Engineering education has expanded fast in India during the last three decades. However, all branches of engineering education have not grown at the same pace. While standard traditional branches like mechanical, civil and electrical engineering have bad been popular for a long time, areas like electronics engineering, computer science engineering and information technology related engineering have evolved fast in the recent years. Senior secondary school graduates face a dilemma of making a rational choice in selecting the disciplines of their study. Using the data collected through a survey of about 7,000 students enrolled in 40 engineering institutions in four different states in India, an attempt has been made in this paper to examine the determinants that explain students' choice between 'traditional' and 'modern'/ 'information-technology-related' branches of engineering, by estimating a probit regression equation. A few sets of major factors - individual, household, academic background of the students, current education, future employment prospects and further educational aspirations etc., have been identified and used in the probit analysis and the results are discussed in detail.
Disciplinary choices engineering education engineering disciplines higher education India modern streams student choice traditional streams
Hindistan Sosyal Bilimler Araştırmaları Konseyi (Indian Council of Social Science Research)
Hindistan'da mühendislik eğitimi son otuz yılda hızlı bir ivme kaydetmiştir. Bununla birlikte, mühendislik eğitiminin tüm dalları aynı hızda büyümemiştir. Makine, inşaat ve elektrik mühendisliği gibi geleneksel alanlar uzun zamandır pek rağbet görmemekte, ancak elektronik mühendisliği, bilgisayar bilimleri mühendisliği ve bilgi teknolojisi ile ilgili mühendislik alanları ise son yıllarda hızla gelişmektedir. Ortaokul mezunları ileride uzmanlaşacakları alanları seçme konusunda akılcı bir seçim yapmak zorundadır. Bu çalışma, Hindistan'daki dört farklı eyalette bulunan 40 mühendislik fakültesine kayıtlı yaklaşık 7.000 öğrencinin cevapladığı anketle toplanan verileri kullanarak, öğrencilerin 'geleneksel' ve 'modern'/ 'bilgi teknolojileri ile ilgili' mühendislik dalları arasındaki seçimlerini açıklayan belirleyicileri probit regresyon denklemi yoluyla incelemeyi amaçlamıştır. Öğrencilerin bireysel ve hane halkı özellikleri, akademik geçmişi, mevcut eğitimin özellikleri, gelecekteki istihdam beklentileri ve eğitim hedefleri gibi bazı temel faktörler belirlenmiş, probit analizinde kullanılmış ve sonuçlar ayrıntılı olarak tartışılmıştır.
Dal seçimleri geleneksel alanlar Hindistan modern alanlar mühendislik dalları mühendislik eğitimi öğrencinin seçimi yükseköğretim
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.