Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 58 - 66, 30.04.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.550550

Öz

Kaynakça

  • 1. Akarçay Ulutaş D, Akarçay Ö. Nitel veri analizi. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan, Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 423-437. 2. Bahadır Z, Certel Z, Yıldız Ö. Evaluation of life values of candidate teachers of physical education in terms of gender, class and playing sports. World Applied Sciences Journal, 2013; 23 (3): 309-314.3. Behets D. Value orientations of physical education preservice and inservice teachers. Journal of Teaching in Physical Education, 2001; 20: 144-154.4. Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Aydın, H, trans. ed. Konya: Eğitim, 2015.5. Cebeci S. Toplum ve devlet yapısında değerler eğitiminin rolü (Kırgızistan örneği). Değerler ve Eğitimi-II Sempozyum Bildirileri Kitabı. Kaymakcan, R, Tınaz, N, Altın, ZŞ, Zengin, M, Okudan, AY, Yiğit, H. eds. II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 16-18 Kasım 2012, İstanbul: Ertem, 2015: 619-628.6. Creswell JW. Nitel araştırma yöntemleri. Bütün, M, Demir, SB, trans. eds. Ankara: Siyasal, 2018.7. Cruz J, Boixadós M, Valiente L, Capdevilla L. Prevalent values in young Spanish soccer players. International Review for the Sociology of Sport, 1995; 30 (3-4), 353-371.8. Çiftçi S, Olaç FT, Aksakal NB, Yaman Ö. Değerler eğitiminde izciliğin yerine ilişkin izci lideri öğretmenlerin görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi (Ek Özel Sayısı), 2015; 13 (29), 415-437.9. Demirhan G. Sportif değerler ve eğitimi. Toplum ve Hekim, 2014; 29 (5), 351-355.10. Devine C, Telfer H. Beden eğitimi ve spor neden değerlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead, J, Telfer, H, Lambert, J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 13-33.11. Freeman P, Leslie A, Leger H, Williams C. Önemli başkalarının değerleri ne kadar önemlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead, J, Telfer, H, Lambert, J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 178-190.12. Gau L, James JD. A ten-value-type framework associated with spectator sports: A qualitative inquiry. 2013. Retrieved from http://sgo.sagepub.com/content/3/2/2158244013485580.short 13. Gökalp N. Kişi olmanın değeri ve değerlerin kişi olmadaki yeri. Değerler Eğitimi Dergisi, 2014; 12 (27), 123-134.14. Halstead JM, Taylor JM. Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 2000; 30 (2), 169-202.15. İyem C. Yeni çalışma etiği ve boş zaman çalışanları: Türkiye'deki profesyonel futbolcular örneği. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, 2011.16. Jones MI, Lavallee D. Exploring the life skills needs of British adolescent athletes. Psychology of Sport and Exercise, 2009; 10 (1), 159-167.17. Kaya S. İlköğretim okul yöneticilerinin, beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin okul spor programlarındaki fair play anlayışları: Bolu ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, 2011.18. Kılınç E. Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan, Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 409-453.19. Kirschenbaum H. 100 ways to enhance values and morality in schools and youth settings. Massachusetts: Allyn & Bacon Company, 1995.20. Kromerova E, Šukys S. Adolescent involvement in sports activities and internalisation of moral values. Baltic Journal of Sport & Health Sciences, 2016; 1 (100), 22-30.21. Öztürk Kuter F, Kuter M. Beden eğitimi ve spor yoluyla değerler eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 2012; 3 (6), 75-94.22. Özbek O. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu ilkelere uyma düzeyleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2003.23. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün, M, Demir, SB, trans. eds. Ankara: Pegem Akademi, 2018.24. Perenyi S. Human values of sport participant and non-participant Hungarian youth. Doctoral Dissertation, Semmelweis University, Budapest, Hungary, 2010.25. Punch KF. Sosyal araştırmalara giriş. Bayrak, D, Arslan, HB, Akyüz, Z, trans. Ankara: Siyasal, 2005.26. Schwartz SH. Universals in the content and structure of values: theoretical advances and empirical tests in 20 countries. In: Advances in Experimental Social Psychology, Zanna, MP, ed. San Diego: Academic, 1992: 1-65.27. Sezen G. Profesyonel ve amatör futbolcuların fair play anlayışları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2003.28. Sezen Balçıkanlı G. Profesyonel futbolcuların fair playe yönelik davranışları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2009.29. Simon RL. Sports, relativism, and moral education. In: Sports ethics: an anthology, Boxill, J, ed. USA: Blackwell, 2003.30. Stornes T, Ommundsen Y. Achievement goals, motivational climate and sportspersonship: a study of young handball players. Scandinavian Journal of Educational Research, 2004; 48 (2), 205-221.31. Stran M, Curtner-Smith MD. Influence of two preservice teachers’ value orientations on their interpretation and delivery of sport education. Sport, Education and Society, 2009; 14 (3), 339-352.32. Şahin M. Spor eylemlerinde etik değer sorunu. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana, 2003.33. Şencan, H. Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin, 2005.34. Tatlıdil E, Esgin Günder E. Küreselleşen değerlerin eğitim kurumları üzerine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 2013; 11 (26), 259-277.35. Tavşancıl E, Aslan E. İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon, 2001.36. Topan A. Ortaöğretim kurumlarında okullar arası futbol müsabakalarına katılan öğrencilerin fair play anlayışlarının kulüp deneyimlerine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2011.37. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2006.

