Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ EĞİTİM-ÖĞRETİM BAŞARILARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 21 - 28, 01.12.2018

Öz

Yükseköğretim öğrencilerinin öğretim elemanlarını
eğitim-öğretim başarıları açısından değerlendirmesi kurumdaki öğretim kalitesinin
belirlenmesi ve arttırılması bakımından önemli bir husustur. Yapılan değerlendirme,
tespit edilen eksikliklerin giderilmesi ve bunun için yapılması gereken iyileştirici
faaliyetlerin(düzenlemelerin) ortaya konulması açısından fayda sağlayacaktır. Faaliyetlerin
başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi sonucunda da kurumun eğitim-öğretimin
kalitesi arttırılmış olacaktır. Çalışmada, insan kaynaklarının mesleki eğitim
yoluyla geliştirilmesi projesi (İKMEP) kapsamında teknik programlarda yer alan bazı
derslerin hedeflenen çıktılarının ve dersi veren öğretim elemanlarının öğrenci
görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında veri
toplama aracı olarak “Öğretim Elemanı ve Ders Öğrenme Çıktıları Değerlendirme Anketi”
kullanılmıştır. Ankette A ve B olarak iki ayrı soru grubu bulunmaktadır. A
grubunda 10 soru ile öğretim elemanları, B grubunda ise ders çıktıları
değerlendirilmiştir. Öğretim Elemanı performanslarıyla ilgili değerlendirme 0-4
arasında değişen başarı düzeylerine göre puanlanmıştır. Araştırma, Isparta ili
Süleyman Demirel Üniversitesi Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu
(USKMYO) 2015-2016 eğitim-öğretim dönemi bahar yarıyılında öğrenim gören 864
öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler, 12 programda 6 ders için 12
kişi olarak rastgele seçilmiştir. Öğrenci görüşlerine göre öğretim
elemanlarının eğitim-öğretim başarıları değerlendirildiğinde, öğretim elemanı
sayısının %33,3’ünün “3.26-4.0” puan aralığında, %56.67’ sinin “2.51-3.25” puan
aralığında ve %10’unun “1.76-2.50” puan aralığında puanlandığı sonucuna
ulaşılmıştır. 

Kaynakça

  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 19, 207-237.
  • Devebakan, N., Koçdor., H., Musal, B. & Güner, G. (2003). Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 30-44.
  • Ekinci E.C, & Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 120-134.
  • Elmas, M. (2012). Bologna Süreci: Uygulama veya Uygulayamama. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(3).
  • Emanuel, R., & Adams, J.N. (2006). Assessing College Student Perceptions of İnstructor Customer Service Via the Quality Ofinstructor Service to Students (Qıss) Questionnaire. Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(5), 535-549.
  • Endo, J., & Harpel, R. (1982). The Effect of Student-Faculty İnteraction On Students’ Educational Outcomes. Research İn Higher Education, 16(2), 115-136.
  • Gözütok, F.D. (1988). Öğretmen Eğitiminde Meslek Formasyonu Öğretiminin Öğretim Davranışlarına Yansıması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi (6.Basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kuh, G. (1995). The Other Curriculum: Out-Of-Class Experiences Associated With Student Learning And Personaldevelopment, Journal of Higher Education, 66(2), 123-155.
  • Kuh, G., & Hu, S. (2001). The Effects of Student-Faculty İnteraction in The 1990s. Review of Higher Education 24(3), 309-332.
  • Oktar, İ., & Bulduk, S. (1999). Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Davranışlarının Değerlendirilmesi. Erişim Tarihi: 27.03.2017, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/medergi/19.htm
  • Thompson, M. (2001). Informal Student-Faculty Interaction: Its Relationship To Educational Gains In Science And Mathematics Among Community College Students. Community College Review, 29(1), 35-57.
  • YÖK (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma (66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları), Erişim Tarihi: 28.03.2017
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yuksekogretimde_yeniden_yapilanma_66_soruda_bologna_2010.pdf/f3ec7784-e89d-4ee0-ad39-9f74532cd1dc

