Year 2018, Volume , Issue 2, Pages 40 - 58 2018-12-28

Gürciyef’e ait piyano müzikleri 20. yüzyılın ilk yarısında deneysel yaklaşımları ile dikkat çekmektedir. Sürekli tekrarlanan ve değişen ritim kalıpları ile anlama, kavrama ve duyma, aynı zamanda kendinde kaybolmadan dinleme egzersizleri niteliği taşıyan müzik çalışmalarının tümünün bir öğrenme süreci olarak tasarlandığını söylemek mümkündür. Performansçının farklı bir şekilde tanımlandığı, müziğin sınırlarını aşan bir yaklaşım sergilenir. Anın deneyimine odaklanan ve müziği süreç olarak ele alan yaklaşımı ile Gürciyef’in müzik uygulamaları, deneysel tavrın varlığını araştırmayı anlamlı kılar. Müzik yazısının belli noktalarda dikkat çekici ya da alıştığımız duyuşu kırmaya yönelik müdahaleler ile tasarlanmış olduğunu söylemek mümkündür. Tonal armoni kullanırken yapılan sapmalar ve yabancı akorlar ile yapılan parça bitişleri, piyano ses alanının kullanımı ve minyatür denilebilecek nitelikte kısa bir parça içinde kullanılan tempo değişimlerinin, fragmanlı bir yapıya sebep olduğunu söyleyebiliriz. Özellikle “Büyük Tapınaktan İlahiler”de diğer müziklerde karşımıza çıkan her türlü malzemenin sağaltılmış kullanımının örnekleri verilir.

Bu çalışmada Gürciyef metinlerinde yer alan terminoloji ile “Büyük Tapınaktan İlahiler” ilişkisi tartışmaya açılacak ve müziklerdeki sembolik dil araştırılacaktır. 

Gürciyef, Büyük Tapınaktan İlahiler, Sembolik dil
  • BENNET, Joshephine (2007), Ennegram Studies, Bennets Books, Santa Fe (USA).
  • NEEDLEMAN, J.-BAKER G. (1998), Gurdjieff: Essays and Reflections on the Man and His Teachings, Continuum Publishing, New York.
  • GURDJIEFF, George I. (1991), Views From the Real World, Penguin Arkana, New York.
  • GINGSBURG, Seymour (2005), Gurdjieff Unvield, Lighthouse Books, UK.
  • PETSCHE, Johanna J.M.(2015), Gurdjieff and Music, Brill, Leiden.
  • WELLBELOVED, Sophia (2003), Gurdjieff: The Key Concepts, Routledge Taylor, London.
  • Van DULLEMEN, Wim (2014), Gurdjieff’s Movements: The Pattern of All and Everything, Private Publication, Germany.
Primary Language tr
Subjects Art
Journal Section Articles
Authors

Orcid: 0000-0002-1987-9217
Author: Hale Birgül Akçakmak
Country: Turkey


Bibtex @research article { umssd437397, journal = {Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi}, issn = {}, address = {Akdeniz University}, year = {2018}, volume = {}, pages = {40 - 58}, doi = {}, title = {GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI}, key = {cite}, author = {Birgül Akçakmak, Hale} }
APA Birgül Akçakmak, H . (2018). GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI. Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi, (2), 40-58. Retrieved from http://dergipark.org.tr/umssd/issue/41788/437397
MLA Birgül Akçakmak, H . "GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI". Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi (2018): 40-58 <http://dergipark.org.tr/umssd/issue/41788/437397>
Chicago Birgül Akçakmak, H . "GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI". Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi (2018): 40-58
RIS TY - JOUR T1 - GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI AU - Hale Birgül Akçakmak Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - DO - T2 - Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 40 EP - 58 VL - IS - 2 SN - - M3 - UR - Y2 - 2018 ER -
EndNote %0 Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI %A Hale Birgül Akçakmak %T GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI %D 2018 %J Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi %P - %V %N 2 %R %U
ISNAD Birgül Akçakmak, Hale . "GÜRCİYEF PİYANO MÜZİKLERİNDE SEMBOLİK DİLİN ARAŞTIRILMASI". Müzik ve Sahne Sanatları Dergisi / 2 (December 2018): 40-58.