Sosyal
bir varlık olarak doğmayan çocuk diğer tüm canlılardan farklı olarak gelişmek
ve olgunlaşmak için bir çevreye ihtiyaç duymaktadır ve bu yönde süregiden bir
destek aramaktadır. Aile ile başlayan bir yapının içinde ilk oluşumlarını
kazanan çocuk, diğer toplumsal yapılar ile doğrudan veya dolaylı bir biçimde
tüm yaşamı boyunca devam edecek olan bir etkileşim içerisinde var olmaktadır. İleride
yerleşecek olan davranış kalıplarının temelleri çocukluk sürecinde her ne kadar aileden öğrenim ile başlıyor
olsa da toplumsal yapıda var olan diğer kurumlar ve kitle iletişim araçları
vasıtası ile de pekiştirilmekte ve bazı davranış biçimleri öğrenilebilmektedir.
Bu çalışmada, çocukların ekranda izledikleri reklamlardan toplumsal cinsiyet
rollerine ilişkin ne öğrendiği, reklamlarda var edilen cinsiyet rollerini nasıl
anlamlandırdıkları incelenmiştir. Çocuklar ile birebir görüşme yapılarak elde
edilen bulgular birey, cinsiyet rollerine dair toplumsal yapı ve reklam
görüntüleri çerçevesinde değerlendirilmeye çalışılmıştır.
A child who is not born as a social being needs an environment to thrive and mature, and is constantly seeking support. The child who has won the first formations within a family that starts with the family exists in an interaction that will continue throughout the whole life, directly or indirectly, with other social structures. Although the bases of behavioral patterns that will be settled in the future begin with learning from the family during childhood, they are reinforced by other institutions and mass media that exist in the social structure and some forms of behavior can be learned. Advertising, which is one of the active dynamics of the mass media, presents a photograph about the cultural reflections of the society and the sex specific roles of the consumption habits for the children as well as the adults. This study examines how children understand gender roles from ads they watch on the screen and how they perceive gender roles in advertisements. The findings of the study were interpreted within the limit of the data obtained from interviews of 21 children aged 7 and 8 years old living in Amasya.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 6 |