Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TARİH VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATATÜRK İLKELERİNE İLİŞKİN BİLİŞSEL YAPILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞI İLE BELİRLENMESİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 43 - 68, 27.04.2018
https://doi.org/10.17497/tuhed.342546

Öz

Bu araştırma ile tarih ve sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Atatürk
İlkelerine ilişkin bilişsel yapıları Kelime İlişkilendirme Testi (KİT)
aracılığı ile belirlenmeye çalışılmıştır. Tarama Modeli kullanılan bu
araştırmanın, çalışma grubunu 2015-2016 eğitim öğretim yılında Gaziosmanpaşa
Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenim gören 40 sosyal bilgiler öğretmenliği
4. sınıf öğrencisi ile 40 pedagojik formasyon eğitimi alan tarih bölümü 4.
Sınıf öğrencisi olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada veri
toplama aracı olarak Kelime ilişkilendirme Testi (KİT) kullanılmıştır. Atatürk
İlkelerini oluşturan 6 anahtar kavram kullanılarak KİT oluşturulmuştur.
Verilerin analizinde ise anahtar kavramlara verilen cevap kavramların frekans
tabloları oluşturularak ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir.  Elde edilen frekans tablosu sonuçlarına göre
kavram ağı haritası çizilmiştir.  Kavram
ağı sonuçlarına göre, tarih öğretmen adaylarının Atatürk ilkelerine yönelik
doğru ve anlamlı ilişkiler kurduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ancak, tarih öğretmen
adayları Atatürk ilkelerini kendi arasında bağdaştıramamış ve ilkeler
arasındaki çoklu ilişkiyi kuramamışlardır. Bu da onların bilişsel yapılarında
Atatürk ilkelerinin birbirlerinden büyük oranda ilişkisiz ve kopuk olduğunu göstermektedir.  Sosyal bilgiler öğretmen adayları ise Atatürk
ilklerine yönelik doğru ve anlamlı ilişkiler kurmuşlardır. Ayrıca elde edilen
sonuca göre, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının Atatürk İlkelerini kendi aralarında
kuvvetli bir şekilde bağdaştırdığını göstermektedir. Böylelikle sosyal bilgiler
öğretmen adaylarının bilişsel yapılarında Atatürk İlkelerinin kendi arasında
kuvvetli bir şekilde ilişkilendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. ve Arslan, Y. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Kavramlarını Kazanma Durumu Ve Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 18
  • Atasoy, B. (2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara
  • Aycan, Y. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramları Anlama Düzeyleri Ve Kavram Yanılgıları (Gördes Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Aydemir, A. (2014). Ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin beşeri coğrafya kavramlarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığı ile incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bahar, M. ve Özatlı, N.S. (2003). Kelime İlişkilendirme Yöntemi ile Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 75-85.
  • Bahar, M. ve Kılıç, F. (2001). Kelime İletişim Testi Yöntemi İle Atatürk İlkeleri Arasındaki Kavramsal Bağların Araştırılması. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu.
  • Bahar, M., Alex H. Johnstone ve Sutcliffe, R. (1999). Investigation Of Students’ Cognitive Structure İn Elementary Genetics Through Word Association Tests. Journal Of Biological Education, 33(134).
  • Büyüköztürk, Ş. vd.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. 7. Baskı Ankara
  • Candan, A. S. (1998). Kavramlara Dayalı Tarih Öğretimi, Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Candan, A. S. (2009). Tarih Öğretim Yöntemleri, (Ed. Editörler: M. Demirel - Đ. Turan), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Candan, A. S. ve Koçer, Ö.(2013). Tarih Dersindeki Kavramların Algılanma Düzeylerine İlişkin Bir Değerlendirme. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. Cilt. 2. Sayı: 1
  • Cardellini, L. ve Bahar, M. (2000). Monitoring the learning of chemistry through word association tests. Australian Chemistry Resource Book,19, 59-69.
  • Çifçi, S. (2009). Kelime Çağrışımlarının Cinsiyet Değişkenine Göre Gösterdiği Temel Nitelikler Üzerine Bir Deneme. Turkish Studies, 4(3), 633-654.
  • Deveci, H., Köse Çengelci, T. ve Bayır Gürdoğan, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi uygulaması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 16
  • Dilek, D.(2007). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi, Nobel Yayın, Ankara,
  • Ercan, F., Taşdere, A. ve Ercan N. (2010). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Bilişsel Yapının ve Kavramsal Değişimin Gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi (TÜFED), 7(2), 136-154.
  • Eren, F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bilişim teknolojileri algılarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Işıklı, M., Taşdere, A. ve Göz, N.L. (2011). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Atatürk İlkelerine Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 50-72.
  • İnel, Y.,Akar, C. ve Üztemur, S.S. (2016). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yönetim biçimleri kavramlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla tespiti. Tarih Okulu Dergisi.Sayı 28.ss.523-540
  • Karatekin, K., Elvan, Ö. (2016). 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokrasi Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 16, (USBES Özel Sayı II)
  • Kaya, B. ve Akış, A. (2015). Coğrafya öğrencilerinin “hava” kavramıyla ilgili bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi ile belirlenmesi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 10/7, ANKARA
  • Kaya, M. F. ve Taşdere, A. (2016). İlkokul Türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: kelime ilişkilendirme testi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 11/9 ss. 803-820
  • Kaymakçı, S. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının inkılâp tarihi ögretiminde kullanılan bazı kavramları anlama düzeyi. Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi. I.ss190-207
  • Kömürcü, Z. (2002). İkögretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramların Kazandırılma Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • MEB (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu 6., 7. ve 8. Sınıflar. Ankara:Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, H. Ve Tarhan, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching). ss14
  • Nakiboğlu, C. (2008). Using Word Associations for Assessing Nonmajor Science Students’ Knowledge Structure Before and After General Chemistry Instruction: The Case of Atomic Structure. Chemical Educational Research Practice, 9, 309-322
  • Safran, M. (1998). İnkılâp Tarihi Öğretimine Yaklaşım Sorunları. G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 18 Sayı: 3, Ankara: G.Ü. Yay.
  • Tokcan, H. ve Yiter E. (2017). 5. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Afetlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) Aracılığıyla İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 18, Sayı 1, Nisan 2017, Sayfa 115-129
  • Ulusoy, K. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının laiklik kavramının öğretimi ile ilgili görüşleri. MEB Dergisi.Sayı 185. Yalvaç, H.G. (2008). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Zihinsel Yapısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yalvaç Hastürk, H.G. (2013). Öğretmen Adaylarının Bazı Çevre Konularına İlişkin Zihinsel Yapılarındaki Değişimlerin Otantik Öğrenme Ortamlarında İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.

DETERMINATION of HISTORY and SOCIAL STUDIES TEACHER CANDIDATES’ COGNITIVE STRUCTURES on ATATURK PRINCIPLES VIA WORD ASSOCIATION TEST

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 43 - 68, 27.04.2018
https://doi.org/10.17497/tuhed.342546

Öz

The aim of this study is to
determine the pre-service history and social studies teachers' cognitive
structure about principles of Ataturk through the word association test (WAT).
In this research, general survey model was used; the study group consisted of a
total of 80 students, 40 of whom were the fourth-grade social studies
pre-service teachers and 40 fourth-grade history students taking pedagogical
formation education in Gaziosmanpaşa University Faculty of Education  in the 2015-2016 academic year. The word
association test (WAT) was used as data collection tool in the study. WAT was
formed by using 6 key concepts forming Atatürk Principles. In the analysis of
the data, the frequency tables of answer concepts given to key concepts were
formed and examined in detail. The conceptual network map was drawn according
to the obtained frequency table results. According to the results of conceptual
relational network, the pre-service history teachers established accurate and
meaningful relations with Atatürk principles. However, pre-service history
teachers could not associate Atatük principles with each other and could not
establish multiple relationship between principles, and this showed that
Atatürk's principles were largely unrelated and disconnected from each oher in
their cognitive structures while pre-service social studies teacher established
accurate and meaningful relations with Atatürk principles. Moreover, the
results revealed that pre-service social studies teachers strongly associated
Atatük principles with each other, so it was achieved that pre-service social
studies teachers strongly associated the Atatürk's principles with each other
in their cognitive structures.

