Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Rekreasyonel Egzersize Motivasyon Ölçeği’nin (REMM) Çocuk Sporcular İçin Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi: Kısa Form

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 74 - 85, 20.03.2019

Öz

Araştırmanın amacı; Rekreasyonel Egzersize Motivasyon Ölçeği’nin (REMM)
7-17 yaş arasındaki çocuk ve ergenler için revize ederek kısa formunun geçerlik
ve güvenirliğini test etmektir. Araştırma grubunu, küme örnekleme yöntemiyle
randomize edilmiş çeşitli kategorilerde (cimnastik, yüzme, yelken, buz pateni,
eskrim, futbol, voleybol, basketbol) 188 kadın (
=
12,00 sd=2,96 ya
ş) 192
erkek (
= 12,93 sd= 2,53 yaş)
toplam 380,
ölçüm ve
test-tekrar test g
üvenirliği için ise
55 (kad
ın 29 = 12,7 sd=2,90 yaş; erkek
26
= 13,0 sd= 2,42 yaş) katılımcı oluşturmaktadır.
Rogers ve Morris (2003) taraf
ından
geli
ştirilen
ve G
ürbüz, Aşçı ve Çelebi
(2006) taraf
ından Türk kültüründe geçerlik
ve g
üvenirlik
çalışmasının gerçekleştirildiği REMMin
kısa formunun oluşturulma sürecinde öncelikle ölçeğin alt boyutlarını en iyi
temsil eden maddeler belirlenmiştir. Daha sonra seçilen 10 madde ile tek
faktörlü bir model oluşturulmuştur. Oluşturulan modelin yapı geçerliğini test
etmek için Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Analiz
sonucunda,
  REMM’in 7-17 yaş arasındaki
çocuklar için tek faktörlü yapısı doğrulanmış ve on madde olarak geçerliliği
ispatlanmıştır. Güvenirlik analizi sonucunda, ölçeğin iç tutarlılık katsayıları
(α) .83, ölçüm güvenirliği (t=-1,47; p=0,147, p>,05) ve test tekrar test
güvenirliği (0,74 ile 0,95, p<,01) olarak bulunmuştur. Araştırmadan elde
edilen bulgulara dayanarak, REMM’in 7-17 yaş katılımcıların rekreasyonel
egzersize katılım motivlerini belirlemek için kullanılabilecek yeterli psikometrik
özelliklere sahip bir ölçme aracı olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Aaltonen, S., Leskinen, T., Morris, T., Alen, M., Kaprio, J., Liukkonen, J., & Kujala, U (2012). Motives for and barriers to physical activity in twin pairs discordant for leisure time physical activity for 30 years. International journal of sports medicine, 33(02), 33.
  • Aquatias, S., Arnal, J.-F., Rivière, D., Bilard, J., Callède, J.-P., Casillas, J.-M., . . . Duclos, M. (2008). Activité Physique : Contextes et Effets Sur la Santé. Paris : INSERM.
  • Altıntaş, A. & Koruç, P. B. (2014). Determining participation motivation of young athletes with regard to gender and sport type. Int. Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 2(5), 62.
  • Ardahan, F. (2013). Bireyleri rekreatif spor etkinliklerine motive eden faktörlerin remm ölçeğini kullanarak çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi: Antalya örneği, Pamukkale Journal of Sports Sciences, 4 (2), 1-5.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersize güdülenme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği, Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (4), 95-108.
  • Ardahan, F. & Lapa, T. Y. (2011). Outdoor recreation: the reasons and carried benefits for attending outdoor sports of the participants of cycling and/or trekking activities. Journal of Human Sciences, 8 (1), 1327-1341.
  • Ardahan, F. (2011-a). Examining relation between emotional intelligence and life satisfaction on the example of outdoor sports participants. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 3(3), 20-33.
  • Ardahan, F. (2011-b). The Profile of the Mountaineers and Rock Climbers: The Reasons and The Carried Benefits for Attending Outdoor Sports and Satisfaction Level, International Conference Sport and Quality of Life.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler Için Veri Analizi El Kitabı: Istatistik, Araştırma Deseni, Spss Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Yayınevi, 181.
