Bu çalışmada, açıköğretim fakülteleri
aracılığıyla yaygın yükseköğretime devam eden öğrencilerin uzaklık algılarının
yaşam boyu öğrenme eğilimleri çerçevesinde ele alınması amaçlanmaktadır. Nitel
araştırma yöntemlerine uygun olarak desenlenen araştırmanın çalışma grubunun
belirlenmesi için amaçlı örnekleme yöntemi izlenmiştir. Bu kapsamda çalışma
grubu, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim görmekte olan ve bir
açıköğretim programına kayıtlı olan öğrencilerden oluşmaktadır. Verilerin
toplanmasında araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir
anket formu kullanılmıştır. Görüşme formundaki soruların oluşturulmasında
Moore’un (1993) transaksiyonel uzaklık kuramının yapı, diyalog ve özerklik
boyutları ile Coşkun ve Demirel’in (2012) yaşam boyu öğrenme eğilimleri
ölçeğinin motivasyon, kararlılık, merak ve öğrenmeyi düzenleme boyutlarından
faydalanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bu
kapsamda, katılımcılardan elde edilen veriler incelenmiş ve böylece
katılımcıların yaygın yükseköğretime ilişkin uzaklık algısı ile yaşam boyu
öğrenme eğilimlerine yönelik görüşleri doğrudan alıntılar yapılarak ortaya
konmuştur. Transaksiyonel uzaklık algısının yaşam boyu öğrenme eğilimi ile
ilgisi incelendiğinde olumlu, olumsuz ve nötr ifadelerin olduğu görülmektedir. Elde edilen sonuçlar ışığında, yaygın
yükseköğretimin uzaktan eğitim ve yaşam boyu öğrenme işlevleri tartışılmış;
ilgili sonuçlar, yaygın ve örgün yükseköğretim açısından değerlendirilmiştir.
Açıköğretim betimsel analiz örgün ve yaygın yükseköğretim yaşam boyu öğrenme eğilimi transaksiyonel uzaklık
This
study aims to investigate university students’ perceptions of transactional
distance in the framework of their lifelong learning tendencies, who continue
their non-formal tertiary education through open education faculties. As a type
of qualitative research design, a purposeful sampling method was used to
determine the sample of the study. Within this scope, the sample constitutes
the students who were enrolled in an open education program and were studying
at Sakarya University Faculty of Education. A semi-structured questionnaire
developed by researchers was used to collect the data. Dialogue and autonomy
dimensions of Moore's (1993) Transactional Distance Theory and dimensions of
motivation, self-determination for learning, curiosity and self-regulation for learning
in Coşkun and Demirel's (2012) lifelong learning tendency scale were used in
constructing the questions in the interview form. The data were analyzed
through descriptive analysis and revealed the participants' perceptions of
transactional distance regarding common tertiary education and their tendency
to lifelong learning. When the relation of transactional distance perception
with lifelong learning tendency is examined, it is seen that there are
positive, negative and neutral expressions. In the light of the results,
distance learning and lifelong learning functions of the nonformal higher
education were discussed and related outcomes were evaluated in terms of formal
and nonformal higher education.
Open education descriptive analysis formal and non-formal higher education lifelong learning tendency transactional distance
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 2 |