Perceived Value of National Wrestlers

Yıl 2019, Cilt: 21 Sayı: 1, 58 - 66, 30.04.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.550550

Öz



The aim of
this research is the goals of the value detectors that we present to the
sportsmen of the national wrestlers. In the research, interview method was used
in qualitative research companies. The research group consisted of 7 national
wrestlers (1 female, 6 male) from Hatay Mustafa Kemal University, Çukurova
University and Mersin University in 2015-2016 Education Year. The data were
reached through the Personal Information Form (4 questions) and the
Semi-Structured Interview Form (5 questions). Content analysis method was used
for evaluation of the data. As a result of the research, it has been determined
that the most frequently stated values of national wrestlers' opinions about
the values they have gained from sports are self-confidence, respect, obeying
rules, cooperation, tolerance, responsibility, ambition, discipline and etc. It
is thought that sports gain the human values that are accepted in society and
tried to teach to individuals from a very early age.



Kaynakça

  • 1. Akarçay Ulutaş D, Akarçay Ö. Nitel veri analizi. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan, Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 423-437. 2. Bahadır Z, Certel Z, Yıldız Ö. Evaluation of life values of candidate teachers of physical education in terms of gender, class and playing sports. World Applied Sciences Journal, 2013; 23 (3): 309-314.3. Behets D. Value orientations of physical education preservice and inservice teachers. Journal of Teaching in Physical Education, 2001; 20: 144-154.4. Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Aydın, H, trans. ed. Konya: Eğitim, 2015.5. Cebeci S. Toplum ve devlet yapısında değerler eğitiminin rolü (Kırgızistan örneği). Değerler ve Eğitimi-II Sempozyum Bildirileri Kitabı. Kaymakcan, R, Tınaz, N, Altın, ZŞ, Zengin, M, Okudan, AY, Yiğit, H. eds. II. Uluslararası Değerler ve Eğitimi Sempozyumu, 16-18 Kasım 2012, İstanbul: Ertem, 2015: 619-628.6. Creswell JW. Nitel araştırma yöntemleri. Bütün, M, Demir, SB, trans. eds. Ankara: Siyasal, 2018.7. Cruz J, Boixadós M, Valiente L, Capdevilla L. Prevalent values in young Spanish soccer players. International Review for the Sociology of Sport, 1995; 30 (3-4), 353-371.8. Çiftçi S, Olaç FT, Aksakal NB, Yaman Ö. Değerler eğitiminde izciliğin yerine ilişkin izci lideri öğretmenlerin görüşleri. Değerler Eğitimi Dergisi (Ek Özel Sayısı), 2015; 13 (29), 415-437.9. Demirhan G. Sportif değerler ve eğitimi. Toplum ve Hekim, 2014; 29 (5), 351-355.10. Devine C, Telfer H. Beden eğitimi ve spor neden değerlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead, J, Telfer, H, Lambert, J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 13-33.11. Freeman P, Leslie A, Leger H, Williams C. Önemli başkalarının değerleri ne kadar önemlidir? In: Altyapı sporlarında ve beden eğitiminde değerler, Gürpınar B, trans, Whitehead, J, Telfer, H, Lambert, J, eds. Ankara: Nobel Akademik, 2016: 178-190.12. Gau L, James JD. A ten-value-type framework associated with spectator sports: A qualitative inquiry. 2013. Retrieved from http://sgo.sagepub.com/content/3/2/2158244013485580.short 13. Gökalp N. Kişi olmanın değeri ve değerlerin kişi olmadaki yeri. Değerler Eğitimi Dergisi, 2014; 12 (27), 123-134.14. Halstead JM, Taylor JM. Learning and teaching about values: a review of recent research. Cambridge Journal of Education, 2000; 30 (2), 169-202.15. İyem C. Yeni çalışma etiği ve boş zaman çalışanları: Türkiye'deki profesyonel futbolcular örneği. Doktora Tezi, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya, 2011.16. Jones MI, Lavallee D. Exploring the life skills needs of British adolescent athletes. Psychology of Sport and Exercise, 2009; 10 (1), 159-167.17. Kaya S. İlköğretim okul yöneticilerinin, beden eğitimi öğretmenlerinin ve öğrencilerinin okul spor programlarındaki fair play anlayışları: Bolu ili örneği. Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu, 2011.18. Kılınç E. Nitel araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik. In: Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Aslan, Ş, ed. Konya: Eğitim, 2018: 409-453.19. Kirschenbaum H. 100 ways to enhance values and morality in schools and youth settings. Massachusetts: Allyn & Bacon Company, 1995.20. Kromerova E, Šukys S. Adolescent involvement in sports activities and internalisation of moral values. Baltic Journal of Sport & Health Sciences, 2016; 1 (100), 22-30.21. Öztürk Kuter F, Kuter M. Beden eğitimi ve spor yoluyla değerler eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama, 2012; 3 (6), 75-94.22. Özbek O. Beden eğitimi öğretmenlerinin mesleki etik ilkeleri ve bu ilkelere uyma düzeyleri. Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2003.23. Patton MQ. Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri. Bütün, M, Demir, SB, trans. eds. Ankara: Pegem Akademi, 2018.24. Perenyi S. Human values of sport participant and non-participant Hungarian youth. Doctoral Dissertation, Semmelweis University, Budapest, Hungary, 2010.25. Punch KF. Sosyal araştırmalara giriş. Bayrak, D, Arslan, HB, Akyüz, Z, trans. Ankara: Siyasal, 2005.26. Schwartz SH. Universals in the content and structure of values: theoretical advances and empirical tests in 20 countries. In: Advances in Experimental Social Psychology, Zanna, MP, ed. San Diego: Academic, 1992: 1-65.27. Sezen G. Profesyonel ve amatör futbolcuların fair play anlayışları üzerine bir araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2003.28. Sezen Balçıkanlı G. Profesyonel futbolcuların fair playe yönelik davranışları ile empatik eğilim düzeyleri arasındaki ilişki. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2009.29. Simon RL. Sports, relativism, and moral education. In: Sports ethics: an anthology, Boxill, J, ed. USA: Blackwell, 2003.30. Stornes T, Ommundsen Y. Achievement goals, motivational climate and sportspersonship: a study of young handball players. Scandinavian Journal of Educational Research, 2004; 48 (2), 205-221.31. Stran M, Curtner-Smith MD. Influence of two preservice teachers’ value orientations on their interpretation and delivery of sport education. Sport, Education and Society, 2009; 14 (3), 339-352.32. Şahin M. Spor eylemlerinde etik değer sorunu. Doktora Tezi, Çukurova Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Adana, 2003.33. Şencan, H. Sosyal ve davranışsal ölçümlerde güvenilirlik ve geçerlilik. Ankara: Seçkin, 2005.34. Tatlıdil E, Esgin Günder E. Küreselleşen değerlerin eğitim kurumları üzerine etkisi. Değerler Eğitimi Dergisi, 2013; 11 (26), 259-277.35. Tavşancıl E, Aslan E. İçerik analizi ve uygulama örnekleri. İstanbul: Epsilon, 2001.36. Topan A. Ortaöğretim kurumlarında okullar arası futbol müsabakalarına katılan öğrencilerin fair play anlayışlarının kulüp deneyimlerine göre incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2011.37. Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin, 2006.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Spor Hekimliği
Bölüm Makeleler
Yazarlar

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2019
Kabul Tarihi 17 Nisan 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, M. (2019). Perceived Value of National Wrestlers. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(1), 58-66. https://doi.org/10.15314/tsed.550550
AMA Yıldız M. Perceived Value of National Wrestlers. Turk J Sport Exe. Nisan 2019;21(1):58-66. doi:10.15314/tsed.550550
Chicago Yıldız, Mehtap. “Perceived Value of National Wrestlers”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21, sy. 1 (Nisan 2019): 58-66. https://doi.org/10.15314/tsed.550550.
EndNote Yıldız M (01 Nisan 2019) Perceived Value of National Wrestlers. Turkish Journal of Sport and Exercise 21 1 58–66.
IEEE M. Yıldız, “Perceived Value of National Wrestlers”, Turk J Sport Exe, c. 21, sy. 1, ss. 58–66, 2019, doi: 10.15314/tsed.550550.
ISNAD Yıldız, Mehtap. “Perceived Value of National Wrestlers”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21/1 (Nisan 2019), 58-66. https://doi.org/10.15314/tsed.550550.
JAMA Yıldız M. Perceived Value of National Wrestlers. Turk J Sport Exe. 2019;21:58–66.
MLA Yıldız, Mehtap. “Perceived Value of National Wrestlers”. Turkish Journal of Sport and Exercise, c. 21, sy. 1, 2019, ss. 58-66, doi:10.15314/tsed.550550.
Vancouver Yıldız M. Perceived Value of National Wrestlers. Turk J Sport Exe. 2019;21(1):58-66.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.