreatif Alanlarda Fiziksel Aktivite Yapma Amaçları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 27(3), 101-117.
  • Yılmaz, C., Aydın, İ. & Pehlivanoğlu, K. (2012). Akademik Personelin Rekreasyon Eğilimleri. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 878-888. Antalya.

Akademisyenlerin Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Fakülteleri Örneği

Yıl 2019, Cilt: 5 Sayı: 7, 9 - 29, 21.09.2019

Öz

Konya ilinde
bulunan Selçuk Üniversitesi Turizm Fakültesi ve Necmettin Erbakan Üniversitesi
Turizm Fakültesi’nde görev yapan akademisyenlerin rekreasyonel faaliyetlere
katılımlarını engelleyen faktörlerin belirlenmesi bu çalışmanın amacını
oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öncelikle ilgili yazın taraması yapılarak
konuyla ilgili bilgilere yer verilmiştir. Katılımcı akademisyenlerin
rekreasyonel faaliyetlere katılımlarını engelleyen faktörlerin tespit
edilebilmesi için “boş zaman engelleri ölçeği” ve yarı yapılandırılmış görüşme
formu ile birincil verilere ulaşılmıştır. Araştırmaya, Selçuk Üniversitesi
Turizm Fakültesi’nden 17, Necmettin Erbakan Üniversitesi Turizm Fakültesi’nden
ise 26 toplamda 43 akademisyen katılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda
akademisyenlerin rekreasyonel faaliyetlere katılımlarını engelleyen faktörlerin;
iş yoğunluğu, zaman eksikliği, ailevi sorumluluklar, ekonomik durum, enerji ve
motivasyon eksikliği, ulaşım zorluğu ve tesis eksikliği alt boyutları olduğu
tespit edilmiştir. 

