Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ENTREPRENEURSHIP LITERATURE: A STUDY ON POSTGRADUATE THESES IN TURKEY

Yıl 2017, 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 137 - 148, 15.09.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.323649

Öz

Development
of entrepreneurship is followed by economic, social and cultural development,
so entrepreneurship is a vital term for all of the segments of the society.
Entrepreneurship is based on people, society and its needs. Approaching the
unresolved problems with a different perspective and producing business ideas
accordingly is the main task of the entrepreneur. While satisfying the needs of
individuals and society with effective entrepreneurship, the entrepreneur
provides social and economic benefits. This study, examining postgraduate
theses on entrepreneurship in Turkey, is related with the importance,
characteristics and the types of entrepreneurship. Postgraduate theses on
entrepreneurship are taken into consideration through content analysis. The
quantitative and qualitative increase in academic work on entrepreneurship is
anticipated to have an impact on the creation of new enterprises.

Kaynakça

  • Audretsch, D. B. (2003). Entrepreneurship: A survey of the literature. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. s:1.
  • Aykan, E. (2012). Girişimciliğin Değişen Yüzü: Ekogirişimcilik. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 17(3). s:196.
  • Baş, M. ve Mısırdalı Yangil, F., Aygün, S. (2014). Entelektüel Sermaye Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi: 2002-2012 Dönemi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), s:207-226.
  • Başer, H. ve Büber, R., (2012).İş Kurma Amacı Olan Adayların Girişimcilik Özelliklerinin Ölçülmesi: Aydın İli’nde Bir Uygulama Sosyal ve beşeri bilimler dergisi C.4 S.1 : 135-143.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4 (1), s:167-197.
  • Berglann, H. vd. (2011). Entrepreneurship: Origins and Returns. Labour Economics, 18(2), 180-193.
  • Bosma, N. ve Levie, J., (2009). Global Entrepreneurship Monitor:2009 Executive Report s: 28-33.
  • Casson, C. ve Casson, M. (2014).The History of Entrepreneurship: Medieval Origins of a Modern Phenomenon Business History, 56(8), Doı: 10.1080/00076791.2013.867330, s:1223-1242.
  • Durukan, T. (2006). Dünden Bugüne Girişimcilik ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi, http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/COMU/978/Tulin_Durukan_Makale.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Duygulu, E. ve Sezgin, O. B. (2014). Türkiye’de Örgütsel Davranış Yazını: Doktora Tezlerine Yönelik Bir İnceleme. İş ve İnsan Dergisi 2(1), s:17-28.
  • Grégoire, D. A., Corbett, A. C. ve McMullen, J. S. (2011). The cognitive perspective in entrepreneurship: An agenda for future research. Journal of Management Studies, 48(6), 1443-1477.
  • Hisrich, R. D. ve Peters, M. D. (2001). Creativity and The Business İdea. Entrepreneurship. New York: McGraw Hill, s:164-93.
  • Karadal, H., (2014). Girişimcilik. Beta Yayınları, 3.Baskı, s:23-45.
  • Kızılgöl, Ö. ve İşgüden B., (2008). Bandırma’nın Girişimcilik Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2: 257-279.
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Selçuk İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 21- 28.
  • Kurtuldu, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kurumsal Girişimcilik ve Performansa Etkisi. Gazi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sağlık Kurumları İşletmeciliği Anabilim Dalı. Doktora Tez. s:2.
  • Küçük, O. (2005). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Rodríguez-Pose, A., ve Hardy, D. (2015). Cultural diversity and entrepreneurship in England and Wales. Environment & Planning A, 47(2), 392-411.
  • Saygın, M.(2016), Kültürel Sermaye, Beşeri Sermaye ve Sosyal Sermayenin Girişimci Kişilik Özelliklerine Etkisi: İç Anadolu Bölgesi Genç Girişimciler Kurulu Örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi, s:67.
  • Wang, Q. ve Morrell, E. (2015). Gender and entrepreneurship revisited from a community perspective: experiences in a new immigrant gateway and beyond. Environment & Planning A, 47(12), 2645-2662.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. s:227.
  • Zeynel, D. (2000). Tarım Ekonomisi, 5. Basım, Ekin Kitabevi, Bursa. s:10-11.

GİRİŞİMCİLİK YAZINI: TÜRKİYE’DEKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERE YÖNELİK BİR İNCELEME

Yıl 2017, 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi, 137 - 148, 15.09.2017
https://doi.org/10.18092/ulikidince.323649

Öz

Girişimciliğin gelişmesini
ekonomik, sosyal ve kültürel gelişme izlemektedir. Bu bakımdan girişimcilik,
her kesimin üzerinde önemle durduğu bir konu haline gelmiştir. Girişimciliğin
temelinde insan, toplum ve onun ihtiyaçları vardır. Çözülemeyen sorunlara farklı
bakış açılarıyla yaklaşarak buna göre iş fikirleri üretmek, girişimcinin
başlıca görevidir. Etkin bir girişimcilik ile bireylerin ve toplumun
ihtiyaçları karşılanırken, girişimci de sosyal ve ekonomik kazanç
sağlamaktadır.
Girişimcilik ile ilgili Türkiye’de yapılmış lisansüstü
tezlerin incelendiği bu çalışmada, girişimcilik konusunda literatüre dayalı
kavramsal çerçeve ortaya konulmaktadır. Çalışmada, girişimcilik konulu
lisansüstü tezler içerik analizi kapsamında ele alınmıştır. Girişimcilik ile ilgili
çalışmaların niceliksel ve niteliksel olarak artmasının, girişimciliğin
gelişmesinde etkin olacağı öngörülmektedir.

