Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Television 4.0

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 6, 580 - 589, 31.07.2018

Öz

Despite the fact that internet and television are different systems due to their technical situations, their ways have been crossed for almost 10 years. By this crossover, internet publication has took over information of television and changed into a rethinkable, dynamicaly publicable system. This process has continued for both ways; also television did the same thing for internet. New meaning moving forward with a larger age groups by new industrial movements and the improvement on technical devices has been made upon this. Due to this, internet and television walking on their own ways independently from time and place effects, it also effects masses but its message still getting outside effects from other environmental factors’ results. In this work, development progress of socio-cultural perspective and common points have been disscused.

Kaynakça

  • Akdal, T., (2017), "Sosyal Ağ Kullanımının Küreselleşme ve Kültür Üzerindeki Etkileri", Gezgin, Suat ve İralı, Ali Efe (Ed.), Yeni Medya Analizleri, (ss: 147-166), Konya: Eğitim Yayınevi
  • Büyükbaykal, G., ve İralı, A. E., (2016), "Sayısal ve Sanal Ortam Ürünlerinin Spor Programlarına Yansımaları ve Gelecege Yönelik Beklentiler", İletişim Çalışmaları, Özgür, Aydın Ziya ve İşman, Aytekin (Ed.), Sakarya Üniversitesi Yayınları
  • Creeber, G., (2006), "The Joy of Text?: Television and Textual Analysis", Critical Studies in Television: The International Journal of Television Studies, Cilt: 1, Sayı: 1, ss: 81-88
  • Jenner, M. (2014), "Is this TVIV? On Netflix, TVIII and binge-watching", New Media & Society, ss: 1-17
  • Johnson, C., (2007), "Tele-Branding In TVIII", New Review of Film and Television Studies, Cilt: 5, No: 1, ss: 5-24
  • Lotz, A. D., (2007), "How to spend $9.3 billion in three days: examining the upfront buying process in the production of US television culture", Media, Culture & Society, Cilt: 29, No: 4, ss: 549-567
  • Montgomery, K., (2015), "Children's Media Culture in a Big Data World", Journal of Children and Media, Cilt: 9, No: 2, ss:266-271
  • Perez, L. R., (1996), "Rethingking Ideology: Polysemy, Pleasure and Hegemony in Television Culture", Journal Of Communication Inquiry, Cilt: 20, No: 2, ss: 37-56
  • Samaniego, C. M. ve Pascual, A. C., (2007), "The Teaching and Learning of Values Through Television", Review of Education, Cilt: 53, ss: 5-21
  • Schudson, M., (1989), "How culture works: Perspectives from media studies on the efficacy of symbols", Theory and Society, Sayı: 18, ss: 153-180

Televizyon 4.0

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 6, 580 - 589, 31.07.2018

Öz



İnternet ve televizyon, araç
yapıları ve teknolojileri gereği farklı sistemler olmalarına rağmen, son 10
yıllık süreç içerisinde yolları artık ayrılmayacak ölçüde kesişmiştir. Bu
kesişim bağlamında, internet yayıncılığı, televizyon içeriğini kendi bünyesine
almış; değiştirerek yeniden yorumlanan ve dinamik bir halde sergilenen başka
bir anlama kavuşturmuştur. İlgili yeni anlamda, sanayi hamleleri sırasında
ortaya çıkan yeni mobilize araçlar sayesinde güçlenmiş ve yaş aralığını oldukça
genişletmiş biçimde ilerlemesine devam etmektedir. Dolayısıyla internet ve
televizyon, zaman ve mekândan bağımsız biçimde, kitleleri etkisi altına alan,
ama mesajların iletilmesi noktasında hali hazırda bazı çevre etkenlerin
tesirinden çıkamayan bir yapıya bürünmüştür. Bu çalışmada, temel iki yapının
sosyo-kültürel anlamda gelişim noktaları ve ortak noktaları incelenmeye
çalışılmıştır.

Kaynakça

  • Akdal, T., (2017), "Sosyal Ağ Kullanımının Küreselleşme ve Kültür Üzerindeki Etkileri", Gezgin, Suat ve İralı, Ali Efe (Ed.), Yeni Medya Analizleri, (ss: 147-166), Konya: Eğitim Yayınevi
  • Büyükbaykal, G., ve İralı, A. E., (2016), "Sayısal ve Sanal Ortam Ürünlerinin Spor Programlarına Yansımaları ve Gelecege Yönelik Beklentiler", İletişim Çalışmaları, Özgür, Aydın Ziya ve İşman, Aytekin (Ed.), Sakarya Üniversitesi Yayınları
  • Creeber, G., (2006), "The Joy of Text?: Television and Textual Analysis", Critical Studies in Television: The International Journal of Television Studies, Cilt: 1, Sayı: 1, ss: 81-88
  • Jenner, M. (2014), "Is this TVIV? On Netflix, TVIII and binge-watching", New Media & Society, ss: 1-17
  • Johnson, C., (2007), "Tele-Branding In TVIII", New Review of Film and Television Studies, Cilt: 5, No: 1, ss: 5-24
  • Lotz, A. D., (2007), "How to spend $9.3 billion in three days: examining the upfront buying process in the production of US television culture", Media, Culture & Society, Cilt: 29, No: 4, ss: 549-567
  • Montgomery, K., (2015), "Children's Media Culture in a Big Data World", Journal of Children and Media, Cilt: 9, No: 2, ss:266-271
  • Perez, L. R., (1996), "Rethingking Ideology: Polysemy, Pleasure and Hegemony in Television Culture", Journal Of Communication Inquiry, Cilt: 20, No: 2, ss: 37-56
  • Samaniego, C. M. ve Pascual, A. C., (2007), "The Teaching and Learning of Values Through Television", Review of Education, Cilt: 53, ss: 5-21
  • Schudson, M., (1989), "How culture works: Perspectives from media studies on the efficacy of symbols", Theory and Society, Sayı: 18, ss: 153-180
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Makale
Yazarlar

Suat Gezgin

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 1 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 10 Temmuz 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Gezgin, S. (2018). Televizyon 4.0. TRT Akademi, 3(6), 580-589.

                                                                      16115   16111        16112