Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Breaking of Chiquinha Gonzaga In The History Of Music: Inclusion Of The Female Creative Power

Yıl 2019, Sayı: 21, 53 - 59, 28.01.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.515970

Öz

Until the late nineteenth century, the rarely seen female composers in history of music had musical education supported by their fathers until the age of marriage when the focus had to turn into a new familiar nucleus. However, only the female artist, who had achieved economic freedom, was able to develop her creativity. Chiquinha Gonzaga (1847-1935) is one of those exceptional cases that managed not only to enter the History of Music but also to change the parameters of Brazilian music. The aim of this study is focused on the role of her works within the conservative society of Rio de Janeiro and her influence on contemporary male composers. The study concludes that her artistic creativity broke rules of the conservative society of her time, not allowing herself to be a victim of the system.

Kaynakça

  • Acervo Digital. (2014). www.chiquinhagonzaga.com. 10 2018 tarihinde Chiquinha Gonzaga: http://www.chiquinhagonzaga.com/acervo/partituras/gaucho_ca-e-la_piano_cifra.pdf adresinden alındı
  • Baltonado, J. (2017, 9 5). Out of the Shadows: Clara Schumann, Fanny Mendelssohn, and the Will to Persist.09.09.2018 tarihinde https://academicworks.cuny.edu/hc_sas_etds/160. adresinden alındı
  • Bento, M. L. (2018). Chiquinha Gonzaga e o teatro musicalbrasileiro do século XIX. (UFMS, Ed.) Revista Eletrônonica Trilhas da História , 7 (14), 120-137.
  • Chorão, B. (2011, 01 18). Roda de Choro adega da Lapa. 09.13.2018 tarihinde Alvaro Marins - Seth: http://alvaromarinsseth.blogspot.com/ adresinden alındı
  • da Costa Bento, M. (2018). Chiquinha Gonzaga e o teatro musical brasileiro do século XIX. Revista Trilhas da História , 7 (14), 120-137.
  • Diniz, E. (1984). Chiquinha Gonzaga uma história de vida.Rio de Janeiro: Codecri.
  • Freitag, L. V. (1986). Momentos da Msica Brasileira. Sao Paulo: Nobel.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara.
  • Lima, R. T. (1972). Abecê do Folclore. São Paulo: Ricordi. Mello, M. I., de Camargo Piedade, A. T., & da Silva Schneider, A. (2010). Colegio de senhoritas: musica original de Chiquinha Gonzaga. In: UDESC (Ed.), Seminario de Estudos de Genero, (pp. 1-11). Santa Catarina. Mundo do Violão. (s.d.). Violão no Brasil. Acesso em 10 de 2018, disponível em www.mundodoviolao.com.br: http://www.mundodoviolao.com.br/historia/historia-do-violao-no-brasil/
  • Rocha, M. (2006). Chiquinha Gonzaga: transgressao, sucessoe memoria. A relacao entre a compositora e a teoria social do escandalo. IV Encontro Nacional de Pesquisadores em Jornalismo, (pp. 1-14). Porto Alegre.
  • Silva , E. M. (2011). Clara Schumann - Compositora X Mulherde Compositores. São Paulo, SP , Brezilya: Ficções.
  • Souza, S. M. (2006). Um Offenbach tropical: Francisco Correa Vasques e o teatro musicado no Rio de Janeiro da segunda metade do seculo XIX. Historia e Perspectivas (34), 225-259.
  • Tonella Tüzün, L. (2017). Brezilya’da Piyano. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı-Müsam.
  • Verzoni, M. (2011). Chiquinha Gonzaga e Ernesto Nazareth:duas personalidades e dois percursos. . Revista Brasileira de Música , 24 (1), 155-169.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Türkiye: Seçkin.

