Bu
çalışmanın amacı, konaklama sektörü çalışanlarının hizmet verme
yatkınlıklarının ölçülmesinde, Brown, Mowen ve Donavan (2002) tarafından
geliştirilen Hizmet Verme Yatkınlığı Ölçeğinin Türkçe geçerleme çalışmasının
yapılmasıdır. Hizmet sunumundan zevk alma ve gereksinimleri karşılama alt
faktörlerinden oluşan ölçek SPSS 20 ve LISREL 8.80 ile çeşitli analizlere tabi
tutulmuştur. Analizler sonucunda 12 maddelik orijinal ölçeğe alternatif olarak uyum
ölçütleri daha uyumlu olan ve 6 maddeden oluşan Hizmet Verme Yatkınlığı
ölçeğinin kullanılması önerilmektedir. Böylelikle ölçeğin Türkçe olarak daha
anlamlı olabilecek maddelerle geliştirileceği düşünülmektedir.
The
purpose of this study was to investigate the hospitality sector workers service
orientation level and the service orientation scale which is developed by
Brown, Mowen and Donavan (2002) Turkish version
validation study. The scale which consist of Enjoyment and Needs factors was
analyzed with SPSS 20 and LISREL 8.80 programs. As a result of analysis alternative of 12-item scale 6-item scale
which is more compatible was suggested. In this way it is though that Turkish
version scale can be validated by more meaningful items.
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com