  • Çağlar, E. Canlan, Y., & Demir, M. (2009). Recreational exercise motives of adolescents and young adults. Journal of Human Kinetics, 22, 83-89.
  • Ekmekçi, R., Arslan, Y., Ekmekçi, A., & Ağbuğa, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spora katılım güdülerinin belirlenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences, 5(2), 104-114.
  • Erdoğdu, M., Şirin, E. F., İnce, A., & Öçalan, M. (2014). A Study into the sports participation motivation of the secondary school-students in school teams in different types of sports. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1).
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar: Ölçme Ve Psikolojinin Tarihsel Kökenleri, Güvenirlik, Geçerlik, Madde Analizi, Tutumlar: Bileşenleri Ve Ölçülmesi. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 20.
  • Ersöz, G., Öztürk, M., Kılınç, F., Koşkan, Ö., Çetinkaya, E., (2012). Sporcuların güdüsel yönelimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 15-26.
  • Frederick, C. M. & Ryan, R. M. (1993). Differences in motivation for sport and exercise and their relations with participation and mental health. J. of sport behavior, 16 (3), 124-146.
  • Gill, D. L., Gross, J. B., & Huddleston, S. (1983). Participation motivation in youth sports. Int. J. of sport psychology.
  • Gill, D. L., Williams, L., Dowd, D. A., Beaudoin, C. M., & Martin, J. J. (1996). Competitive orientations and motives of adult sport and exercise participants, Wayne State University, Kinesiology Healt and Sport Studies, Collage of Education, 12(1).
  • Güngörmüş, H. A., Yenel, F., & Gürbüz, B. (2014). Bireyleri rekreasyonel egzersize güdüleyen faktörlerin belirlenmesi: Demografik farklılıklar. Journal of Human Sci., 11(1), 373-386.
  • Gürbüz, B., Aşçı, F. H., & Çelebi, M. (2006). The Reliability And Validity Of The Turkish Version Of The Recreational Exercise Motivation Measure. In The 9th International Sports Sciences Congress (3-5 November), Congress Proceedings. Muğla (Vol. 1044).
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y.(2010). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayın, Ankara, 30.
  • Hill, D., McKinley, D., & Moreno, C. (2011). Using motivations as predictors of team sport participant positive or negative outcomes. Argo Journals: Undergraduate Research in Psychology and Behavioral Science, Spring,1-4.
  • Karaküçük, S., (2008). Rekreasyon:Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitap, Ankara, 66.
  • Kazak, Z., (2004). Sporda güdülenme ölçeği-SGÖ-nin Türk sporcuları için güvenirlik ve geçerlik çalışması, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi 15 (4), 191-206.
  • Kilpatrick, M., Hebert, E., & Bartholomew, J. (2005). College students' motivation for physical activity: Differentiating men's and women's motives for sport participation and exercise. Journal of American college health, 54(2), 87-94.
  • Koivula, N. (1999). Sport participation: Differences in motivation and actual. Journal of Sport Behavior, 22 (3), 360.
  • Kolt, G. S., Kirkby, R. J., Bar-Eli, M., Blumenstein, B., Chadha, N. K., Liu, J., & Kerr, G. (1999). A cross-cultural investigation of reasons for participation in gymnastics. International Journal of Sport Psychology, 30 (3), 381-398.
  • Korur, E.N., Kara, F.M., Öncü, E., Gürbüz, B., (2013). Gençlerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi, II. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 232.
  • Köktaş, Ş.K.,(2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 125.
  • Kueh, Y. C., Kuan, G., Morris, T., & Naing, N. N. (2017). Confirmatory Factor Analysis of the Malay Version of the Recreational Exercise Motivation Measure. Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities, 25 (2).
  • Lapa, T.Y., Ardahan, F., (2009). Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman etkinliklerine katılım nedenleri ve değerlendirme biçimleri, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4), 132-144.
  • Lapa, T.Y., Ağyar, E., Bahadır, Z., (2012). Yaşam Tatmini, Serbest Zaman Motivasyonu, Serbest Zaman Katılımı: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma (Kayseri İli Örneği), Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (2), 53-59.