Müzik Tarihinde Chiquinha Gonzaga Kırılması: Kadının Yaratıcı Gücü

Yıl 2019, Sayı: 21, 53 - 59, 28.01.2019
https://doi.org/10.17484/yedi.515970

Öz

Müzik tarihinde XIX. yüzyıla kadar nadir rastladığımız kadın besteciler evlenene kadar babaları tarafından desteklenen müzik eğitimlerini evlilikle beraber bırakarak ailelerine odaklanmışlardır. Ancak istisnai olarak, ekonomik özgürlüğünü elde etmiş kadın sanatçı yaratıcılığını geliştirebilmiştir. Chiquinha Gonzaga (1847-1935), Brezilya müziğinin parametrelerini değiştirmeyi başararak, müzik tarihinde yer almış bu nadir kadınlardan biridir. Bu çalışmada, Gonzaga’nın eserleriyle Rio de Janeiro’nun muhafazakar toplumu ve erkek besteciler üzerindeki etkisi incelenmiş, bestecinin sanatsal yaratıcılığının muhafazakar toplum kurallarını hiçe saydığı ve kendini sistem tarafından kurban edilmeye izin vermediği sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Acervo Digital. (2014). www.chiquinhagonzaga.com. 10 2018 tarihinde Chiquinha Gonzaga: http://www.chiquinhagonzaga.com/acervo/partituras/gaucho_ca-e-la_piano_cifra.pdf adresinden alındı
  • Baltonado, J. (2017, 9 5). Out of the Shadows: Clara Schumann, Fanny Mendelssohn, and the Will to Persist.09.09.2018 tarihinde https://academicworks.cuny.edu/hc_sas_etds/160. adresinden alındı
  • Bento, M. L. (2018). Chiquinha Gonzaga e o teatro musicalbrasileiro do século XIX. (UFMS, Ed.) Revista Eletrônonica Trilhas da História , 7 (14), 120-137.
  • Chorão, B. (2011, 01 18). Roda de Choro adega da Lapa. 09.13.2018 tarihinde Alvaro Marins - Seth: http://alvaromarinsseth.blogspot.com/ adresinden alındı
  • da Costa Bento, M. (2018). Chiquinha Gonzaga e o teatro musical brasileiro do século XIX. Revista Trilhas da História , 7 (14), 120-137.
  • Diniz, E. (1984). Chiquinha Gonzaga uma história de vida.Rio de Janeiro: Codecri.
  • Freitag, L. V. (1986). Momentos da Msica Brasileira. Sao Paulo: Nobel.
  • Karasar, N. (2017). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara.
  • Lima, R. T. (1972). Abecê do Folclore. São Paulo: Ricordi. Mello, M. I., de Camargo Piedade, A. T., & da Silva Schneider, A. (2010). Colegio de senhoritas: musica original de Chiquinha Gonzaga. In: UDESC (Ed.), Seminario de Estudos de Genero, (pp. 1-11). Santa Catarina. Mundo do Violão. (s.d.). Violão no Brasil. Acesso em 10 de 2018, disponível em www.mundodoviolao.com.br: http://www.mundodoviolao.com.br/historia/historia-do-violao-no-brasil/
  • Rocha, M. (2006). Chiquinha Gonzaga: transgressao, sucessoe memoria. A relacao entre a compositora e a teoria social do escandalo. IV Encontro Nacional de Pesquisadores em Jornalismo, (pp. 1-14). Porto Alegre.
  • Silva , E. M. (2011). Clara Schumann - Compositora X Mulherde Compositores. São Paulo, SP , Brezilya: Ficções.
  • Souza, S. M. (2006). Um Offenbach tropical: Francisco Correa Vasques e o teatro musicado no Rio de Janeiro da segunda metade do seculo XIX. Historia e Perspectivas (34), 225-259.
  • Tonella Tüzün, L. (2017). Brezilya’da Piyano. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı-Müsam.
  • Verzoni, M. (2011). Chiquinha Gonzaga e Ernesto Nazareth:duas personalidades e dois percursos. . Revista Brasileira de Música , 24 (1), 155-169.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2011). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara, Türkiye: Seçkin.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleler
Yazarlar

Lilian Maria Tonella Tüzün 0000-0001-8443-6511

Yayımlanma Tarihi 28 Ocak 2019
Gönderilme Tarihi 10 Ekim 2018
Kabul Tarihi 11 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Sayı: 21

Kaynak Göster

APA Tonella Tüzün, L. M. (2019). Müzik Tarihinde Chiquinha Gonzaga Kırılması: Kadının Yaratıcı Gücü. Yedi(21), 53-59. https://doi.org/10.17484/yedi.515970

18409

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.