BibTex RIS Kaynak Göster

ADIM ÜNİVERSİTELERİ’NİN HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN MEVCUT DURUM ANALİZİ

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 11, 167 - 177, 05.08.2016

Öz

Halkla ilişkiler iletişim çağı olarak adlandırılan günümüzde önemli bir yönetim fonksiyonudur. Pozitif yönlü tanıma ve tanıtma aracı olarak kullanılan halkla ilişkiler, özel ve kamu sektöründe yer alan örgütler için olmazsa olmaz bir kavramdır. Bu eksende bütün örgütlerde rastlanılan halkla ilişkilerin profesyonel mantıkla yönetilmediği bir gerçektir
Üniversiteler arası güç birliği olarak tanımlanan “Adım Üniversiteleri Halkla İlişkiler Birim Toplantısı” sonuçları ve bu birim yönetici görüşlerini yansıtan bu araştırma, bu üniversitelerin halkla ilişkiler birimlerinin mevcut profilini ortaya koymaktadır. Araştırmada nitel bir araştırma olan yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu bağlamda elde edilen veriler çözümlenerek bulgulara ulaşılmıştır. Bu bulgulara göre bu üniversitelerin halkla ilişkiler birimlerinin etkin kullanıldığı fakat profesyonel olarak çalışmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • ÇAKMAK, A. F., KİLCİ, S. (2011). “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Yeri Ve Önemi” Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İsletme Anabilim Dalı.Kamu-İş; 11(4), 219-270,
  • GÜLTEKİN, B. (2012), Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri. Ankara:Nobel Yayınevi.
  • HAZAR, M. (2009). Bir Aygıt Olarak Halkla İlişkiler Ve Araçları. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • IŞIK, M., YÜKSEK, A. B. (2007). Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler Ve Tanıtım.Konya:Eğitim Kitabevi Yayınlar
  • KARADENİZ, M. (2009). “Pazarlama Yönetiminde Halkla İlişkilerde Kullanılan Kavram Ve Tanımlamalar”.Journal of Naval Science and Engineering, 5 (1), 1-16.
  • KARAKOÇ, N. (1996), “Üniversitelerde Halkla İlişkiler Örgütü ve Yapı Önerisi”. Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Yayınları.
  • KÜÇÜK, M. (2013), “Görüşme Kavramı ve iletişim Tekniği”, (Editör. Aytül A. Özdemir ve Yavuz Tuna). Görüşme Tekniği, Anadolu Üniv.Yayın.Eskişehir. 2-27.
  • KÜLEKÇİ, Ebru. (2013). “4+4+4 Eğitim Sistemi Kapsamında Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”.Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 2 (2), 369-377.
  • LEDİNGHAM. J. A. BRUNİNG S. D.(1998), “Relationship Management in Public Relations: Dimensions of an Organization-Public Relationship”.Public Relations Review, 24 (l), 55-65.
  • MEGEP. (2006). Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Meslekî Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi.Ankara: MEB Yayınları.
  • ÖZDEMİR, A.A. (2013), “Görüşme Kavramının İncelenmesi: Sosyal Hizmetlerdeki Yeri ve Önemi”, (Editör. Aytül A. Özdemir ve Yavuz Tuna). Görüşme Tekniği, Anadolu Üniv.Yayın.Eskişehir. 28-48).
  • ÖZER, M. A. (2009). Halkla İlişkiler Dersleri. Ankara: Adalet Yayınevi.
  • ÖZKAN, Abdullah. (2009) Halkla İlişkiler Yönetimi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • TİKVEŞ, Ö. (2005), Halkla ilişkiler & Reklamcılık: Temel İlkelerUygulamadan Örnekler. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • TORTOP, Nuri. (2009). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • YILMAZ, S. (2011).“İlköğretim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Birlikte Çalışma”ya İlişkin Algıları”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12 (1),1-14.

THE CURRENT SITUATION ANALYSIS OF THE PUBLIC RELATIONS UNITS OF ADIM UNIVERSITIES

Yıl 2014, Cilt: 5 Sayı: 11, 167 - 177, 05.08.2016

Öz

Public relations is an important management function in these days which is so called the age of communication. This concept is a must for the organizations involved with private and public sector which is used as a tool for positive recognition and promotion. In this regard, it is the fact that not all organizations’ public relations are being managed with rationally. relations departments of these universities. In this study, structured interview method is used which is a qualitative research technique. In this context, the resulting data were analyzed and conclusions are reached. According to these findings, public relations departments of these universities are being used effectively, but not managed professionally

Kaynakça

  • ÇAKMAK, A. F., KİLCİ, S. (2011). “Kamu Yönetiminde Halkla İlişkilerin Yeri Ve Önemi” Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İsletme Anabilim Dalı.Kamu-İş; 11(4), 219-270,
  • GÜLTEKİN, B. (2012), Üniversitelerde Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi Modelleri. Ankara:Nobel Yayınevi.
  • HAZAR, M. (2009). Bir Aygıt Olarak Halkla İlişkiler Ve Araçları. Konya: Eğitim Akademi Yayınları.
  • IŞIK, M., YÜKSEK, A. B. (2007). Tüm Yönleriyle Halkla İlişkiler Ve Tanıtım.Konya:Eğitim Kitabevi Yayınlar
  • KARADENİZ, M. (2009). “Pazarlama Yönetiminde Halkla İlişkilerde Kullanılan Kavram Ve Tanımlamalar”.Journal of Naval Science and Engineering, 5 (1), 1-16.
  • KARAKOÇ, N. (1996), “Üniversitelerde Halkla İlişkiler Örgütü ve Yapı Önerisi”. Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi Yayınları.
  • KÜÇÜK, M. (2013), “Görüşme Kavramı ve iletişim Tekniği”, (Editör. Aytül A. Özdemir ve Yavuz Tuna). Görüşme Tekniği, Anadolu Üniv.Yayın.Eskişehir. 2-27.
  • KÜLEKÇİ, Ebru. (2013). “4+4+4 Eğitim Sistemi Kapsamında Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi”.Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Journal of Research in Education and Teaching, 2 (2), 369-377.
  • LEDİNGHAM. J. A. BRUNİNG S. D.(1998), “Relationship Management in Public Relations: Dimensions of an Organization-Public Relationship”.Public Relations Review, 24 (l), 55-65.
  • MEGEP. (2006). Halkla İlişkiler ve Organizasyon Hizmetleri, Meslekî Eğitim Ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi.Ankara: MEB Yayınları.
  • ÖZDEMİR, A.A. (2013), “Görüşme Kavramının İncelenmesi: Sosyal Hizmetlerdeki Yeri ve Önemi”, (Editör. Aytül A. Özdemir ve Yavuz Tuna). Görüşme Tekniği, Anadolu Üniv.Yayın.Eskişehir. 28-48).
  • ÖZER, M. A. (2009). Halkla İlişkiler Dersleri. Ankara: Adalet Yayınevi.
  • ÖZKAN, Abdullah. (2009) Halkla İlişkiler Yönetimi, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • TİKVEŞ, Ö. (2005), Halkla ilişkiler & Reklamcılık: Temel İlkelerUygulamadan Örnekler. İstanbul: Beta Basım Yayım.
  • TORTOP, Nuri. (2009). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • YILMAZ, S. (2011).“İlköğretim Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Birlikte Çalışma”ya İlişkin Algıları”. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,12 (1),1-14.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57FK99NM
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Münire Çiftçi Bu kişi benim

Zeynep Gazali Tanışman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 5 Ağustos 2016
Gönderilme Tarihi 5 Ağustos 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Çiftçi, M., & Tanışman, Z. G. (2016). ADIM ÜNİVERSİTELERİ’NİN HALKLA İLİŞKİLER BİRİMLERİNİN MEVCUT DURUM ANALİZİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 5(11), 167-177.

570ceb1545981.jpglogo.pngmiar.pnglogo.pnglogo-minik.pngdownloadimageedit_26_6265761829.pngacarlogoTR.png5bd95eb5f3a21.jpg26784img.pngoaji.gifdownloadlogo.pngLogo-png-768x897.png26838