  • Lee, M. J., Whitehead, J., & Balchin, N. (2000). The Measurement of values in youth sport: development of the youth sport values questionnaire. Journal of Sport And Exercise Psychology, 22 (4), 307-326.
  • Molinero, O., Salguero, A., Álvarez, E., & Márquez, S. (2009). Reasons for dropout in youth soccer: A comparison with other team sports. Motricidad. Eur. J. of Human Mov., 22, 21-30.
  • Moralı, S., Doğan, B., Kazak, Z., Engür, M. (2004). Sporcuların güdüsel yönelimlerinin empatik davranım biçimleri açısından değerlendirilmesi. Performans Dergisi, 10 (1), 3.
  • Mutlu, İ., (2008). Egzersiz yapan kişilerin boş zamanlarına yönelik tutumları üzerine bir araştırma (Kayseri ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Mutlu, İ., Yılmaz, B., Güngörmüş, H.A., Sevindi, T., Gürbüz, B., (2011). Bireyleri rekreasyonel amaçlı egzersize motive eden faktörlerin çeşitlere göre karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 54-61.
  • Oyar, Z.B., Aşçı, F.H., Çelebi, M., Mülazımoğlu, Ö., (2001). Spora katılım güdüsü ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Hacettepe Spor Bilimleri Dergi, 12 (2), 21-32.
  • Pehlivan, Z., (2013). Okullararası spor yarışmalarına katılanların sporu bırakma ve devam etme nedenleri, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 24 (3), 209-225.
  • Pelletier, L. G., Tuson, K. M., Fortier, M. S., Vallerand, R. J., Briere, N. M., & Blais, M. R. (1995). Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports: The Sport Motivation Scale (SMS). J. of sport and Exercise Psychology, 17 (1), 35-53.
  • Pelletier, L., Vallerand, R., Blais, M., & Brière, N. (1991). Leisure Motivation Scale (lms-28). Online Erişim Adresi: http://www. er. uqam. ca/nobel/r26710/LRCS/echelles/EML28
  • Pigram J.,J. (2003) Motivation. Jenkins J.,M., Pigram J.,J. (Ed.) in Encyclopedia of Leisure and Outdoor Recreation (p.310-313) London: Routledge
  • Rogers, H. E. (2000). Development of a recreational exercise motivation questionnaire (Doctoral dissertation, Victoria University of Technology).
  • Rogers, H., & Morris, T. (2003). An overview of the development and validation of the Recreational Exercise Motivation Measure (REMM). In New approaches to exercise and sport psychology: theories, methods and applications. XIth European Congress of Sport Psychology (22-27 July), Book of Abstracts. Copenhagen (Vol. 144).
  • Ryan, R.M., Frederick, C.M., Lepes, D., Rubio N., Slendon, K.M., (1997). Intrinsic motivation and exercise adherence, Int. Journal of Sport Psychology, 28, 335-354.
  • Scanlan, T. K., Stein, G. L., & Ravizza, K. (1989). An in-depth study of former elite figure skaters: II. sources of enjoyment. J. of sport and exerci psychology, 11 (1), 65-83.
  • Sindik, J., Mandić, G. F., Schiefler, B., & Kondrič, M. (2013). Differences in the structure of motivation for participation in sport activities among sport students in three countries. Kinesiologia Slovenica, 19 (1), 14-31.
  • Sunay, H., Müniroğlu, S., Gündüz, N., (2004). Beden eğitimi ve spor öğretmenlik programlarının fiziksel aktiviteye güdülenme etkisi, Spormetre Bed. Eğt. ve Spor Bil. Dergisi, 11 (3), 101-107.
  • Şahin, D. B., & Gülleroğlu, H. D. (2013). Likert tipi ölçeklere madde seçmede kullanılan farklı madde analizi teknikleri ile oluşturulan ölçeklerin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. E-AJI (Asian Journal of Instruction), 1 (2).
  • Şimşek, Y.K., (2010). Türk ekstrem sporcularının spora katılım güdüleri üzerine nitel bir araştırma, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 5 (3), 107-118.
