The article focuses on students' attitudes towards their future job performance in relation to becoming successful employees. The level of employee success was measured using the attitudes toward future work performance of students from seven countries (Lithuania, Poland, Spain, Turkey, Iran, Portugal and Estonia) through their assessment of skills, skill developing methods, motivation and environmental factors. A total of 1,355 students participated in the survey. In this study, the data analysis was performed using statistical methods including descriptive methods, comparison of means and Cronbach's alpha. Results of the study show that skills and especially training methods influence students' motivation to work more effectively regardless of the salary received. The results also demonstrate that most students regard basic and people-related skills as the most important factors, but cultural differences were also noticed. Lithuanian, Polish and Iranian participants ranked one-to-one training methods as having the most impact on their development, while Portuguese, Spanish and Turkish students preferred group training methods. Moreover, in comparison to the students from other countries, the Spanish participants considered environmental factors to be extremely important.
Cultural differences development methods environment performance students' motivation students' skills
Bu makale, başarılı çalışanlar olmak için öğrencilerin gelecekteki iş performanslarına yönelik tutumlarına odaklanmaktadır. İşteki başarı, yedi ülkenin (Litvanya, Polonya, İspanya, Türkiye, İran, Portekiz ve Estonya) öğrencilerinin gelecekteki çalışma performanslarına karşı tutumlarını; yetenekleri, becerilerini geliştiren yöntemler, motivasyon ve çevresel etkenleri kullanarak ölçülmüştür. Bu ankete toplamda 1355 öğrenci katılmıştır. Bu çalışmada, veri analizi için betimleyici yöntemler, ortalamaların karşılaştırılması ve Cronbach alfa gibi istatistiksel yöntemler kullanılmıştır. Sonuçlar, becerilerin ve özellikle eğitim yöntemlerinin, aldıkları maaşlara bakılmaksızın, öğrencilerin daha iyi çalışma motivasyonunu etkilediğini göstermiştir. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin temel becerilerini ve insanlarla ilgili becerilerini en önemli olarak gördüklerini göstermiştir. Ayrıca elde edilen sonuçlar öğrenciler arasında tutumları bakımından bazı kültürel farklılıklar bulunduğunu ortaya çıkarmıştır. Litvanyalılar, Polonyalı ve İranlılar bire bir eğitim yöntemlerini; Portekizliler, İspanyollar ve Türkiyeliler ise grup eğitim yöntemlerini en çok tercih ettikleri eğitim yöntemleri olarak sıralamışlardır. Ayrıca, diğer ülkelerle karşılaştırıldığında İspanyol öğrencilerin çevresel faktörlere çok daha fazla önem verdiği bulunmuştur.
Çevre gelişim yöntemleri kültürel farklılıklar öğrencilerin becerileri öğrencilerin motivasyonu performans
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.