Kaynakça

  • Akintunde, V. O. & Akintunde, P. G. (2009). Recreation as Antidote to Delinquencies in Universities in the Millennium. https://ssrn.com/abstract=1591422 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.1591422 Erişim Tarihi: 12.12.2018
  • Alexandris, K. & Carroll, B. (1997). Demographic Differences in The Perception of Constraints on Recreational Sport Participation: Results From A Study in Greece. Leisure Studies, 16(2), 107-125.
  • Altunay, B. & Balcı, V. (2018). Ankara İli Keçiören İlçesindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Boş Zaman Etkinliklerine Katılım Motivasyonu. Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi, 9(1), 50-63.
  • Amin, T. T., Suleman, W., Ali, A., Gamal, A. & Wehedy, A. A. (2011). Pattern, Prevalence, and Perceived Personal Barriers Toward Physical Activity Among Adult Saudis in Al-Hassa, KSA. Journal of Physical Activity and Health, 8, 775-784.
  • Aydoğan, İ. & Gündoğdu, F. (2006). Kadın Öğretim Elemanlarının Boş Zamanlarını Değerlendirme Etkinlikleri. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(21), 217-232.
  • Balcı, V. (2003). Ankara’daki Üniversite Öğrencilerinin Boş Zaman Etkinliklerine Katılımlarının Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi. https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/158/balci.htm Erişim Tarihi: 15 Kasım 2018.
  • Broadhurst, R. (2001). Managing Environments For Leisure And Recreation. New York: Routledge.
  • Crawford D. W. & Godbey, G. (1987). Reconceptualizing Barriers to Family Leisure. Leisure Sciences: An Interdisciplinary Journal, 9(2), 119-127.
  • Dalay, Y. (2018). Akademik Personelin Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi (Batman Üniversitesi Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Batman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Batman.
  • Demirel, M. & Harmandar D. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Etkinliklere Katılımlarında Engel Oluşturabilecek Faktörlerin Belirlenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6(1), 838-846.
  • Ekinci, N., Kalkavan, A., Üstün, Ü. & Gündüz, B. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Sportif ve Sportif Olmayan Rekreatif Etkinliklere Katılmalarına Engel Olabilecek Unsurların İncelenmesi. Sportif Bakış: Spor ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 1(1), 1-13.
  • Emir, E. (2012). Rekreatif Etkinliklere Katılımın Önündeki Engellerin Belirlenmesi: Üniversite Öğrencileri Örneği. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Forgasz, H. & Leder, G. (2003). Academics: How do they spend their time?. Australian Association for Research in Education/NZARE Conference, Auckland.
  • Gül, T. (2014). Rekreasyon Olgusuna Genel Yaklaşım. Ali Yaylı (Ed.), Rekreasyona Giriş içinde (s. 2-69). An-kara: Detay Yayıncılık.
  • Gültekin, P., Özdede, S., Korkut, C., Esentürk, A., Gül, H. & Topçu, K. (2018). Rekreasyonel Aktivitelere Katılımın Mental Sağlığa Etkilerinin Değerlendirilmesi: Düzce Kenti Örneği. Türkiye Peyzaj Araştırmaları Dergisi, 1(1), 26-41.
  • Has, F. (2016). Sağlık Sektöründe Çalışanların Boş Zamanlarında Rekreasyon Etkinliklerine Katılımlarının Önündeki Engellerin Belirlenmesi (Osmaniye İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Hawkins, B. A., Peng, J., Hsieh, C.M. & Eklund. S. J. (1999). Leisure Constraints: A Replication and Extension of Construct Development. Leisure Sciences, 21(3), 179-192.
  • Karaçar, E. & Paslı, M. M. (2014). Turizm ve Otel İşletmeciliği Programı Öğrencilerinin Rekreasyonel Eğilimleri ve Rekreasyonel Etkinliklere Katılımına Engel Olan Faktörler. Turizm Akademik Dergisi, 1(1), 29-38.
  • Karaküçük, S. (1995). Rekreasyon Boş Zamanları Değerlendirme. Ankara. https://books.google.com.tr/books?id=3C2jBAAAQBAJ&pg=PA326&dq
  • Keskin, M., Akova, O. & Öz, M. (2015). Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Rekreasyonel Etkinliklere Katılımlarının Önündeki Engellerin Belirlenmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Recreation and Tourism Research, 2(4), 37-45.
  • Kılbaş, Ş. (2001). Gençlik ve Boş Zaman Değerlendirme. Adana: Anaca Yayınları.
  • Koçak, G. N. & Eryılmaz, G. (2018). Rekreasyon Araştırmaları İçin Temel Bir Araştırma Yapısı ve Ölçek Önerisi. Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 3(2), 61-84.
  • Lee, Y. & Bhargava, V. (2004). Leisure Time: Do Married and Single Individuals Spend It Differently?. Family and Consumer Sciences Research Journal, 32(3), 254-274.
  • Mana, T. (2018). Feeling Overwhelmed? Simple Solutions for Busy People. https://www.selfgrowth.com/articles/Mana4.html E.T. 15.11.2018
  • Metin, T. C., Kesici, M. & Kodaş, D. (2013). Rekreasyon Olgusuna Akademisyenlerin Yaklaşımları. Journal of Yaşar University, 30(8), 5021-5048.
  • Müderrisoğlu, H., Aşıkkutlu, H., Kalaycı, A. & Salantur, B. (2006). Rekreasyonel Motivasyonların Belirlenmesi: Spor Tesisi Örneği. Ormancılık Dergisi, 15-23.
  • Özkan, S. (2018). Kamu Personelinin Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımlarına Engel Teşkil Eden Faktörler ile Serbest Zaman Etkinliklerine Katılımı Kolaylaştıran Faktörlerin İncelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dumlupınar Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kütahya.
  • Özşaker, M. (2012). Gençlerin Serbest Zaman Aktivitelerine Katılamama Nedenleri Üzerine Bir İnceleme. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 14(1), 126-131.
  • Öztürk, H. (2016). The Obstacles Affecting Shopping Center Employees’ Participation in Recreational Activities. Journal of Social Sciences, 47(1), 41-48.
  • Sabancı, G. (2016). Öğretim Elemanlarının Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Sevil, T. (2012). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Sönmez, V. & Alacapınar, F. (2013). Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Stebbins, R. A. (2005). Choice and Experiential Definitions of Leisure. Leisure Sciences, 27(4), 349-352.
  • Thrane, C. (2000). Men, Women, and Leisure Time: Scandinavian Evidence of Gender Inequality. Leisure Sciences, 22(2), 109-122.
  • Tel, M. (2007). Öğretim Üyelerinin Boş Zaman Etkinlikleri Üzerine Sosyolojik Bir Araştırma: Doğu Anadolu Örneği. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
  • Tel, M. & Köksalan, B. (2008). Öğretim Üyelerinin Spor Etkinliklerinin Sosyolojik Olarak İncelenmesi (Doğu Anadolu Örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(1), 261-278.
  • Temir, Ö. & Gürbüz, B. (2012). Rekreasyonel Aktivitelere Katılımın Önündeki Engellerin İncelenmesi. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 1040-1045. Antalya.
  • Tezcan, M. (1982). Sosyolojik Açıdan Boş Zamanların Değerlendirilmesi. Ankara: A.Ü. Yayını.
  • Tolukan, E. (2010). Özel Yetenekle İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Öğrencilerinin Rekreasyonel Aktivitelere Katılımlarına Engel Olabilecek Unsurların Belirlenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Niğde Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Niğde.
  • Tunçkol, M. (2001). Selçuk Üniversitesi’ndeki Akademik Personelin Rekreasyon Faaliyetlerinin Değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Weiss, O. (2001). Identity Reinforcement In Sport, Revisiting the Symbolic Interactionist Legacy. International Review for the Sociology of Sport, 36(4), 393-405.
  • Yağmur, Y. & İçigen, E. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Sosyalleşme Süreci ve Rekreasyon Faaliyetlerinin İncelenmesi Üzerine Bir Çalışma. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 227-242.
  • Yıldırım, A. & Şimşek H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, A. & Ulaş, M. (2016). Kadınların Rekreatif Alanlarda Fiziksel Aktivite Yapma Amaçları ve Karşılaştıkları Sorunlar. Hacettepe Journal of Sport Sciences, 27(3), 101-117.
  • Yılmaz, C., Aydın, İ. & Pehlivanoğlu, K. (2012). Akademik Personelin Rekreasyon Eğilimleri. I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 878-888. Antalya.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mustafa Cüneyt Şapcılar 0000-0002-6098-8490

Figen Kalkan 0000-0001-8743-5338

Ahmet Büyükşalvarcı 0000-0001-7207-3987

Yayımlanma Tarihi 21 Eylül 2019
Kabul Tarihi 26 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Şapcılar, M. C., Kalkan, F., & Büyükşalvarcı, A. (2019). Akademisyenlerin Rekreasyonel Faaliyetlere Katılımlarını Engelleyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Fakülteleri Örneği. Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi, 5(7), 9-29.
Uluslararası Akademik Yönetim Bilimleri Dergisi
ISSN: 2149-1984
YÜKSEKBİLGİLİ EĞİTİM VE DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ.