BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 177 - 194, 22.05.2015
https://doi.org/10.17497/tuhed.185615

Öz

The subjects of this study are, preparation process of the History Teacher Special Field Competences, methods of data collection and analysis, to explain the problems and solutions and to make a brief statement prepared competences. Above mentioned competencies are made by a commission which is created by Ministry of National Education (MONE) and the General Directorate of Teacher Training and Development (ÖYGGM)

Kaynakça

  • ABD Öğretmen Standartları ile ilgili web adresleri (2012) Erişim Tarihi: 19:05.2012, http://www.eed.state.ak.us/standards/pdf/teacher.pdf,
  • http://www.educationworld.com/standards/national/index.shtml
  • http://www.nchs.ucla.edu/Standards/
  • MEB, (2008) http://oyegm.meb.gov.tr/sayfa.php?id=11, Erişim Tarihi: 18.05.2012.
  • MEB, (2005) TEDP Tanıtım Broşürü, 2005.
  • MEB, (2006) http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, PKM, http://projeler.meb.gov.tr/pkmtr/ tamamlanan projeler temel eğitime destek programı, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, (2009) http://otmg.meb.gov.tr/etkinlik_odak_grup_seminer.html, Erişim tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, (2011) http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/TARİH/TARİH.pdf, Erişim Tarih:19.05.2012
  • MEB, (2012a) abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/AB/compendium.doc, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • MEB, (2012b) otmg.meb.gov.tr/.../..., Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • MEB, (2012c) http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/TAR%C4%B0H/TAR%C4%B0H.pdf, Erişim Tarihi: 21.05.2012.
  • Ministerial Council on Education, (2003),
  • http://www.mceetya.edu.au/verve/_resources/national_framework_file.pdf, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • Ministry of Education: New Zealand, (1999),
  • http://www.oecd.org/dataoecd/48/47/48727127.pdf Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • NBPTS, 2002,http://www.nbpts.org/userfiles/file/what_teachers.pdf, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • PGCE, (2012) http://www.education.gov.uk/get-into-teaching/teacher-training-options/pgce.aspx, Erişim tarihi 19.05.2012.
  • Tarih Eğitimcileri Derneği, (2012) www.tarihegitimcileri.org.tr/, Erişim Tarihi: 21.05.2012.
  • TDA, (2007) http://www.nycbers.org/pdf/tda_2007.pdf, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • The Teaching Council, (2009), www.teachingcouncil.ie/_.../Registration_R... Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • Türkçe Sözlük (2012), http://www.tdk.gov.tr , Erişim Tarihi: 26.04.2012.

TARİH ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN HAZIRLANMASI

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 1, 177 - 194, 22.05.2015
https://doi.org/10.17497/tuhed.185615

Öz

Tarih Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin hazırlanma süreci, veri toplama yöntem ve analizleri, karşılaşılan sorunlar ve çözümlerinin anlatılması ve hazırlanan yeterliklerin kısa bir açıklamasının yapılması bu çalışmanın konusudur. Adı geçen yeterlikler Millî Eğitim Bakanlığı (MEB), Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü (ÖYGGM) tarafından oluşturulan bir komisyon tarafından yapılmıştır.

Komisyon çalıştığı sürece gelen bütün yorum ve fikirlere açık olmuş hatta konuyla ilgili kişilere bizzat düşünceleri anketler ve görüşmeler vasıtasıyla sorulmuştur. Yeterlik taslağımız iki kez anket haline getirilip sorgulanmıştır. Anketlerimiz birinci de 357 kişi, ikincide ise 85 kişiye ulaştırılmıştır. Sonuç olarak ilk anketimizde 155 kişiden geri bildirim alınmış. 2. Anketimiz ise 85 kişinin ortak çalışması ile rapor haline getirilmiştir. Tarih Öğretmeni Özel Alan Yeterliklerinin taslağı son aşamada yine ÖYGGM tarafından 166 kurum ve kuruluşa gönderilerek paydaş görüşleri istenmiş ve bu kurum ve kuruluşların 127’sinden geri bildirim alınabilmiştir.

Tarih Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda çalışan toplam 15700 tarih öğretmenini ve yükseköğretim kurumlarının öğretmen yetiştiren programlarındaki öğrenci ve akademisyenleri ilgilendirmektedir. Eğitim hizmetinden yararlanan öğrencileri ve velilerini de hesaplarsak oldukça geniş bir kitleyi ilgilendiren bir konudur. Konuyla ilgili olarak farkındalık oluşturulması önemlidir. Ayrıca öğretmen seçimleri yapılan KPSS sınav sisteminde de tarih öğretmeni seçiminde hazırlanan bu yeterliklerin esas alınması gereklidir. Bunun yanı sıra Kariyer Basamaklarını belirleyecek sınavların yapılması durumunda da Tarih Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri kriter olarak göz önünde bulundurulmalıdır.

 

Anahtar Kelimeler: Tarih Eğitimi; Tarih Öğretmeni Özel Alan Yeterlikleri; Yeterlik

 

PREPARATION OF HISTORY TEACHER SPECIAL FIELD COMPETENCES 

Abstract: The subjects of this study are, preparation process of the History Teacher Special Field Competences, methods of data collection and analysis, to explain the problems and solutions and to make a brief statement prepared competences. Above mentioned  competencies are made by a commission which is created by Ministry of National Education (MONE) and the General Directorate of Teacher Training and Development (ÖYGGM).

The Commission was open to all comers as long as the comments and ideas even personally thought the subject was asked to relevant people through questionnaires and interviews. Competency has been questioned brought into the draft questionnaire twice. The questionnaire was delivered first 357 people and the second to 85 people. As a result, our first survey feedback received from 155 people. The second questionnaire was converted into a report by the joint work of 85 people. Final stage the draft of History Teacher Special Field Competences again sent to 166 stakeholders were asked their opinions and institutions could be taken by ÖYGGM feedback from 127 of these institutions.

History Teacher Special Field Competences concerns 15700 history teachers who   working in MONE, and history teacher student and academics in teacher education programs in higher education institutions. If we calculate the students and their parents who benefit from the educational services is an issue that concerns a wide audience. It is important to create awareness on the issue. In addition, teachers prepared elections held on KPSS test system is required to be taken into consideration in the selection of this history teacher competence. In addition to making the case that his career will determine the examiners should be considered as criteria in History Teacher Special Field Competences.

Keywords: History Education; History Teacher Special Field Competences;  Competence

Kaynakça

  • ABD Öğretmen Standartları ile ilgili web adresleri (2012) Erişim Tarihi: 19:05.2012, http://www.eed.state.ak.us/standards/pdf/teacher.pdf,
  • http://www.educationworld.com/standards/national/index.shtml
  • http://www.nchs.ucla.edu/Standards/
  • MEB, (2008) http://oyegm.meb.gov.tr/sayfa.php?id=11, Erişim Tarihi: 18.05.2012.
  • MEB, (2005) TEDP Tanıtım Broşürü, 2005.
  • MEB, (2006) http://otmg.meb.gov.tr/YetGenel.html, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, PKM, http://projeler.meb.gov.tr/pkmtr/ tamamlanan projeler temel eğitime destek programı, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, (2009) http://otmg.meb.gov.tr/etkinlik_odak_grup_seminer.html, Erişim tarihi: 19.05.2012.
  • MEB, (2011) http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/TARİH/TARİH.pdf, Erişim Tarih:19.05.2012
  • MEB, (2012a) abdigm.meb.gov.tr/eski_site/uaorgutler/AB/compendium.doc, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • MEB, (2012b) otmg.meb.gov.tr/.../..., Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • MEB, (2012c) http://otmg.meb.gov.tr/yeterlikdos/TAR%C4%B0H/TAR%C4%B0H.pdf, Erişim Tarihi: 21.05.2012.
  • Ministerial Council on Education, (2003),
  • http://www.mceetya.edu.au/verve/_resources/national_framework_file.pdf, Erişim Tarihi: 19.05.2012.
  • Ministry of Education: New Zealand, (1999),
  • http://www.oecd.org/dataoecd/48/47/48727127.pdf Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • NBPTS, 2002,http://www.nbpts.org/userfiles/file/what_teachers.pdf, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • PGCE, (2012) http://www.education.gov.uk/get-into-teaching/teacher-training-options/pgce.aspx, Erişim tarihi 19.05.2012.
  • Tarih Eğitimcileri Derneği, (2012) www.tarihegitimcileri.org.tr/, Erişim Tarihi: 21.05.2012.
  • TDA, (2007) http://www.nycbers.org/pdf/tda_2007.pdf, Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • The Teaching Council, (2009), www.teachingcouncil.ie/_.../Registration_R... Erişim Tarihi: 20.05.2012.
  • Türkçe Sözlük (2012), http://www.tdk.gov.tr , Erişim Tarihi: 26.04.2012.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Ümmügülsüm Candeğer

Yayımlanma Tarihi 22 Mayıs 2015
Gönderilme Tarihi 12 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Candeğer, Ü. (2015). TARİH ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİNİN HAZIRLANMASI. Turkish History Education Journal, 4(1), 177-194. https://doi.org/10.17497/tuhed.185615



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT