Under increasing
competition, advertising is one of the most effective methods for brands to
reach their customers in their marketing communication processes. Rate of
celebrity usage in advertisement is 50% in world average whilst 70% in Turkey.
In this study, it is aimed to analyse the relationship between brand trust and
brand sympathy by specifying the brand equity dimensions of celebrity usage in
brand communication. It is also aimed to show dependency of these relations on
sectoral content of advertisement even include same celebrity.
Brans Equity Brand Communication Celebrity Branding Brand Trust Brand Sympathy
Artan rekabet koşullarında
reklamlar, markaların pazarlama iletişimi süreçlerinde tüketicilere ulaşırken
kullandıkları en etkili yöntemlerden biridir. Dünyada her iki reklamdan birinde
ünlü kullanımına yer verilirken, Türkiye’de bu oranın %70’leri geçtiği
belirtilmektedir. Çalışmanın amacı, marka iletişiminde ünlü kullanımının marka
denkliği boyutlarının belirlenerek, reklamda ünlü kullanımıyla markaya olan
güven ve marka sempatikliği arasındaki ilişkilerin incelenmesidir. Ayrıca, bu
ilişkilerin, ünlünün kullanıldığı farklı sektör reklamlarına bağlı olarak
değişip değişmediğini ortaya koymak hedeflenmiştir.
Marka Denkliği Marka İletişimi Ünlü Markalaması Marka Güveni Marka Sempatikliği
Bölüm | MAKALELER |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi |
______________________________________________________
Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213 61080 TRABZON
e-mail : uiiidergisi@gmail.com