Küreselleşme ile birlikte yeni pazarların ortaya
çıkması sonucunda, işletmeler bu pazarlara bir şekilde ulaşma çabası içerisine
girmişlerdir. Ancak her yeni pazarın, farklı özellik ve koşullarının mevcut
olması, işletmelerin bu yeni ortamda tutunabilmek adına farklı stratejiler
belirlemesini zorunlu kılmaktadır. Bu bağlamda net olarak dillendirilmese de,
bölgeler arasındaki kültür ve nihayetinde dini farklılıkları, maddi olanaklar
yanında o bölgenin şartlarını belirleyen en temel hususlar arasındadır. Bu
çalışmada kültür ve inanç farklılıklarının tüketicilerin tüketim
alışkanlıklarını nasıl şekillendirdiği ve beraberinde de işletmelerin pazarlama
stratejilerine bu tutumun nasıl yansıdığı değerlendirilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 12 Sayı: 1 |
Adres: Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Telefon: 0276 221 21 60 Faks :0276 221 21 61
E-posta: sosyaldergi@usak.edu.tr