EVALUATION OF THE ACADEMIC SUCCESS OF INSTRUCTORS ACCORDING TO STUDENTS OF VOCATIONAL HIGH SCHOOL

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 21 - 28, 01.12.2018

Öz

It’s important that lecturers are evaluated by higher
education students in terms of academic success to determine and increase the
quality in education. This evaluation will help to overcome deficiencies which
have been determined and take actions to make the education better. When the
action plans are carried out successfully, the quality in education will
increase. In this study, it has been aimed to evaluate the academic success of
the instructors and targeted output of some courses which take place in the
curriculum from the students’ points of view as a part of
the
project of development for human resources through vocatıonal educatıon
(HRD-VET). Within the research, Instructors
and Course Learning Outcomes Evaluation scale was used as a data gathering
instrument. There were two different question groups as A and B. In group A,
the instructors were evaluated by being asked 10 questions and in group B,
course outcomes were evaluated. The performances of the instructors were graded
according to the success level ranging from 0 to 4. The participants were 864
students of Suleymen Demirel University Uluborlu Selahattin Karasoy Vocational
High School (USKVHS) in Isparta and it was carried out during 2015-2016 academic
year. 12 students were randomly selected for 6 courses in 12 programs. When the
academic success of the instructors has been evaluated according to students’
views, it is seen that 33 percent of the instructors got 3.26 to 4.0 points, 56.67
percent of the instructors got 2.51-to 3.25 
points and 10 percent of the instructors got 1.76 to 2.50.     

Kaynakça

  • Çelikten, M., Şanal, M., & Yeni, Y. (2005). Öğretmenlik Mesleği ve Özellikleri. Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi, 19, 207-237.
  • Devebakan, N., Koçdor., H., Musal, B. & Güner, G. (2003). Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsünde Lisansüstü Eğitim Kalitesinin Arttırılması Kapsamında Öğrencilerin Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 5 (2), 30-44.
  • Ekinci E.C, & Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (33), 120-134.
  • Elmas, M. (2012). Bologna Süreci: Uygulama veya Uygulayamama. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(3).
  • Emanuel, R., & Adams, J.N. (2006). Assessing College Student Perceptions of İnstructor Customer Service Via the Quality Ofinstructor Service to Students (Qıss) Questionnaire. Assessment & Evaluation in Higher Education, 31(5), 535-549.
  • Endo, J., & Harpel, R. (1982). The Effect of Student-Faculty İnteraction On Students’ Educational Outcomes. Research İn Higher Education, 16(2), 115-136.
  • Gözütok, F.D. (1988). Öğretmen Eğitiminde Meslek Formasyonu Öğretiminin Öğretim Davranışlarına Yansıması, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), A.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi (6.Basım). Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Kuh, G. (1995). The Other Curriculum: Out-Of-Class Experiences Associated With Student Learning And Personaldevelopment, Journal of Higher Education, 66(2), 123-155.
  • Kuh, G., & Hu, S. (2001). The Effects of Student-Faculty İnteraction in The 1990s. Review of Higher Education 24(3), 309-332.
  • Oktar, İ., & Bulduk, S. (1999). Ortaöğretim Kurumlarında Çalışan Öğretmenlerin Davranışlarının Değerlendirilmesi. Erişim Tarihi: 27.03.2017, http://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/medergi/19.htm
  • Thompson, M. (2001). Informal Student-Faculty Interaction: Its Relationship To Educational Gains In Science And Mathematics Among Community College Students. Community College Review, 29(1), 35-57.
  • YÖK (2010). Yükseköğretimde Yeniden Yapılanma (66 Soruda Bologna Süreci Uygulamaları), Erişim Tarihi: 28.03.2017
  • http://www.yok.gov.tr/documents/10279/30217/yuksekogretimde_yeniden_yapilanma_66_soruda_bologna_2010.pdf/f3ec7784-e89d-4ee0-ad39-9f74532cd1dc
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Mühendislik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Semih Doğrukol Bu kişi benim 0000-0002-1834-6443

Kasım Delikanlı 0000-0002-8902-6957

Mustafa Bıçaklı Bu kişi benim 0000-0002-1238-828X

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2018
Kabul Tarihi 9 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Doğrukol, S., Delikanlı, K., & Bıçaklı, M. (2018). MESLEK YÜKSEKOKULUNDA ÖĞRENİM GÖREN ÖĞRENCİLERE GÖRE ÖĞRETİM ELEMANLARININ EĞİTİM-ÖĞRETİM BAŞARILARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi, 1(1), 21-28.
Creative Commons Lisansı
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Uluborlu Mesleki Bilimler Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.