Bu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin birinci yıl deneyimleri ile ilgili alanyazını sistematik olarak incelemektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere PRISMA-P tekniği kullanılmıştır. İnceleme, Scopus veri tabanında 2000-2019 yılları arasında yayımlanmış olan 161 çalışmayı içermektedir. Analiz sonuçları çalışmaların neredeyse yarısının 2015-2019 yılları arasında yapıldığını ve çalışma sayısında artış olduğunu göstermiştir. Bu konuda en üretken akademisyenler İskandinav ülkelerinden gelirken, ABD, Avustralya ve İngiltere çok sayıda makale yayımlayan ülkelerdir. Şaşırtıcı bir şekilde, bu çalışmalarda nicel araştırma deseninden daha çok nitel araştırma desenleri yürütülmüştür Araştırmanın bilgi tabanının entelektüel yapısı, üniversitede ilk yılın, yükseköğrenime geçişin ve öğrenciyi okulda tutmanın önemini gözler önüne sermiştir. Akademik ve sosyal uyum en sık çalışılan konuların başında gelmektedir. Çalışma, ilk yıl deneyiminin yapısı ve süreçleri hakkındaki alan yazındaki anlayışa bir katkı sunmaktadır.
bibliyometrik analiz ilk yıl deneyimi üniversite öğrencileri yükseköğretim
The purpose of the current study is to systematically review the literature on the first-year college student experience. The study used Preferred Reporting Items for Systematic Review and Meta-Analysis Protocols (PRISMA-P) to review the studies. The review included 161 studies from 2000 to 2019 within the Scopus database. Results indicated that almost half of the studies were conducted between 2015 and 2019 such that there is an increase in the number of studies. Most productive scholars were from Nordic Countries on this topic while the US, Australia, and UK published a high number of articles. Surprisingly, there were more qualitative studies than quantitative ones. Intellectual structure of knowledge base of research underlined the importance of first-year in college, transition to higher education, and student retention. Academic and social integration was the most frequently studied topic. The study broadens our understanding of the structure and processes of the first-year experience.
bibliometric analysis college students first-year experience higher education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Sistematik Derleme ve Meta Analiz |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 5 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 13 Sayı: 1 |
Yükseköğretim Dergisi, bünyesinde yayınlanan yazıların fikirlerine resmen katılmaz, basılı ve çevrimiçi sürümlerinde yayınladığı hiçbir ürün veya servis reklamı için güvence vermez. Yayınlanan yazıların bilimsel ve yasal sorumlulukları yazarlarına aittir. Yazılarla birlikte gönderilen resim, şekil, tablo vb. unsurların özgün olması ya da daha önce yayınlanmış iseler derginin hem basılı hem de elektronik sürümünde yayınlanabilmesi için telif hakkı sahibinin yazılı onayının bulunması gerekir. Yazarlar yazılarının bütün yayın haklarını derginin yayıncısı Türkiye Bilimler Akademisi'ne (TÜBA) devrettiklerini kabul ederler. Yayınlanan içeriğin (yazı ve görsel unsurlar) telif hakları dergiye ait olur. Dergide yayınlanması uygun görülen yazılar için telif ya da başka adlar altında hiçbir ücret ödenmez ve baskı masrafı alınmaz; ancak ayrı baskı talepleri ücret karşılığı yerine getirilir.
TÜBA, yazarlardan devraldığı ve derginin çevrimiçi (online) sürümünde yayımladığı içerikle ilgili telif haklarından, bilimsel içeriğe evrensel açık erişimin (open access) desteklenmesi ve geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla, bilinen standartlarda kaynak olarak gösterilmesi koşuluyla, ticari kullanım amacı ve içerik değişikliği dışında kalan tüm kullanım (çevrimiçi bağlantı verme, kopyalama, baskı alma, herhangi bir fiziksel ortamda çoğaltma ve dağıtma vb.) haklarını (ilgili içerikte tersi belirtilmediği sürece) Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported (CC BY-NC-ND4.0) Lisansı aracılığıyla bedelsiz kullanıma sunmaktadır. İçeriğin ticari amaçlı kullanımı için TÜBA'dan yazılı izin alınması gereklidir.