Most companies have a
logistics network and come with a carbon footprint. It’s a requirement in terms
of sustainability of the transport tools are routing allaround in this network
and the providing of a low carbon footprint. In this study, the routing problem
of personnel services of a company has been mentioned. And the total carbon
dioxicle emission is tryed to reduce. Application of the austerity algorithm,
one of the common solution methods, has been perfomed by calculating carbon
footprint with Tier-1 approaching. At the of the application, there is a %24,7,
reduction in carbon dioxide emission, %24,5 reduction in the cost in this
company with the recommended route.
Vehicle Routing Problem Carbon Footprint Saving Algorithm Tier Approach
Çoğu firmada lojistik
ağı bulunmakta ve beraberinde bir karbon ayak izi meydana gelmektedir. Taşıma
araçlarının bu ağ çerçevesinde uygun bir şekilde rotalanması ve düşük bir karbon
ayak izinin sağlanması sürdürülebilirlik açısından bir gerekliliktir. Bu
çalışmada, bir firmanın personel servislerinin rotalama problemi ele alınmıştır
ve toplam CO2 salınımı azaltılmaya çalışılmıştır. Yaygın çözüm
yöntemlerinden biri olan tasarruf algoritmasının uygulaması, karbon ayak izinin
Tier-1 yaklaşımı ile hesaplanması vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Uygulama
sonucunda önerilen rota ile belirlenen firmada CO2 salınımı % 24,7 ve
maliyet unsurunda ise % 24,5 oranında azalma meydana gelmiştir.
Araç Rotalama Problemi Karbon Ayak İzi Tasarruf Algoritması Tier Yaklaşımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 11 Sayı: 1 |