  • Şirin, F.E., (2008-a). Futbolcu kızların (12-15 yaş) spora katılım motivasyonlarının belirlenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6 (1), 1-7.
  • Şirin, F.E., Çağlayan, S.H., Çetin, Ç.M., İnce, A., (2008-b). Spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 98-110.
  • Wankel, L. M., & Kreisel, P. S. (1985-a). Factors underlying enjoyment of youth sports: Sport and age group comparisons. Journal of sport psychology, 7 (1), 51-64.
  • Wankel, L. M., & Kreisel, P. S. (1985-b). Methodological considerations in youth sport motivation research: a comparison of open-ended and paired comparison approaches. Journal of Sport Psychology, 7(1), 65-74.
  • Weinberg, R. & Gould, D., (2003). Foundations of sport and exercises psychology. Human Kinetics, Second Edition, (52), 54-55.
  • Wing, L.P., (2010). Leisure Events Management, Sheffield Hollom University, 14-15.
  • Yan, H.J., Penny, M., (2004). Cultural influance in youths motivation on physical activity, Journal of Sport Behavior, 27 (4), 378.
  • Yılmaz, V. (2002). Çocuk sporlarında katılım motivasyonu çocuklar spora neden katılırlar. Atletizm ve Bilim, 46 (2), 26-39.

Validity and Realiability of Turkish Versions of the Recreational Exercise Motivation Measure (REMM) for Children Athletes: Short Form

Yıl 2019, Cilt: 2 Sayı: 1, 74 - 85, 20.03.2019

Öz

The
aim of this study was to test the validity and reliability of the short form to
revise for children and adolescent aged among 7-17 of the Recreational Exercise
Motivation Measure (REMM). 
The research
group was consisting of 188 female (Mage= 12,00 sd = 2,96 years) 192 male
(Mage= 12,93 sd= 2,53) totally of 380 participants from different branch
(gymnastics, swimming, sailing, ice skating, fencing, football, volleyball,
basketball) randomized by cluster sampling method for construct validity, and
55 (female 29 Mage = 12,7, sd = 2,90; male 26 Mage = 13,0, sd = 2,42 years) for
test-retest reliability. In the process of forming the short form of REMM,
which was developed by Rogers and Morris (2003) and conducted the validity and
reliability study of Gürbüz, Aşçı and Çelebi (2006) in Turkish culture, the
items that represent the sub-dimensions of the scale were determined first.
Then, a single factor model was formed with 10 selected items. EFA and CFA were
used to test the construct validity of the model. As a result of the analysis,
the single factor structure verified of the REMM for participants between 7-17
aged and has proven validity as ten items. As a result of the reliability
analysis, the internal consistency coefficient of the REMM was (α) 0,83, the measurement
reliability was (t=-1,47; p=0,147, p>,05) and the test-retest reliability
was (0,74 and 0,95, p<,01). Based on these results, it can be said that REMM
is an instrument that has sufficient psychometric properties can be used determine
motivation to participate in recreational exercise of participants aged between
7-17.

Kaynakça

  • Aaltonen, S., Leskinen, T., Morris, T., Alen, M., Kaprio, J., Liukkonen, J., & Kujala, U (2012). Motives for and barriers to physical activity in twin pairs discordant for leisure time physical activity for 30 years. International journal of sports medicine, 33(02), 33.
  • Aquatias, S., Arnal, J.-F., Rivière, D., Bilard, J., Callède, J.-P., Casillas, J.-M., . . . Duclos, M. (2008). Activité Physique : Contextes et Effets Sur la Santé. Paris : INSERM.
  • Altıntaş, A. & Koruç, P. B. (2014). Determining participation motivation of young athletes with regard to gender and sport type. Int. Journal of Science Culture and Sport (IntJSCS), 2(5), 62.
  • Ardahan, F. (2013). Bireyleri rekreatif spor etkinliklerine motive eden faktörlerin remm ölçeğini kullanarak çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi: Antalya örneği, Pamukkale Journal of Sports Sciences, 4 (2), 1-5.
  • Ardahan, F. (2013). Rekreasyonel egzersize güdülenme ölçeğinin rekreatif spor türüne göre incelenmesi: Antalya örneği, Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4 (4), 95-108.
