Year 2016, Volume 7, Issue 16, Pages 155 - 175 2016-11-12

TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ
TRANSMEDIA STORYTELLING “DORİTOS AKADEMİ” STUDY CASE

Mevlüt DÖNMEZ [1] , Şakir GÜLER [2]

630 3071

Rekabetin artmasıyla birlikte tüketiciler yoğun reklam mesajlarına maruz kalmakta ve bir süre sonra bu mesajlara duyarsızlaşmaktadırlar. Markaların tüketicinin dikkatini çekmesi, mesajlarını aktarması ve onlarla uzun süreli iletişim kurabilmesini mümkün kılan transmedya hikâyeciliği müşteriyi kampanya sürecine gönüllü olarak dâhil eder. Araştırmanın teorik bölümünde; transmedya hikâyeciliği ve transmedyal anlatının kullanımı detaylı olarak incelenmiştir. Uygulama bölümündeyse Doritos Akademi Reklam Kampanyasının niteliksel bir araştırması gerçekleştirilmiştir. Doritos Akademi Reklam Kampanyasının incelendiği çalışmada transmedyal anlatının uygulanma biçimi incelenmiş ve transmedyal anlatı açısından değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında transmedyal anlatının hedef kitleyle daha uzun süreli bir iletişim kurduğu ve bir diyalog ortamı oluşturduğu görülmektedir. Ayrıca klasik pazarlama iletişiminde her mecrada aynı içeriği kullanma zorunluluğunun ortadan kalktığı bunun yerine ortak duygunun verildiği ve her mecranın kendi dilini oluşturduğu bir yapının ortaya çıktığı tespit edilmiştir. Türkiye’de uygulanan transmedyal reklam kampanyası "Doritos Akademi” incelenerek reklamcılıkta transmedya kullanımı konusuna akademik anlamda katkı sağlamak hedeflenmiştir.




As competition increased, consumers are exposed to intense advertising messages more and they become desensitized against these messages after a short time. The story telling transmedia which makes brands able to get customers’ attention and transfer messages to them, makes customer included in campaign process voluntarily. In theoretical chapter of study, story telling transmedia and usage of transmedia narration were analysed in details. In practice chapter, a qualitative research of Doritos Akademi Advertising Campaign was executed. Within that work in which Doritos Akademi Advertising Campaign was analysed, the way of practicing transmedia narration was studied and it was evaluated in terms of transmedia narration. In the context of study, it is seen that transmedia narration communicate with target audience longer and it creates a dialog environment. Morever, in classic marketing communication, it is confirmed that the obligation of using same content in every channel disappeared and was replaced with a structure in which every channel creates its own language and collective emotions were given. By analysing transmedia advertising campaign example of Doritos Akademi which was executed in Turkey, providing to transmedia usage in an academic way is aimed.


Subjects Management
Journal Section Research Articles
Authors

Author: Mevlüt DÖNMEZ
Institution: SULEYMAN DEMIREL UNIV

Author: Şakir GÜLER
Institution: SULEYMAN DEMIREL UNIV

Bibtex @ { vizyoner265477, journal = {Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi}, issn = {}, eissn = {1308-9552}, address = {Süleyman Demirel University}, year = {2016}, volume = {7}, pages = {155 - 175}, doi = {10.21076/vizyoner.265477}, title = {TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ}, key = {cite}, author = {DÖNMEZ, Mevlüt and GÜLER, Şakir} }
APA DÖNMEZ, M , GÜLER, Ş . (2016). TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ. Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi, 7 (16), 155-175. DOI: 10.21076/vizyoner.265477
MLA DÖNMEZ, M , GÜLER, Ş . "TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ". Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi 7 (2016): 155-175 <http://dergipark.org.tr/vizyoner/issue/25140/265477>
Chicago DÖNMEZ, M , GÜLER, Ş . "TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ". Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi 7 (2016): 155-175
RIS TY - JOUR T1 - TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ AU - Mevlüt DÖNMEZ , Şakir GÜLER Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - doi: 10.21076/vizyoner.265477 DO - 10.21076/vizyoner.265477 T2 - Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 155 EP - 175 VL - 7 IS - 16 SN - -1308-9552 M3 - doi: 10.21076/vizyoner.265477 UR - https://doi.org/10.21076/vizyoner.265477 Y2 - 2019 ER -
EndNote %0 Süleyman Demirel University Visionary Journal TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ %A Mevlüt DÖNMEZ , Şakir GÜLER %T TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ %D 2016 %J Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi %P -1308-9552 %V 7 %N 16 %R doi: 10.21076/vizyoner.265477 %U 10.21076/vizyoner.265477
ISNAD DÖNMEZ, Mevlüt , GÜLER, Şakir . "TRANSMEDYA HİKÂYECİLİĞİ “DORİTOS AKADEMİ” ÖRNEĞİ İNCELEMESİ". Süleyman Demirel Üniversitesi Vizyoner Dergisi 7 / 16 (November 2016): 155-175. https://doi.org/10.21076/vizyoner.265477