Bu çalışma, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğretim üyelerinin uzaktan eğitime bakış açılarını incelemektedir. Araştırmada elde edilen verilerin incelenmesinde nitel veri analizi yöntemlerinden içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Öğretim üyeleri, uzaktan eğitimin esneklik, zaman yönetimi ve verimlilik gibi avantajlarının olduğunu belirtmişlerdir. Uzaktan eğitimin motivasyon ve sosyal etkileşim eksikliği gibi dezavantajlara sahip olduğunu ileri sürmektedirler. Bununla birlikte yüz yüze eğitimin yerini tutmadığını da belirtmişlerdir. Öğretim üyeleri uzaktan eğitim derslerini tasarlarken derslerinin öncelikle internetteki ilgili web sayfalarından ve meslektaşlarının yardımından yararlandıklarını belirtmişlerdir. Yükseköğretim kurumlarında uzaktan eğitim sistemine geçiş sürecinde öğretim üyelerinin görev ve sorumluluklarının yeniden planlanması, dijital araçların ve teknolojik altyapının tanımlanarak zenginleştirilmesi, destek ve geri bildirim sağlanması önerilmektedir.
This study examined the perspectives of the faculty members of Çanakkale Onsekiz Mart University on distance education. The content analysis method, one of the qualitative data analysis methods, was used to analyze the data obtained in the research. Faculty members stated that distance education has advantages such as flexibility, time management, and efficiency. On the other hand, they argue that distance education has disadvantages, such as a lack of motivation and social interaction. However, they also stated that face-to-face education is not a substitute. While designing distance education courses, they primarily benefited from the relevant web pages on the internet and the help of their colleagues. For transiting to the distance education system in higher education institutions, this study recommends rescheduling faculty member duties and responsibilities, defining and enriching digital tools and technological infrastructure, and providing support and feedback.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.