Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

DETERMINATION OF CRITERIA WEIGHTS FOR THE WINTER TOURISM CENTER SELECTION USING FUZZY AHP

Yıl 2018, 18. EYİ Özel Sayısı, 789 - 802, 20.01.2018
https://doi.org/10.18092/ulikidince.363823

Öz

The
demand for winter tourism centers in Turkey has increased in recent years and therefore,
many winter tourism centers have become operational. Having numerous of winter tourism
centers makes difficult the choice of those who prefer it . In this study, it
is aimed to determine the factors affecting the decision of the person in terms
of winter tourism center selection
and
rank the alternatives by determining the most suiable alternative.
In
the hierarchy formed by the help of literature and experts, there are 5 criteria
and 19 subcriteria related to these criteria. The weights of the criteria has
calculated using the Fuzzy Analytical Hierarchy Process method. Using this method,
linguistic expressions can be converted into numerical expressions. According to
the results obtained, the price criterion was found to be the criterion with the
greatest weight. In the sub-criteria, it is found that the distance of
accommodation has the greatest weight considering the general weight. Finally,
some proposals have been made for some limitations of the study and for future studies.

Kaynakça

  • Referans1: Manap, G. (2006). Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı İle Turizm Merkezi Seçimi. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 157-170. Referans2: Baldemir, E., & Akyurt Kurnaz, H. (2013). İlçelerin Turizm Potansiyellerinin Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Sıralanması: Muğla Örneği. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, (30), 51-67.

KIŞ TURİZM MERKEZİ SEÇİMİ İÇİN KRİTER AĞIRLIKLARININ BULANIK AHP KULLANILARAK BELİRLENMESİ

Yıl 2018, 18. EYİ Özel Sayısı, 789 - 802, 20.01.2018
https://doi.org/10.18092/ulikidince.363823

Öz

Türkiye’de kış turizm merkezlerine olan talep son yıllarda artmış
ve buna bağlı olarak birçok kış turizm merkezi faaliyete geçmiştir. Kış turizm
merkezlerinin sayısının fazla olması tercih edecek kişilerin seçimini
zorlaştırmaktadır. Bu çalışmada kış turizm merkezi seçimi açısından kişilerin
kararını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve en uygun alternatifin
belirlenerek alternatiflerin sıralanması amaçlanmaktadır. Literatür ve uzmanlar
yardımıyla oluşturulan hiyerarşide 5 kiriter ve bu kriterlere bağlı 19 alt
kriter bulunmaktadır. Kriterlerin ağırlıkları Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci
yöntemi kullanılarak hesaplanmıştır. Bu yöntem ile dilsel ifadeler sayısal
ifadelere dönüştürülebilmektedir. Elde edilen sonuçlara göre,fiyat kiriteri en
büyük ağırlığa sahip kriter olarak bulunmuştur. Alt kriterlerde ise genel
ağırlığa bakarak konaklama uzaklığının en büyük ağırlığa sahip olduğu
bulunmuştur. Son olarak çalışma ile ilgi bazı kısıtlardan bahsedilmiş ve
gelecekte yapılacak çalışmalar içinönerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Referans1: Manap, G. (2006). Analitik Hiyerarşi Yaklaşımı İle Turizm Merkezi Seçimi. Ticaret Ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 2, 157-170. Referans2: Baldemir, E., & Akyurt Kurnaz, H. (2013). İlçelerin Turizm Potansiyellerinin Analitik Hiyerarşi Yöntemi İle Sıralanması: Muğla Örneği. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, (30), 51-67.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Alparslan Oğuz

Yayımlanma Tarihi 20 Ocak 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 18. EYİ Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Oğuz, A. (2018). KIŞ TURİZM MERKEZİ SEÇİMİ İÇİN KRİTER AĞIRLIKLARININ BULANIK AHP KULLANILARAK BELİRLENMESİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari İncelemeler Dergisi789-802. https://doi.org/10.18092/ulikidince.363823


______________________________________________________

Adres: KTÜ-İİBF. Oda No:213    61080 TRABZON
e-mailuiiidergisi@gmail.com