  • Ardahan, F. & Lapa, T. Y. (2011). Outdoor recreation: the reasons and carried benefits for attending outdoor sports of the participants of cycling and/or trekking activities. Journal of Human Sciences, 8 (1), 1327-1341.
  • Ardahan, F. (2011-a). Examining relation between emotional intelligence and life satisfaction on the example of outdoor sports participants. Pamukkale Journal of Sport Sciences, 3(3), 20-33.
  • Ardahan, F. (2011-b). The Profile of the Mountaineers and Rock Climbers: The Reasons and The Carried Benefits for Attending Outdoor Sports and Satisfaction Level, International Conference Sport and Quality of Life.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal Bilimler Için Veri Analizi El Kitabı: Istatistik, Araştırma Deseni, Spss Uygulamaları ve Yorum. Ankara: Pegem Yayınevi, 181.
  • Çağlar, E. Canlan, Y., & Demir, M. (2009). Recreational exercise motives of adolescents and young adults. Journal of Human Kinetics, 22, 83-89.
  • Ekmekçi, R., Arslan, Y., Ekmekçi, A., & Ağbuğa, B. (2010). Üniversite öğrencilerinin spora bakış açılarının ve spora katılım güdülerinin belirlenmesi. E-Journal of New World Sciences Academy Sports Sciences, 5(2), 104-114.
  • Erdoğdu, M., Şirin, E. F., İnce, A., & Öçalan, M. (2014). A Study into the sports participation motivation of the secondary school-students in school teams in different types of sports. Journal of Physical Education & Sports Science/Beden Egitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 8 (1).
  • Erkuş, A. (2003). Psikometri Üzerine Yazılar: Ölçme Ve Psikolojinin Tarihsel Kökenleri, Güvenirlik, Geçerlik, Madde Analizi, Tutumlar: Bileşenleri Ve Ölçülmesi. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, 20.
  • Ersöz, G., Öztürk, M., Kılınç, F., Koşkan, Ö., Çetinkaya, E., (2012). Sporcuların güdüsel yönelimlerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi, Celal Bayar Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 7(1), 15-26.
  • Frederick, C. M. & Ryan, R. M. (1993). Differences in motivation for sport and exercise and their relations with participation and mental health. J. of sport behavior, 16 (3), 124-146.
  • Gill, D. L., Gross, J. B., & Huddleston, S. (1983). Participation motivation in youth sports. Int. J. of sport psychology.
  • Gill, D. L., Williams, L., Dowd, D. A., Beaudoin, C. M., & Martin, J. J. (1996). Competitive orientations and motives of adult sport and exercise participants, Wayne State University, Kinesiology Healt and Sport Studies, Collage of Education, 12(1).
  • Güngörmüş, H. A., Yenel, F., & Gürbüz, B. (2014). Bireyleri rekreasyonel egzersize güdüleyen faktörlerin belirlenmesi: Demografik farklılıklar. Journal of Human Sci., 11(1), 373-386.
  • Gürbüz, B., Aşçı, F. H., & Çelebi, M. (2006). The Reliability And Validity Of The Turkish Version Of The Recreational Exercise Motivation Measure. In The 9th International Sports Sciences Congress (3-5 November), Congress Proceedings. Muğla (Vol. 1044).
  • Hacıoğlu, N., Gökdeniz, A., Dinç, Y.(2010). Boş Zaman ve Rekreasyon Yönetimi, Detay Yayın, Ankara, 30.
  • Hill, D., McKinley, D., & Moreno, C. (2011). Using motivations as predictors of team sport participant positive or negative outcomes. Argo Journals: Undergraduate Research in Psychology and Behavioral Science, Spring,1-4.
  • Karaküçük, S., (2008). Rekreasyon:Boş Zamanları Değerlendirme, Gazi Kitap, Ankara, 66.
  • Kazak, Z., (2004). Sporda güdülenme ölçeği-SGÖ-nin Türk sporcuları için güvenirlik ve geçerlik çalışması, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi 15 (4), 191-206.
