Trakya Eğitim Dergisi
Cover Image
ISSN 2630-6301 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Trakya University | http://dergipark.gov.tr/trkefd

Trakya Journal of Education is a peer-reviewed journal that publishes academic studies in different disciplines of teacher education.

The aim of our journal is to contribute to the field of teacher training by publishing original and ethical academic studies.

Our journal publishes full-text research articles three times a year.

Turkish, English and German languages are supported by our journal.

The studies submitted to the journal should not have been previously published elsewhere or submitted for publication in another journal.

Article evaluation process is carried out only through Dergipark.

Trakya Journal of Education does not charge a fee for publication. 

Trakya Eğitim Dergisi

ISSN 2630-6301 | Period Tri-annual | Founded: 2011 | Publisher Trakya University | http://dergipark.gov.tr/trkefd
Cover Image

63.230

213.045

Trakya Journal of Education is a peer-reviewed journal that publishes academic studies in different disciplines of teacher education.

The aim of our journal is to contribute to the field of teacher training by publishing original and ethical academic studies.

Our journal publishes full-text research articles three times a year.

Turkish, English and German languages are supported by our journal.

The studies submitted to the journal should not have been previously published elsewhere or submitted for publication in another journal.

Article evaluation process is carried out only through Dergipark.

Trakya Journal of Education does not charge a fee for publication. 

Trakya Journal of Education, May 2019 Last Issue
Volume 9 - Issue 2 - May 2019
  1. Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi
    Pages 185 - 198
    Belma Tuğrul, Menekşe Boz, Gonca Uludağ, Özge Metin Aslan, Serap Sevimli Çelik, Aylin Sözer Çapan
  2. Blog Kullanımının Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğrenenlerin Okumaya Yönelik Tutumları Üzerindeki Etkisi
    Pages 199 - 210
    Murat Sami Türker
  3. Okul Yöneticisinin Kullandığı Motivasyonel Dil ile Öğretmenin Okuldan Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişki
    Pages 211 - 221
    Selçuk Demir
  4. Investigation of Science Teachers' Technological Pedagogical Content Knowledge According to Activity Theory
    Pages 222 - 243
    Tuna Gencosman, Mustafa Aydoğdu, Mustafa Doğru
  5. Okulun Hazır Oluşu Üzerine Nitel Bir İnceleme (Öğretmen Görüşlerine Göre Durum Tespiti)
    Pages 244 - 259
    Fatih Güner, Hülya Kartal
  6. Teoriden Uygulamaya Argümantaston Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) Yaklaşımı: Kimya Laboratuvarlarında Uygulama Örneği
    Pages 260 - 286
    Fatma Yaman, Ali Çıkmaz, Erçin Şahin, Brian Hand
  7. Çocuk Kitaplarında Yer Alan Hayvan Karakterlerine Çevre Eğitimi Açısından Bakış: İçerik Analizi Çalışması
    Pages 287 - 301
    Arife Peker, Berat Ahi
  8. Yükseköğretim Öğrencilerinin Transaksiyonel Uzaklık Algısı ve Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri
    Pages 302 - 325
    Nazire Burçin Hamutoğlu, Gözde Sezen-Gültekin, Merve Savaşçı, Muhammed Bağcı
  9. Farklı Lise Türlerinde Öğrenim Gören Ergenlerin Mizah Tarzların İncelenmesi
    Pages 326 - 335
    Elifcan Cesur, Aysel Köksal Akyol
  10. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmen’ Algıları
    Pages 336 - 349
    Gamze Tezcan
  11. Tekirdağ’da Görev Yapan Öğretmenlerin Örgütsel Dışlanma Düzeyi
    Pages 350 - 365
    Huriye Dönmez, Yar Ali Mete
  12. Bilimin Doğası Kapsamında Gözlem: Meteoroloji Gözlem Etkinliği Örneği
    Pages 366 - 379
    Gülşah Uluay, Nihat Arıkan
Journal History
Journal Previous Name ISSN eISSN Year
Trakya University Journal of Education 2146-071X 2011-2018