Türk eğitim sisteminin sorunlarının çözümünü, sadece eğitim bilimcilere bırakmak doğru değildir. Eğitim bilimciler bir dersin öğrenciye nasıl daha iyi anlatabileceği üzerinde yoğunlaşırlar. Türk eğitim sisteminin sorunu, öğrencilere nasıl daha fazla bilgi öğretilebileceği sorunu değildir. Türk eğitim sisteminde kurgu ve müfredat sorunu vardır. Müfredatın belirlenmesi ayrı, müfredattaki bilgilerin öğrencilere nasıl öğretileceği ayrı bir husustur. İyi bir mühendis, iyi bir Ortadoğu siyaseti uzmanının hangi eğitimi alması gerektiği konusu, eğitim bilimcilerin işi değildir. Bir bilim dalı, ders veya uzmanlık alanıyla ilgili müfredat doğru belirlendiği zaman, eğitim bilimcilerin önerileri ve bulguları faydalı olur.
Eğitim eğitim bilimci mukayese seçmeli ders Türk eğitim sistemi veri.
It is not correct to leave the solution of the problems of Turkish educational system to only educational scientists. Educational scientists focus on how to teach a lesson to students best. The problem of Turkish educational system is not how to teach more subjects to students. In Turkish education system, there are structure and curriculum problems. There is a difference between how to form curriculum and how to teach curriculum. It is not the business of educational scientists to decide which lessons an engineer or a researcher of Middle East politics has to take. When curriculum or educational structure is defined correctly then educational scientists could reach and propose useful findings.
Comparison derivation data education education scientist elective lesson Turkish educational system.
Diğer ID | JA82YG76JR |
---|---|
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.