Amaç: Bu araştırma, çocuk servislerinde çalışan hemşirelere çocuklarda ağrı değerlendirmesine yönelik verilen eğitimin etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır.
Yöntem: Yarı deneysel nitelikteki bu araştırmanın örneklemini Zonguldak ilinde bulunan hastanelerin çocuk birimlerinde çalışan 90 hemşire oluşturmuştur. Veriler; Kişisel Bilgi Formu ve Hemşirelerin Çocuklarda Ağrıya Yönelik Bilgi Düzeylerini Değerlendirme Formu ile toplanmıştır.
Bulgular: Çocuk servislerinde çalışan hemşirelere verilen eğitim programı öncesi (birinci ölçüm), girişim ve kontrol gruplarındaki hemşirelerin bilgi puan ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmamıştır (p=0.265; p˃0.05¬). Ancak eğitim bitimindeki ikinci ölçümde (p=0.009; p<0.01) ve beş hafta sonraki üçüncü ölçümde (p=0.001; p<0.01) bilgi puan ortalamaları arasında girişim grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Girişim ve kontrol grubundaki hemşirelerin bilgi puan ortalamalarının zaman içindeki değişimleri incelendiğinde girişim grubunda yer alan hemşirelerin; ikinci ve üçüncü ölçüm bilgi puanlarının birinci ölçüm bilgi puanından yüksek olduğu ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (p=0.007; p<0.01).
Sonuç: Araştırma, çocuk servislerinde çalışan hemşirelerin çocuklarda ağrı değerlendirmesi hakkındaki bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı, bilgiyi alanda kullanmada yeterli olmadıkları, ağrı değerlendirme ile ilgili okulda eğitim almadıkları tespit edilmiştir.
Objectives:This research was carried out to determine the effect of trainig on pain assessment in nurses working in pediatric clinics.
Methods: The sample of this semi-experimental study consisted of 90 nurses working in the pediatric clinics of the hospitals in Zonguldak Province. Data has been collected with The Personal Information Form through the Data Collection Form, which evaluates the impact of the training.
Results: There was no significant difference between the knowledge point averages of the nurses in the intervention and control groups before the training program given to the nurses working in pediatric clinics (first measurement) (p=0.265; p˃0.05). However, a statistically significant difference was found between the mean scores of the intervention group in the second measurement (p=0.009; p <0.01) and the third measurement (p=0.001; p <0.01) after five weeks. When the changes in the mean scores of the nurses in the intervention and control groups over time are analyzed, the nurses in the intervention group; the first measurement information scores were lower than the second and third measurement information scores, and the difference was statistically significant (p=0.007; p <0.01).
Conclusion:In the research, it was determined that the nurses working in pediatric clinic did not have sufficient pain assessment information in children, they were not sufficient to use the information in the field, and they did not receive training at the school related to pain assessment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 10 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 4 Sayı: 1 |