Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri ile iletişim becerilerinin motivasyonu yordama gücünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma örneklemi 603 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Katılımcıların 435’i kadın, 168’i erkek ve yaş ortalamaları ise 20.2’dir. Öğrencilerin genel akademik ortalamaları 4.0 üzerinden 1.87 ile 3.91 arasında değişmektedir. Çalışmadaki veriler üç tane veri toplama aracıyla toplanmıştır. Üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri, iletişim becerileri ve motivasyon düzeyleri arasındaki ilişki ile bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkeni yordayıp yordamadığını tespit etmek için çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, üniversite öğrencilerinin yaşam memnuniyetleri, iletişim becerileri ve motivasyonları arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğu görülmektedir. Motivasyon düzeyi ile en yüksek düzeyde ilişkinin saygı alt boyutunda olduğu tespit edilmiştir. Bulgular ayrıca katılımcıların yaşam memnuniyetleri ve iletişim becerilerinin öğrencilerin motivasyonlarındaki varyansı açıklayabildiğini göstermektedir. Motivasyondaki varyansın en yüksek şekilde saygı alt boyutu (%16.6) tarafından açıklanabildiği bulunmuştur.
İletişim becerileri motivasyon üniversite öğrencileri yaşam memnuniyeti
This study examines the predictive roles of university students’ life satisfaction and communication skills on their motivation. The participants of this study include 603 undergraduate students. Of the participants, 435 are female, 168 are male, and the mean age is 20.2 years. Students’ GPA averages range from 1.87 to 3.91 on a 4.0 scale. The data were collected through three data collection instruments. A multiple regression analysis was employed to find out the relationships between all of the variables, and examining the predictive roles of independent variables on the dependent variable. The findings show that there is a positive and meaningful relationship between life satisfaction, communication skills, and motivation of university students. The highest correlation was found between motivation and respect, which is a dimension of communication skills. The findings also indicate that the participants’ life satisfaction and communication skills explain the variances of students’ motivation. The highest predictor of motivation among all dimensions is respect, as it explains the variances by 16.6%.
Communication skills life satisfaction motivation university students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Ampirik Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.