Kaynakça

  • Audretsch, D. B. (2003). Entrepreneurship: A survey of the literature. Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities. s:1.
  • Aykan, E. (2012). Girişimciliğin Değişen Yüzü: Ekogirişimcilik. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 17(3). s:196.
  • Baş, M. ve Mısırdalı Yangil, F., Aygün, S. (2014). Entelektüel Sermaye Alanında Yapılan Lisansüstü Tez Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi: 2002-2012 Dönemi. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 10(23), s:207-226.
  • Başer, H. ve Büber, R., (2012).İş Kurma Amacı Olan Adayların Girişimcilik Özelliklerinin Ölçülmesi: Aydın İli’nde Bir Uygulama Sosyal ve beşeri bilimler dergisi C.4 S.1 : 135-143.
  • Benligiray, S. (2009). Türkiye’de İnsan Kaynakları Yönetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezler ve Bu Tezlerde İncelenen Temaların Analizi: 1983-2008 Dönemi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, 4 (1), s:167-197.
  • Berglann, H. vd. (2011). Entrepreneurship: Origins and Returns. Labour Economics, 18(2), 180-193.
  • Bosma, N. ve Levie, J., (2009). Global Entrepreneurship Monitor:2009 Executive Report s: 28-33.
  • Casson, C. ve Casson, M. (2014).The History of Entrepreneurship: Medieval Origins of a Modern Phenomenon Business History, 56(8), Doı: 10.1080/00076791.2013.867330, s:1223-1242.
  • Durukan, T. (2006). Dünden Bugüne Girişimcilik ve 21. Yüzyılda Girişimciliğin Önemi, http://acikerisim.lib.comu.edu.tr:8080/xmlui/bitstream/handle/COMU/978/Tulin_Durukan_Makale.pdf?sequence=1&isAllowed=y
  • Duygulu, E. ve Sezgin, O. B. (2014). Türkiye’de Örgütsel Davranış Yazını: Doktora Tezlerine Yönelik Bir İnceleme. İş ve İnsan Dergisi 2(1), s:17-28.
  • Grégoire, D. A., Corbett, A. C. ve McMullen, J. S. (2011). The cognitive perspective in entrepreneurship: An agenda for future research. Journal of Management Studies, 48(6), 1443-1477.
  • Hisrich, R. D. ve Peters, M. D. (2001). Creativity and The Business İdea. Entrepreneurship. New York: McGraw Hill, s:164-93.
  • Karadal, H., (2014). Girişimcilik. Beta Yayınları, 3.Baskı, s:23-45.
  • Kızılgöl, Ö. ve İşgüden B., (2008). Bandırma’nın Girişimcilik Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Balıkesir Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt 9, Sayı 2: 257-279.
  • Koçak, A. ve Arun, Ö. (2006). İçerik Analizi Çalışmalarında Örneklem Sorunu. Selçuk İletişim Fakültesi Akademik Dergisi, 4(3), 21- 28.
  • Kurtuldu, A. (2014). Sağlık İşletmelerinde Kurumsal Girişimcilik ve Performansa Etkisi. Gazi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü. Sağlık Kurumları İşletmeciliği Anabilim Dalı. Doktora Tez. s:2.
  • Küçük, O. (2005). Girişimcilik ve Küçük İşletme Yönetimi. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Rodríguez-Pose, A., ve Hardy, D. (2015). Cultural diversity and entrepreneurship in England and Wales. Environment & Planning A, 47(2), 392-411.
  • Saygın, M.(2016), Kültürel Sermaye, Beşeri Sermaye ve Sosyal Sermayenin Girişimci Kişilik Özelliklerine Etkisi: İç Anadolu Bölgesi Genç Girişimciler Kurulu Örneği. Aksaray Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı Doktora Tezi, s:67.
  • Wang, Q. ve Morrell, E. (2015). Gender and entrepreneurship revisited from a community perspective: experiences in a new immigrant gateway and beyond. Environment & Planning A, 47(12), 2645-2662.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. s:227.
  • Zeynel, D. (2000). Tarım Ekonomisi, 5. Basım, Ekin Kitabevi, Bursa. s:10-11.
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Himmet Karadal

Neslihan Duman

Muhammet Saygın

Yayımlanma Tarihi 15 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 16. Ulusal İşletmecilik Kongresi

Kaynak Göster

APA Karadal, H., Duman, N., & Saygın, M. (2017). GİRİŞİMCİLİK YAZINI: TÜRKİYE’DEKİ LİSANSÜSTÜ TEZLERE YÖNELİK BİR İNCELEME. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi137-148. https://doi.org/10.18092/ulikidince.323649


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com