Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜLTÜR VE İNANÇ FARKLILIKLARININ, İŞLETMELERİN TEMEL PAZARLAMA STRATEJİLERİNE ETKİLERİ

Yıl 2019, Cilt: 12 Sayı: 1, 57 - 73, 30.06.2019

Öz

Küreselleşme ile birlikte yeni pazarların ortaya
çıkması sonucunda, işletmeler bu pazarlara bir şekilde ulaşma çabası içerisine
girmişlerdir. Ancak her yeni pazarın, farklı özellik ve koşullarının mevcut
olması, işletmelerin bu yeni ortamda tutunabilmek adına farklı stratejiler
belirlemesini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda net olarak dillendirilmese de,
bölgeler arasındaki kültür ve nihayetinde dini farklılıkları, maddi olanaklar
yanında o bölgenin şartlarını belirleyen en temel hususlar arasındadır. Bu
çalışmada kültür ve inanç farklılıklarının tüketicilerin tüketim
alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiği ve beraberinde de işletmelerin pazarlama
stratejilerine bu tutumun nasıl yansıdığı değerlendirilmektedir.

Kaynakça

  • Agrawal M., Calantone, M., Dröge, C., Mackoy, R. (1993). R. Journal of Macro Marketing. (p.33).
  • Agrawal M., Calantone, M., Dröge, C., Mackoy, R. (1993). The Consumption Culture and Its Critiques: A Framework for Analysis. Journal of Macromarketing.
  • Aktaş, R., Sofyalıoğlu, Ç. (2001). Kültürel Farklılıkların Uluslararası İşletmelere Etkisi, Yönetim Ve Ekonomi. (s. 75-92). Celal Bayar Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
  • Alden, D. L., Batra, R., Benedict, J. E., Steenkamp, M. (1999). Brand Positioning Through Advertising in Asia, Nort America and Europe: The role of global Consumer Culture. Journal of Marketing Vol.63, No.1 American Marketing Association
  • Anholt, S. (2000). Another One Bites the Grass. Making Sense of International Advertising. New York: John Wiley-Sons.
  • Anholt, S. (2003). Global Markaların Yerel Çuvallamaları (1. Baskı). Gonca Canan (Çev.), İstanbul: Medicat Kitapları
  • Armstrong, G., Kotler, P. (1996). Principles of Marketing. Englewood Cliffs. NJ: Prentice-Hall International.
  • Armstrong G., Kotler, P. (2006). Principles of Marketing (11.Baskı). New Jersey: Pearson Education Inc.
  • Armstrong G., Kotler P. (2008). Principles of Marketing (12. Baskı). New Jersey: Pearson Prantice Hall.
  • Armstrong G., Kotler P. (2012). Principles of Marketing (14.Baskı). Essex: Pearson Education Limited.
  • Aydın, K. (2003). Uluslararası ve Küresel Pazarlamada Kültürel Etkiler. Ankara: Nobel
  • Aydın, M. (2011). Değerler, İşlevleri ve Ahlâk. Eğitime Bakış Dergisi.
  • Barış G., Odabaşı Y. (2007). Tüketici Davranışları. İstanbul: MediaCat.
  • Basanez. M., Inglehart, R., Moreno. A. (1998). Human Values and Beliefs. Ann Arbor, MI: University of Michigan.
  • Belk, R.W. (1995). Hyperreality and Globalization: Culture In The Age of Ronald Mcdonald. Journal of International Consumer Marketing.
  • Benedict E. J., Steenkamp M. (2001). The Role Of National Culture İnm İnternational Marketing Research , International Markteing Rewiew.
  • Bocock, R. (1997). Tüketim, İ.Kutluk (Çev.), Ankara: Dost.
  • Borak, E., Green, R., Verhage, J.B., Yavaş, U. (1990). The Perceived Risk-B Loyalty Relationship: An İnternatinal Perspective. Journal Of Global Marketing.
  • Çavuşgil, S. T., Zou, S. (1994). Marketing Strategy-Performance Relationship: An Investigation of the Empirical Link in Export Ventures. Journal of Marketing.
  • Çavuşgil, T. S., Knight G., Riesenberger, R. J. (2012). International Busines. The New Realities. Second Ediction, Pearson, International Edition.
  • De Mooij, M., Hofstede, G. (2002). Convergence and divergence in consumer behavior: implications for international retailing. Journal of retailing.
  • De Mooij M. (2005). Global Marketing And Advertising: Understanding Culturel Paradoxes. Sage Publications, Second Ediction.
  • Ekerete, P. (2000). The Effect of Culture on Marketing Strategies on Multinational. Firms: A survey Selected Multinational Corporations in Nigeria African Study Monographs.