  • Kilpatrick, M., Hebert, E., & Bartholomew, J. (2005). College students' motivation for physical activity: Differentiating men's and women's motives for sport participation and exercise. Journal of American college health, 54(2), 87-94.
  • Koivula, N. (1999). Sport participation: Differences in motivation and actual. Journal of Sport Behavior, 22 (3), 360.
  • Kolt, G. S., Kirkby, R. J., Bar-Eli, M., Blumenstein, B., Chadha, N. K., Liu, J., & Kerr, G. (1999). A cross-cultural investigation of reasons for participation in gymnastics. International Journal of Sport Psychology, 30 (3), 381-398.
  • Korur, E.N., Kara, F.M., Öncü, E., Gürbüz, B., (2013). Gençlerin Spora Katılım Güdülerinin İncelenmesi, II. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 232.
  • Köktaş, Ş.K.,(2004). Rekreasyon Boş Zamanı Değerlendirme, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 125.
  • Kueh, Y. C., Kuan, G., Morris, T., & Naing, N. N. (2017). Confirmatory Factor Analysis of the Malay Version of the Recreational Exercise Motivation Measure. Pertanika Journal of Social Sciences & Humanities, 25 (2).
  • Lapa, T.Y., Ardahan, F., (2009). Akdeniz üniversitesi öğrencilerinin serbest zaman etkinliklerine katılım nedenleri ve değerlendirme biçimleri, Hacettepe Spor Bilimleri Dergisi, 20 (4), 132-144.
  • Lapa, T.Y., Ağyar, E., Bahadır, Z., (2012). Yaşam Tatmini, Serbest Zaman Motivasyonu, Serbest Zaman Katılımı: Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenleri Üzerine Bir Araştırma (Kayseri İli Örneği), Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, X (2), 53-59.
  • Lee, M. J., Whitehead, J., & Balchin, N. (2000). The Measurement of values in youth sport: development of the youth sport values questionnaire. Journal of Sport And Exercise Psychology, 22 (4), 307-326.
  • Molinero, O., Salguero, A., Álvarez, E., & Márquez, S. (2009). Reasons for dropout in youth soccer: A comparison with other team sports. Motricidad. Eur. J. of Human Mov., 22, 21-30.
  • Moralı, S., Doğan, B., Kazak, Z., Engür, M. (2004). Sporcuların güdüsel yönelimlerinin empatik davranım biçimleri açısından değerlendirilmesi. Performans Dergisi, 10 (1), 3.
  • Mutlu, İ., (2008). Egzersiz yapan kişilerin boş zamanlarına yönelik tutumları üzerine bir araştırma (Kayseri ili örneği), Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı, Niğde.
  • Mutlu, İ., Yılmaz, B., Güngörmüş, H.A., Sevindi, T., Gürbüz, B., (2011). Bireyleri rekreasyonel amaçlı egzersize motive eden faktörlerin çeşitlere göre karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13(1), 54-61.
  • Oyar, Z.B., Aşçı, F.H., Çelebi, M., Mülazımoğlu, Ö., (2001). Spora katılım güdüsü ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması, Hacettepe Spor Bilimleri Dergi, 12 (2), 21-32.
  • Pehlivan, Z., (2013). Okullararası spor yarışmalarına katılanların sporu bırakma ve devam etme nedenleri, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 24 (3), 209-225.
  • Pelletier, L. G., Tuson, K. M., Fortier, M. S., Vallerand, R. J., Briere, N. M., & Blais, M. R. (1995). Toward a new measure of intrinsic motivation, extrinsic motivation, and amotivation in sports: The Sport Motivation Scale (SMS). J. of sport and Exercise Psychology, 17 (1), 35-53.
  • Pelletier, L., Vallerand, R., Blais, M., & Brière, N. (1991). Leisure Motivation Scale (lms-28). Online Erişim Adresi: http://www. er. uqam. ca/nobel/r26710/LRCS/echelles/EML28
  • Pigram J.,J. (2003) Motivation. Jenkins J.,M., Pigram J.,J. (Ed.) in Encyclopedia of Leisure and Outdoor Recreation (p.310-313) London: Routledge
  • Rogers, H. E. (2000). Development of a recreational exercise motivation questionnaire (Doctoral dissertation, Victoria University of Technology).
  • Rogers, H., & Morris, T. (2003). An overview of the development and validation of the Recreational Exercise Motivation Measure (REMM). In New approaches to exercise and sport psychology: theories, methods and applications. XIth European Congress of Sport Psychology (22-27 July), Book of Abstracts. Copenhagen (Vol. 144).
  • Ryan, R.M., Frederick, C.M., Lepes, D., Rubio N., Slendon, K.M., (1997). Intrinsic motivation and exercise adherence, Int. Journal of Sport Psychology, 28, 335-354.
  • Scanlan, T. K., Stein, G. L., & Ravizza, K. (1989). An in-depth study of former elite figure skaters: II. sources of enjoyment. J. of sport and exerci psychology, 11 (1), 65-83.
  • Sindik, J., Mandić, G. F., Schiefler, B., & Kondrič, M. (2013). Differences in the structure of motivation for participation in sport activities among sport students in three countries. Kinesiologia Slovenica, 19 (1), 14-31.
  • Sunay, H., Müniroğlu, S., Gündüz, N., (2004). Beden eğitimi ve spor öğretmenlik programlarının fiziksel aktiviteye güdülenme etkisi, Spormetre Bed. Eğt. ve Spor Bil. Dergisi, 11 (3), 101-107.
  • Şahin, D. B., & Gülleroğlu, H. D. (2013). Likert tipi ölçeklere madde seçmede kullanılan farklı madde analizi teknikleri ile oluşturulan ölçeklerin psikometrik özelliklerinin incelenmesi. E-AJI (Asian Journal of Instruction), 1 (2).
  • Şimşek, Y.K., (2010). Türk ekstrem sporcularının spora katılım güdüleri üzerine nitel bir araştırma, Anadolu Üniversitesi Beden Eğitimi Spor Bilimleri Dergisi, 5 (3), 107-118.
  • Şirin, F.E., (2008-a). Futbolcu kızların (12-15 yaş) spora katılım motivasyonlarının belirlenmesi, Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 6 (1), 1-7.
  • Şirin, F.E., Çağlayan, S.H., Çetin, Ç.M., İnce, A., (2008-b). Spor yapan lise öğrencilerinin spora katılım motivasyonlarına etki eden faktörlerin belirlenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 2 (2), 98-110.
  • Wankel, L. M., & Kreisel, P. S. (1985-a). Factors underlying enjoyment of youth sports: Sport and age group comparisons. Journal of sport psychology, 7 (1), 51-64.
  • Wankel, L. M., & Kreisel, P. S. (1985-b). Methodological considerations in youth sport motivation research: a comparison of open-ended and paired comparison approaches. Journal of Sport Psychology, 7(1), 65-74.
  • Weinberg, R. & Gould, D., (2003). Foundations of sport and exercises psychology. Human Kinetics, Second Edition, (52), 54-55.
  • Wing, L.P., (2010). Leisure Events Management, Sheffield Hollom University, 14-15.
  • Yan, H.J., Penny, M., (2004). Cultural influance in youths motivation on physical activity, Journal of Sport Behavior, 27 (4), 378.
  • Yılmaz, V. (2002). Çocuk sporlarında katılım motivasyonu çocuklar spora neden katılırlar. Atletizm ve Bilim, 46 (2), 26-39.
Toplam 57 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sırrı Cem Dinç 0000-0001-6915-4540

Özge Yavaş-tez 0000-0002-1948-1620

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2019
Kabul Tarihi 19 Mart 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dinç, S. C., & Yavaş-tez, Ö. (2019). Rekreasyonel Egzersize Motivasyon Ölçeği’nin (REMM) Çocuk Sporcular İçin Geçerlik ve Güvenirliğinin İncelenmesi: Kısa Form. Türk Spor Bilimleri Dergisi, 2(1), 74-85.

TÜBİTAK-ULAKBİM DERGİPARK AKADEMİK bünyesinde kurulan Türk Spor Bilimleri Dergisi Doçentlik başvurusu Ulusal Makale b maddesi kapsamındadır.