Kaynakça

  • Akınoğlu, O. ve Arslan, Y. (2007). Türkiye’de Ortaöğretim Öğrencilerinin Tarih Kavramlarını Kazanma Durumu Ve Değerlendirilmesi. Sosyal Bilimler Dergisi Sayı: 18
  • Atasoy, B. (2002). Fen Öğrenimi ve Öğretimi. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Ankara
  • Aycan, Y. (2010). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramları Anlama Düzeyleri Ve Kavram Yanılgıları (Gördes Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Aydemir, A. (2014). Ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin beşeri coğrafya kavramlarına ilişkin algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığı ile incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Bahar, M. ve Özatlı, N.S. (2003). Kelime İlişkilendirme Yöntemi ile Lise 1. Sınıf Öğrencilerinin Canlıların Temel Bileşenleri Konusundaki Bilişsel Yapılarının Araştırılması. Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 5(1), 75-85.
  • Bahar, M. ve Kılıç, F. (2001). Kelime İletişim Testi Yöntemi İle Atatürk İlkeleri Arasındaki Kavramsal Bağların Araştırılması. X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu.
  • Bahar, M., Alex H. Johnstone ve Sutcliffe, R. (1999). Investigation Of Students’ Cognitive Structure İn Elementary Genetics Through Word Association Tests. Journal Of Biological Education, 33(134).
  • Büyüköztürk, Ş. vd.(2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Akademi. 7. Baskı Ankara
  • Candan, A. S. (1998). Kavramlara Dayalı Tarih Öğretimi, Yayınlanmamıs Yüksek Lisans Tezi, Ankara: Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Candan, A. S. (2009). Tarih Öğretim Yöntemleri, (Ed. Editörler: M. Demirel - Đ. Turan), Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
  • Candan, A. S. ve Koçer, Ö.(2013). Tarih Dersindeki Kavramların Algılanma Düzeylerine İlişkin Bir Değerlendirme. Tarih Kültür ve Sanat Araştırmaları Dergisi. Cilt. 2. Sayı: 1
  • Cardellini, L. ve Bahar, M. (2000). Monitoring the learning of chemistry through word association tests. Australian Chemistry Resource Book,19, 59-69.
  • Çifçi, S. (2009). Kelime Çağrışımlarının Cinsiyet Değişkenine Göre Gösterdiği Temel Nitelikler Üzerine Bir Deneme. Turkish Studies, 4(3), 633-654.
  • Deveci, H., Köse Çengelci, T. ve Bayır Gürdoğan, Ö. (2014). Öğretmen adaylarının sosyal bilimler ve sosyal bilgiler kavramlarına ilişkin bilişsel yapıları: kelime ilişkilendirme testi uygulaması. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 16
  • Dilek, D.(2007). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi, Nobel Yayın, Ankara,
  • Ercan, F., Taşdere, A. ve Ercan N. (2010). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Bilişsel Yapının ve Kavramsal Değişimin Gözlenmesi. Türk Fen Eğitimi Dergisi (TÜFED), 7(2), 136-154.
  • Eren, F. (2012). İlköğretim öğrencilerinin bilişim teknolojileri algılarının kelime ilişkilendirme testi kullanılarak incelenmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Işıklı, M., Taşdere, A. ve Göz, N.L. (2011). Kelime İlişkilendirme Testi Aracılığıyla Öğretmen Adaylarının Atatürk İlkelerine Yönelik Bilişsel Yapılarının İncelenmesi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 50-72.
  • İnel, Y.,Akar, C. ve Üztemur, S.S. (2016). Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin yönetim biçimleri kavramlarına yönelik algılarının kelime ilişkilendirme testi aracılığıyla tespiti. Tarih Okulu Dergisi.Sayı 28.ss.523-540
  • Karatekin, K., Elvan, Ö. (2016). 8. Sınıf Öğrencilerinin Demokrasi Kavramına İlişkin Bilişsel Yapıları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 16, (USBES Özel Sayı II)
  • Kaya, B. ve Akış, A. (2015). Coğrafya öğrencilerinin “hava” kavramıyla ilgili bilişsel yapılarının kelime ilişkilendirme testi ile belirlenmesi. Turkish Studies International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 10/7, ANKARA
  • Kaya, M. F. ve Taşdere, A. (2016). İlkokul Türkçe eğitimi için alternatif bir ölçme değerlendirme tekniği: kelime ilişkilendirme testi. Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic. Volume 11/9 ss. 803-820
  • Kaymakçı, S. (2012). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının inkılâp tarihi ögretiminde kullanılan bazı kavramları anlama düzeyi. Sosyal Bilimler Arastırmaları Dergisi. I.ss190-207
  • Kömürcü, Z. (2002). İkögretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Yer Alan Kavramların Kazandırılma Düzeyi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Egitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara
  • MEB (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu 6., 7. ve 8. Sınıflar. Ankara:Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Memişoğlu, H. Ve Tarhan, E. (2016). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin kavram öğretimine ilişkin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching). ss14
  • Nakiboğlu, C. (2008). Using Word Associations for Assessing Nonmajor Science Students’ Knowledge Structure Before and After General Chemistry Instruction: The Case of Atomic Structure. Chemical Educational Research Practice, 9, 309-322
  • Safran, M. (1998). İnkılâp Tarihi Öğretimine Yaklaşım Sorunları. G.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 18 Sayı: 3, Ankara: G.Ü. Yay.
  • Tokcan, H. ve Yiter E. (2017). 5. Sınıf Öğrencilerinin Doğal Afetlere İlişkin Bilişsel Yapılarının Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) Aracılığıyla İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD) Cilt 18, Sayı 1, Nisan 2017, Sayfa 115-129
  • Ulusoy, K. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler öğretmen adaylarının laiklik kavramının öğretimi ile ilgili görüşleri. MEB Dergisi.Sayı 185. Yalvaç, H.G. (2008). İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Zihinsel Yapısına Etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Yalvaç Hastürk, H.G. (2013). Öğretmen Adaylarının Bazı Çevre Konularına İlişkin Zihinsel Yapılarındaki Değişimlerin Otantik Öğrenme Ortamlarında İncelenmesi ve Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma ve İnceleme Makaleleri
Yazarlar

Yasemin Er Tuna

Yayımlanma Tarihi 27 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2017
Kabul Tarihi 15 Mart 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Er Tuna, Y. (2018). TARİH VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATATÜRK İLKELERİNE İLİŞKİN BİLİŞSEL YAPILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME TESTİ ARACILIĞI İLE BELİRLENMESİ. Turkish History Education Journal, 7(1), 43-68. https://doi.org/10.17497/tuhed.342546



DUYURULAR: 

1- APA7 Yazım Kuralları:

Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.

2- Erken Görünüm:

TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır. 

3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası: 

Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.

4- Etik Kurul Onayı: 

25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir.  Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır. 


10829

Turkish History Education Journal's site and metadata are licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License

Permissions beyond the scope of this license are available at COPYRIGHT