  • Fidan, S., Şahin, K., Türkkahraman, M. (2009). The Cultural Globalization and Its Reflections in Turkey. Sakarya: Sakarya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi.
  • Hannerz, U. (1998). Çevre Kültür Senaryoları. Kültür, Küreselleşme ve Dünya Sistemi, (derl.) Anthony King, G. Seçkin (Çev.), Ankara: Ümit H. Yolsal, Bilim ve Sanat.
  • Harris, P., Moran, S., Robert, T. M. (2004). Managing Cultural Differences. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann.
  • Hofstede, G. (2001). Culture’s Consequences: Comparing Values, Behaviors, Institutions, and Organizations Across Nations (2nd ed.). Thousand Oaks, California: Sage Publications, Inc.
  • Jobber D. (2007). Principles and Practice of Marketing (5. Ed.). The McGraw-Hill Companies.
  • Kanuk L., Schiffman L. (1983). Consumer Behaviour (2. Ed). USA: Prentice-Hall Inc, Englewood Cliffs.
  • Karafakioğu M. (2000). Uluslararası Pazarlama Yönetimi: Teori Uygulama Ve Örnek Olaylar (3. Baskı). İstanbul: Beta.
  • Karafakioğu M. (2013), Uluslararası Pazarlama Yönetimi: Teori Uygulama Ve Örnek Olaylar (8. Baskı). İstanbul: Beta.
  • Kluckhohn, C. (1952). Values and Value Orientations in The Theory of Action, In toward a Genaral Theory of Action. Parsons T., Shils E. A. (Ed.). Hardavard University.
  • Koç E. (2013). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri (5. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Kotler P. (2003). Marketing Managment (11. Baskı). Prentice Hall.
  • Lee K., Shum C. (2013). Cultural aspects of marketing, Baker J. M., Saren M., (Ed.), Marketing Teory a Student Text (2. Ed.). Sage Publications Ltd.
  • Levitt, T. (1983). The Globalization of Markets, Harward Business Review.
  • Mazarella, W. (2003). Shoveling Smoke: Advertising and Globalization in Contemporary India. Durkham: Duke University.
  • Morgan, C. N. (1991). Psikolojiye Giriş. S., Karaka Ģ. (Çev.). Ankara: Hacettepe Üniversitesi Psikoloji Bölümü.
  • Odabaşı, Y. (1999). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumun Tüketen Topluma Dönüşümü. İstanbul: Sistem.
  • Rakişeva, B. (2005). Küreselleşme: Yeni Perspektifler, Riskler ve Sorunlar. Kocaeli: I. Türk Dünyası Sosyologlar Kurultayı.
  • Samli, A. C. (1995). International Consumer Behavior: Its Impact on Marketing Strategy Development: Its impact on Marketin Strategy Development, Praeger Quorum Westport, Connecticut. London.
  • Tek Ö. B. (1997). Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları (7. Baskı). İzmir: Cem Ofset.
  • Tek Ö. B. (1999). Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları (8. Baskı). İstanbul: Beta.
  • Tek Ö. B. (2004). Bütünleşik Pazarlama İletişiminde Ve Markaların Yerleşmesinde Maskotların Rolü Ve Önemi. (s. 28-32). Pazarlama Dünyası.
  • Tenekecioğlu, B. (Ed.) (2004). Pazarlama Yönetimi (2. Baskı). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Web-Ofset.
  • Trompenaars, F. (1993). Riding The Waves of Culture: Understanding Cultural Diversity in Business, London: Nicholas Brealy Publishing.
  • Townsend J. D., Yeniyurt S. (2003). Does Culture Explain Acceptance Of New Products İn A Country? (s. 377-396). International Marketing Rewiew.
  • Yaprak A. (2008). Culture Study İn İnternational Marketing: A Critical Review And Suggestions For Future Research. (s.215-229). International Marketing Review.
  • Yılmaz H. (1999). Toplumsal Kültür Farklılıklarının Uluslararası Pazarlama Uygulamalarına Etkileri. Pazarlama Dünyası Dergisi.
  • Yüksel İ. (2005). İletişimin İş Tatmini Üzerindeki Etkileri: Bir İşletmede Yapılan Görgül Çalışma. (s.291-306). Doğuş Üniversitesi Dergisi.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Topoğlu 0000-0001-7307-253X

İsmail Gökdeniz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Topoğlu, E., & Gökdeniz, İ. (2019). KÜLTÜR VE İNANÇ FARKLILIKLARININ, İŞLETMELERİN TEMEL PAZARLAMA STRATEJİLERİNE ETKİLERİ. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(1), 57-73.

Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr