Year 2018, Volume , Issue 6, Pages 157 - 173 2018-12-30

Evaluation of the Parents Opinions on Seljuk Values Education Project(SEDEP
Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Nuran Koyuncu [1] , Şakir Uçar [2]

16 48

In many countries, the interest of values education is increasing. Within this scope, some studies conducting in Turkey is remarkable. One of the most important of these studies is The Seljuk Values Education Project. (SEDEP). The study carried out with ‘’Constant Assessment Questionnaire Form’’ data which is qualitative research method with the operator parents of students who are implementers of the Project. The main purpose of the research is to lighten the studies on education of values and to contribute to shape future studies of SEDEP. When the findings are analyzed, it is stated that general opinion of parents is SEDEP creates a significant awareness on students, and SEDEP activities have a very important place in adopting values such as love, respect, tolerance, generosity and responsibility. One of the most important elements of the adoption of values by the students is to pay attention to their behavior as a role model.

Değerler, insanların hayatındaki işaret levhaları gibidir. Tehlikeli eğimlerde, kaygan zeminlerde kişilere yol gösterirler. Birçok ülkede değerler eğitimine olan ilgi giderek artmaktadır. Bu kapsamda Türkiye’de yapılan çeşitli çalışmalar göze çarpmaktadır. Bu çalışmaların en önemlilerinden birisi de Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi’dir. Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP), Konya ilindeki Selçuklu Belediyesi öncülüğünde paydaşları Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Selçuklu Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından, ilçedeki bütün okullarda uygulanmaktadır. Araştırmanın amacı değerler eğitimi üzerine yapılacak çalışmalara ışık tutmak ve SEDEP’in geleceğini şekillendirmeye katkı sunmaktır. Bu çalışma, öğrenci velileri ile Nitel Araştırma Yönteminde Betimsel bir yaklaşımla ve “Sabit Form Anket Görüşmesi” veri toplama aracı ile yapılmıştır. Veriler analiz edildiğinde velilerin genel kanaatlerinin, SEDEP’in öğrenciler üzerinde önemli bir farkındalık oluşturduğu, sevgi, saygı, hoşgörü, cömertlik, sorumluluk gibi değerleri benimsemelerinde SEDEP etkinliklerinin çok önemli bir yer tuttuğu ortaya çıkmıştır. Değerlerin öğrenciler tarafından benimsenmesinin ve hayata geçirilmesinin en önemli unsurlarından birinin, çocukların önündeki kişilerin rol model olarak davranışlarına dikkat etmeleri olduğu görülmektedir.

  • Aydın, M. Z. ve Gürler, A. Z. (2012). Okulda değerler eğitimi: yöntemler etkinlikler kaynaklar. Ankara: Nobel Yayın.
  • Baltacı, A. (2018) Nitel araştırmalarda örnekleme yöntemleri ve örnek hacmi sorunsalı üzerine kavramsal bir inceleme. Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 231-274.
  • Creswell, J. W. (1998). Qualitative inquiry and research design: Choosing among five tradition. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications.
  • Dey, I. (1993). Qualitative data analysis: a user-friendly guide for social scientists. London: Routledge Publications.
  • Ekşi, H. ve Katılmış, A. (2011). Karakter eğitimi el kitabı. Ankara: Nobel Yayın.
  • Genç, S. Z. ve Eryaman, M. Y. (2008). Değişen değerler ve yeni eğitim paradigması. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9 (1), 89-102
  • Kasapoğlu, A. (1992). Sosyoloji öğrencilerinin sosyal değer ve tutumları, Ankara Üniversitesi Dil Tarih Coğrafya Fakültesi Dergisi, 35(1), 141-158
  • Kıncal, R. (2007). Vatandaşlık bilgisi, Ankara: Nobel Yayın.
  • TDK (2016). Büyük Türkçe Sözlük. http://tdkterim.gov.tr/bts/. Erişim Tarihi: 10.12.2016
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2004). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • http://www.selcukludegerleregitimi.com. Erişim Tarihi: 05.01.2018
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Research Article
Authors

Orcid: 0000-0002-6696-9733
Author: Nuran Koyuncu

Orcid: 0000-0001-7298-3446
Author: Şakir Uçar

Bibtex @research article { tudear511608, journal = {Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi}, issn = {2149-9845}, address = {Mehmet BAHÇEKAPILI}, year = {2018}, volume = {}, pages = {157 - 173}, doi = {}, title = {Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Koyuncu, Nuran and Uçar, Şakir} }
APA Koyuncu, N , Uçar, Ş . (2018). Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, (6), 157-173. Retrieved from http://dergipark.org.tr/tudear/issue/42473/511608
MLA Koyuncu, N , Uçar, Ş . "Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2018): 157-173 <http://dergipark.org.tr/tudear/issue/42473/511608>
Chicago Koyuncu, N , Uçar, Ş . "Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi (2018): 157-173
RIS TY - JOUR T1 - Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi AU - Nuran Koyuncu , Şakir Uçar Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 157 EP - 173 VL - IS - 6 SN - 2149-9845- M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Turkish Journal of Religious Education Studies Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi %A Nuran Koyuncu , Şakir Uçar %T Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi %D 2018 %J Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi %P 2149-9845- %V %N 6 %R %U
ISNAD Koyuncu, Nuran , Uçar, Şakir . "Selçuklu Değerler Eğitimi Projesi (SEDEP) ile İlgili Veli Görüşlerinin Değerlendirilmesi". Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi / 6 (December 2019): 157-173.