Özel sektörde, özellikle de hizmet sektöründe, çok sayıda çalışan yıldırmaya maruz kalabilmektedir. Bu araştırmanın amacı, bu duruma maruz kalan çalışanlar ile kalmayanların yıldırmaya yönelik bakış açıları arasında bir farkın olup olmadığını ortaya çıkarmaktır. Literatürde yıldırma konusunda mağdurlar ile mağduriyet yaşamayanların konuya ilişkin yaklaşımlarının karşılaştırıldığı bir çalışmaya rastlanılmamıştır. Çalışmanın literatürdeki bu boşluğa katkı sağlaması hedeflenmiştir. Araştırma örneklemini, özel kesim hizmet sektörü çalışanları oluşturmaktadır. Örneklemin belirlenmesinde bir amaçlı örnekleme yöntemi olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplanırken, nitel veri toplama tekniklerinden biri olan görüşme yöntemi seçilmiştir. Bu amaçla yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda her iki grubun da yıldırmanın genellikle yöneticiler tarafından yapıldığını düşündükleri ve mağdur olmayanların yıldırmanın daha çok psikolojik, mağdurların ise hem psikolojik hem de fiziksel etkilerine vurgu yaptıkları görülmektedir.
Yıldırma Özel Sektör Hizmet Sektörü Nitel Araştırma Yıldırma Mağdurları
Diğer ID | JA94CG75GB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 4 |